עשרות מיליוני הנוסעים שעברו בנמל התעופה בו גוריון בשנים האחרונות כבר מזהים בלי בעיה את קולו של איש התקשורת גיל חובב, כמי שמזכיר להם לא לשכוח ציוד או הודעות כאלה ואחרות. אלא שמתברר כי החל מהיום, יצטרכו הנוסעים להתרגל לקול אחר, בלי החי"ת והעי"ן - זה של איש הטלוויזיה לשעבר גלעד עדין. 

"נמל התעופה בן גוריון מודה לגיל חובב על תקופה נפלאה במחיצת כ-36 מיליון נוסעים שעברו בנתב"ג ומאחלים לגלעד עדין לשבור שיאי נוסעים גם בשנים הבאות, כפי שנראה בצפי כתוצאה ממדיניות השמיים הפתוחים", ציינו ברשות שדות התעופה.


 

בתוך כך, סקר מיוחד, שנערך לקראת שיא עונת הנסיעות, מעלה כי בשנה האחרונה הישראלים רכשו כחצי מיליון מזוודות. מהסקר, שערכה רשת "ריקושט" באמצעות מכון "טק אסטרטגיות" בנושא מזוודות, עולה כי גורל המזוודות מצוי בראש סולם הדאגות של הישראלים לקראת חזרתם לארץ, כאשר הם עמוסים במוצרים שנרכשו מעבר לים.
33% מהנשאלים הביעו חשש שהמזוודות ילכו לאיבוד, 21% נוספים שמשקל המזוודות לא יעבור את המשקל המותר ויצטרכו לשלם קנס, 21% הביעו דאגה מעיכוב בטיסה, 18% חששו שלא יגיעו בזמן לשדה התעופה ויאחרו לטיסה ורק 6% ציינו שהם כלל לא טסים לחו"ל.
עורכי הסקר ציינו שבלטה התופעה שבקרב אלו החוששים שהמזוודות ילכו לאיבוד, שיעור גבוה יותר (36%) הינם בגילאי 34-18 לעומת 28% בלבד בקרב גילאי 55 פלוס.

מה יהיה עם המזוודות. נוסעים בתב"ג. צילום: אבשלום ששוני
מה יהיה עם המזוודות. נוסעים בתב"ג. צילום: אבשלום ששוני
מהסקר של רשת "ריקושט" עולה עוד, כי 91% מהישראלים שטסים לחו"ל נוהגים לסמן את המזוודות שלהם בסימני זיהוי מיוחדים, מתוכם 79% באופן קבוע , 12% לעיתים קרובות. בתשובה לשאלה מהי המזוודה האופטימלית לנסיעה לחו"ל, 38% השיבו שהם בחרו במזוודות גמישות שיכולות להתרחב ושיהיה מקום להרבה שופינג.
26% אמרו שהמזוודה האופטימלית היא מזוודה קלה (שמשקל המזוודה לא יכביד על המשקל הכולל של תכולת המזוודה). 17% מעדיפים מזוודות מחומר קשיח ו-17% מעדיפים מזוודות איכותיות וממותגות שיחיזקו מעמד שנים רבות. רק 3% טסים לחו"ל עם תרמילים.
דודי מנטין, מנכ"ל רשת "ריקושט" ציין שתוצאות הסקר מוכיחות שאחד הנושאים שהכי מעסיקים את הישראלים לקראת נסיעה לחו"ל ובעת החזרה מחו"ל הינו נושא המזוודות.