החורף עוד שנייה כאן, וחובבי הסקי כבר מתרגשים לקראת החופשה הקרובה שלהם. הרים מושלגים, אוכל טוב, בילויים ופעילות ספורטיבית המעלה את האדרנלין מושכים את הישראלים אל יעדי הסקי הרבים ברחבי העולם, שלא מפסיקים להתחדש ולהשתדרג כדי להפוך לכמה שיותר אטרקטיביים.

על פי נתוני המיזם WeSki, שהושק לאחרונה, בישראל ישנם כ־50 אלף גולשי סקי וסנובורד, והיעדים החביבים עליהם הם צרפת, איטליה, אוסטריה ובולגריה. עוד עולה מהנתונים כי 75% מהגולשים הם גברים, כ־60% מעדיפים סקי וכ־40% מעדיפים לגלוש על סנובורד. כשליש מהגולשים מגיעים עם ציוד גלישה מהבית, והשאר מעדיפים לשכור אותו באתר הסקי. ומה לגבי מחירי חבילות הסקי? לפי נתוני חברת איסתא, הם משתנים על פי העונה: מחירי פברואר יקרים ממחירי ינואר ב־10%־20% בשל חופשות החורף המרוכזות של האירופאים, כאשר החבילות הזולות ביותר הן למזרח אירופה.

צרפת: חדש, תוסס ומפנק

החורף ייפתח לראשונה מועדון Club Med Grand Massif Samoëns Morillon. מדובר במועדון סקי חדש ומפנק על הגבול בין צרפת לשווייץ, הממוקם בלב עיירות ציוריות במרחק של כשעה נסיעה מז'נבה. המועדון, בדרגת ארבעה קלשונים, השייך לרשת קלאב מד, מציע חוויית סקי מקיפה עם 148 קילומטרים של מסלולי סקי בתוך ומחוץ למועדון, באזור הסקי המפורסם Grand Massif. כדי להגיע למועדון, יש לנחות בז'נבה.

החוויה כוללת שיעורי סקי וסנובורד ברמות לימוד שונות לצד פעילויות ספורט חורפיות נוספות, כגון הליכה נורדית ומסלולי טיול בנעלי שלג. לצד הספורט החורפי מוצעות גם מסגרות פנאי, ובהן מועדון ספא וטיפוח של המותג היוקרתי CARITA, הכולל חבילות טיפול וטיפוח המותאמות לחופשות סקי, וכן בריכה מחוממת הפונה לנוף ההררי. במועדון קיימים גם Mini Club Med לילדים מגיל 4 ו־Junior Club Med לבני 11־17, ולכל קבוצת גיל מותאמות פעילויות ספורט ופנאי שונות.

בגזרת האוכל יש שתי מסעדות. הראשית מציעה מגוון מנות מהמטבח המקומי והעולמי, ואילו על לאונג' הגורמה מופקד השף אדואר לובה, עטור שני כוכבי מישלן. המיזם WeSki, המאפשר לחובבי סקי לתפור לעצמם חופשות מותאמות אישית, מתמקד כרגע באתרי סקי בצרפת בלבד, שעיקר הגולשים הישראלים (כ־50%) בוחרים בה כיעד מועדף. אחד מאתרי הסקי המומלצים בצרפת הוא Les Deux Alps. האתר, שלא הרבה ישראלים מודעים לו עדיין, נחשב אחד הסקי־פארקים הטובים באירופה, ולו גם סצינת אפרה־סקי תוססת.

עם נקודה גבוהה של 3,600 מטרים, נוף עוצר נשימה של קרחון מונט דלאנס (Mont de Lans) ו־223 קילומטרים של מסלולים, לס דוס אלפס מציע אופציות גלישה בכל רמה. בחלקו העליון של הקרחון יש מגוון מסלולים למתחילים, והמסלולים בכל האתר ידועים ברוחבם הרב ובשיפועם הנוח, מה שעוזר למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום ומאפשר ללמוד גלישה בתנאים נוחים. גם המתקדמים יכולים לבחור ממגוון עצום של מסלולי אוף־פיסט (Off Piste, מחוץ למסלולים) שמפוזרים באתר.

העיירה התוססת של לס דוס אלפס נחשבת גם לדובדבן של הקצפת בכל מה שקשור לחיי לילה ומסיבות. אפשר למצוא בה מגוון גדול של ברים (במיוחד ביחס לגודל העיירה), מסעדות ומועדונים. כל זה מושך הרבה מאוד צעירים לעיירה הצרפתית שנותנת לגולשים את האפשרות לחגוג משלוש אחר הצהריים ועד הבוקר שלמחרת. מי שמעדיף לנוח אחרי יום גלישה ארוך, יכול ליהנות מבריכה חיצונית מחוממת בספא העירוני, ממוזיאונים ועוד.

רוסיה: באווירה אולימפית

המתקנים האולימפיים ששימשו את גולשי הסקי באולימפיאדת 2014 בעיירת הנופש סוצ'י שבדרום רוסיה נמצאים עכשיו לרשותכם. חברת התיירות אופיר טורס מציעה לחובבי הסקי ליהנות בחורף באתר הנופש היוקרתי Rosa Khutor, שממוקם במרכז הקווקז המערבי, כ־40 דקות נסיעה משדה התעופה הבינלאומי של העיר סוצ'י.

אורכם כולל של שבילי הסקי ברוזה חוטור הוא 77 קילומטרים, ובאתר יש כ־1,600 חדרים ומגוון שירותים, ובהם מסעדות, ברים, בתי ספר לסקי, משטח החלקה על הקרח ותוכניות מיוחדות עבור ילדים. אתר הסקי מתאים גם למתחילים וגם למקצוענים, ומציע רמות קושי שונות.

השלג בסוצ'י ייחודי: שילוב של אוויר מחוף הים ומים צלולים הופך אותו לרך ושופע יותר. אגב, בריזורט זה קיימת גם אחת ממערכות השלג המלאכותיות הגדולות באירופה, התורמת לשלג האמיתי הקיים בימים שבהם הטבע זקוק לעזרה.


מתקנים ששימשו את גולשי הסקי באולימפיאדה. סוצ'י ברוסיה. צילום: יח"צ

בולגריה: נגישות ואיכות

בשנים האחרונות הפך אתר הסקי בבנסקו לאחד האהובים על הקהל הישראלי בזכות שילוב מנצח של נגישות, איכות ומחירים שפויים. העיירה ואתר הסקי בנסקו שוכנים בדרום־מערב בולגריה, כ־160 קילומטרים מהבירה סופיה. העיירה ממוקמת למרגלות הרי פירין, שהוכרזו על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית, והיא מציעה אפשרויות לינה ובילוי רבות, פאבים, מועדונים, מסעדות וטברנות מקומיות. אתר הסקי המודרני נבנה בשנת 2002, והושקעו בהקמתו 110 מיליון יורו. באתר 75 קילומטרים של מסלולי גלישה לכל רמה, ויותר מ־95% מהם מגובים בתותחי שלג מלאכותי, המבטיחים איכות שלג גבוהה לאורך כל העונה (מאמצע דצמבר ועד אמצע אפריל). האתר מתאים לגלישה בכל רמה, ואפשר ליהנות בו גם מפארק סנובורד וסקי הכולל מקפצות ומתקנים נוספים. חברת אשת טורס, המשווקת חבילות סקי לאתר, מציעה גם חבילות סקי כשר בבנסקו ומגוון אטרקציות שישלימו את חופשת הסקי, כמו אופנועי שלג, מצנחי רחיפה ומעיינות חמים.


מתאים לגלישה בכל רמה. בוסקו בבולגריה. צילום: אשת טורס

אוסטריה: לחובבי הבילויים

חובבי סקי רבים מחפשים גם אפרה-סקי תוסס. St. Anton שבאוסטריה נחשב אחד המובילים בתחום בקרב אתרי הסקי באירופה. הפעילות שם מתחילה כבר בשעות אחר הצהריים המוקדמות בברים שעל המסלולים ומסתיימת בברים ובמסיבות במועדונים בעיירה בשעות המאוד קטנות של הלילה. לדעת רבים, הליבה של מסורת ההוללות נמצאת בברים שעל המסלולים, ובעיקר ב־Krazy Kanguruh הפופולרי

וב־Mooserwirt המפורסם. השמועה מספרת כי מקום זה מוזג כמויות בירה יותר מכל בר אחר באוסטריה. גולת הכותרת של בילוי בברים אלה מתרחשת עם סגירתם לעת ערב. אז, בגרנד פינאלה, יורדים הגולשים אל העיירה כשאדי האלכוהול מהדהדים בכל תנועה ונפילה.

חברת איסתא משווקת חבילות לסנט אנטון, שצבר כמובן גם מוניטין בזכות אופי מרחב הגלישה שלו, הנחשב לאחד המאתגרים ביותר. טווח גובה מסלולים הוא 1,075־2,650 מטרים, והוא מהווה חלק ממרחב הגלישה Arlberg, מהמפורסמים והפופולריים באירופה. זהו מרחב הגלישה הגדול באוסטריה לגלישה רציפה, הכולל 305 קילומטרים של מסלולים מקושרים. מרחב הגלישה Arlberg ידוע כאחד המאתגרים בעולם, והוא אינו מומלץ לגולשים מתחילים בשל שפע מסלולים תלולים וקשים. במרחב יש גם אזורי אוף־פיסט ידועים, כגון Rendel, Albona (Stuben), Lech ו־Valluga המיתולוגי.


מרחב גלישה מהמאתגרים ביותר בעולם. סנט אנטון באוסטריה. צילום: Josef Mallaun

איטליה: מאות מסלולים

בנוסף לצרפת, גם איטליה נמנית עם היעדים המבוקשים ביותר בקרב הגולשים הישראלים. חברת אופיר טורס מציעה חבילות סקי לארץ המגף, ובהן למועדון ולטור ססטרייר (Valtur Sestriere) הממוקם במחוז פיימונטה, כשעה וחצי מטורינו. אתר הסקי כולל יותר מ־200 מסלולי סקי באורך של למעלה מ־400 קילומטרים, ומסלול קרוס־קאנטרי באורך 15 קילומטרים. ויש גם דיסקוטק, שני ברים, מועדון בריאות וספא. יעד נוסף הוא המועדון ולטור מרילבה (Valtur Marilleva) לא רחוק מהעיירה מדונה די קמפיליו. מועדון סקי זה נמצא לרגלי המסלולים ממש ומותאם למשפחות. הוא מציע 160 קילומטרים של מסלולים, בגובה שבין 1,550 ל־2,580 מטרים, וכולל מסלולי קרוס־קאנטרי, מסלולי אוף־פיסט, סנופארק לגולשי סנובורד וגם שירותי שמרטפות לילדים.


מבוקש בקרב הגולשים הישראלים. ולטור ססטרייר באיטליה. צילום: יח"צ

אנדורה: לגלות את הפוטנציאל

אנדורה, הנסיכות הקטנה בלב הפירנאים השוכנת בין צרפת לספרד, מוכרת לציבור הישראלי זה שנים, אך מלוא הפוטנציאל הגלום בה עבור גולשים מנוסים טרם הופנם במלואו. חברת איסתא מציעה חבילות סקי ל־Grand Valira, מרחב הגלישה הגדול באנדורה הכולל 210 קילומטרים של מסלולים לגלישה רציפה. אופי המסלולים מתאים לכל רמות הגלישה, אבל אטרקטיבי בעיקר לגולשים מתחילים ומתקדמים שימצאו במתחם שפע של מסלולים רחבים ואזורים מצוינים למתלמדים. המרחב גם פופולרי מאוד בקרב משפחות בזכות התנאים הנוחים שלו.

את האופציה האתגרית מספק גרנד ואלירה מחוץ למסלולים, אם בסגנון גלישת אוף־פיסט לחובבי גלישת הפרי־רייד, ואם בשלושה סנואו־פארקים הקיימים במרחב עבור שוחרי סגנון גלישת הפריסטייל. את המענה התוסס באתר מספקת העיירה פס דה לה קאסה, השוקקת ברים וחיי לילה אטרקטיביים ואקטיביים. מקומות הבילוי מציעים מגוון שונה של מוזיקה ובילוי, כמו הופעות ומסיבות נושא משתנות. חבילות סקי ליעדים נוספים באנדורה ניתן למצוא גם באתר "טרווליסט" - השוואת מחירים בתיירות", ובהם Ordino-Arcalís.

האתר, בגובה 2,627 מטרים, מציע 60 מסלולי גלישה, פארק שלג לילדים, טיולים באופנועי שלג, טיסות במסוק ואופני שלג. בנוסף, במקום יש מגוון רחב של מסעדות וברים, עשרות מדריכי סקי דוברי שפות שונות, מועדון לילדים מגיל שנה ועד גיל 4, בית ספר לסקי וסנובורד ועוד. העיירה הסמוכה אורדינו מתהדרת גם במוזיאונים מצוינים, בהם מוזיאון הדואר, מוזיאון הסיכות ומוזיאון המיניאטורות. 

אופציה אתגרית לחובבי הפריסטייל. גרנד ואלירה באנדורה. Grand Valira