הכנרת שלנו יודעת לא מעט עליות ומורדות, ואני לא מתכוונת רק למפלס. האגם והעיר טבריה שלצדו היו בעבר פנינת תיירות שבה רבים מאיתנו בילו את חופשות הקיץ. עם השנים המציאות השתנתה. כיום הכנרת היא בעיני רבים לא יותר ממקום מפלט לחובבי קמפינג. ואכן, בסופי השבוע בקיץ כמעט בלתי אפשרי למצוא באזור פינה שקטה. בימים אלה, כשהטמפרטורה נעימה, חובבי הטיולים יכולים לחזור לפה, לצאת לסיורים בשביל סובב כנרת, לפקוד את מוקדי התיירות שנמצאים בסביבה וכמובן לטבול רגליים במים הקרירים.



דרך טובה להכיר את האזור היא על ידי יציאה לטיול שטח עם תומקארים או טרקטורונים. מקום שבו תוכלו להגשים את החוויה הוא "חלום עולמי", חוות אטרקציות שנמצאת במושבה מגדל הצופה אל הכנרת. את "חלום עולמי" הקימו בני משפחת עולמי בין היתר מתוך רצון לחלוק עם המטיילים את אהבתם לשטח. בחווה הם מציעים אטרקציות שטח המתאימות לזוגות ולמשפחות, טיולים שיוצאים בתומקארים בנהיגה עצמית, טיולי רכיבה על סוסים, טיולי ג'יפים ועוד.



הטיולים, רכיבה על סוסים או נסיעה בכלי רכב, עוברים בין מטעי פרי, מעברי מים ותצפיות נוף. אחת מנקודות התצפית הנפלאות שעל המסלול היא מצפה עירא, שממנו אפשר לראות את גינוסר והסביבה. השיא של הטיול בעיני הוא בנסיעה בתוך מטע בננות - כמו סיור בג'ונגל צפוף. זוהי חוויה מהנה, מעט אתגרית. הכל תלוי ברמת האקשן שתבקשו מהמדריך.



איך מגיעים: נוסעים צפונה בכביש 90. פונים שמאלה בצומת מגדל וממשיכים לפי השילוט. מחיר: 290 שקל לתומקאר זוגי.



טל': 050־9693184.



תומקאר. צילום: מיטל שרעבי
תומקאר. צילום: מיטל שרעבי



איפה חותרים?


אי אפשר להיות באזור הכנרת בלי לצאת לפעילות המשלבת מים. בעונה הזו, כשספורט ימי נמצא פחות בחשבון, כדאי לכם לחשוב על אופציה של שיט, כמו למשל ב"רוב רוי", אתר לשיט בקאנו אינדיאני שנמצא בסמוך לקיבוץ כנרת.



את האתר הקימו בני הזוג מעיין בוברוב וגיא אלון על גדות נהר הירדן הדרומי. הוא קרוי על שם הקאנו של ג'ון מקגרגור, סקוטי ששט בירדן לפני יותר ממאה שנה למטרות מחקר ולשם הרפתקה. האתר נמצא בפינה שקטה ומבודדת על גדת הירדן. מעבר לשיט הוא מספק מקום לרגיעה ומנוחה עבור מטיילים רבים, שמתרווחים להם באחת הזולות במקום. בימי שישי הם אף נוהגים לערוך במקום ג'אם וקבלת שבת (ללא תשלום).



אבל מעבר לאווירה, הסיבה העיקרית להגיע לכאן היא כמובן השיט. בניגוד לבניאס, למשל, כאן מדובר בחוויה אטית ורגועה שמתאימה מאוד לזוגות, למשפחות וגם לילדים מגיל שנתיים. בזמן שאתם חותרים, הקפידו להסתכל סביב, כדי שתוכלו להתרשם מבעלי הכנף. אגב, מוצעת באתר פעילות של בניית הרפסודה שעליה תוכלו לשוט לבסוף.



נהר הירדן. צילום: מיטל שרעבי
נהר הירדן. צילום: מיטל שרעבי



איך מגיעים: עשר דקות מדרום לטבריה (כביש 90), ליד שפך הירדן הדרומי. מכביש סובב כנרת פונים לקיבוץ כנרת ואחרי כ־300 מטר פונים שמאלה. השלט "רוב רוי" מפנה למקום. מחיר: 150 שקל לקאנו זוגי, 200 שקל למשפחה.



טל': 052־2413176.



איפה ישנים?


מי שמטייל באזור יכול לבחור בלינה בצימר מבודד או ללכת על חוויית המלון. אם אתם בוחרים באופציה השנייה, כדאי שתביאו בחשבון את מלון "חוף גיא"


בטבריה, שנמצא על הכנרת.



זהו אחד המלונות הוותיקים באזור. בחודשי הקיץ בדרך כלל הוא עמוס במשפחות, שבוחרות בו בין היתר בשל פארק המים הצמוד אליו. בימים אלה, כשהפארק סגור, האווירה רגועה יותר.



במלון יש 200 חדרים, שרובם משקיפים אל הכנרת. יש בריכה חיצונית שסגורה בחורף, חוף ים צמוד עם גישה נוחה מהמלון, חצר ומדשאות, ומתחם ספא עם חדרי טיפולים, סאונה רטובה ויבשה, בריכת שחייה מחוממת, ג'קוזי וחדר כושר. בחודשי החורף המתחם פופולרי במיוחד, שכן הבריכה החיצונית סגורה והספא מתפקד גם כפינת מנוחה לאורחים. הספא גדול יחסית למוצע במלונות באזור, והוא פתוח גם לאורחים שלא לנים במקום. הוא מציע תפריט טיפולים עשיר במחירים הגיוניים.



מלון "חוף גיא". צילום: אורי אקרמן
מלון "חוף גיא". צילום: אורי אקרמן



המלון מהווה גם נקודת פתיחה טובה ליציאה למרבית האטרקציות באזור. אפשר למצוא לא הרחק ממנו גם טיילת, שבה ניתן לצאת לטיול נעים לפני השקיעה.



שד' קפלן אליעזר, טבריה. פרטים בטל': 04־6700700.



איפה אוכלים?


בצומת מגדל תוכלו למצוא את "אנגוס", מסעדת בשרים ותיקה שמציעה אוכל מעולה במחירים שפויים. המסעדה היא מקדש לחובבי בשר, אולי בשל שיטת "מהשדה למזלג" שבה היא דוגלת. במקום משתמשים בבשר עגל מזן אנגוס וטלאים הגדלים בתנאי מרעה. את נתחי הבשר הם מקבלים שלמים ומיושנים, ואלה מטופלים לפי המסורת של משפחת דבאח.



במסעדה תמצאו תפריט בשרי עשיר ולצדו כמה תוספות צמחוניות. בין המנות: סטייקים, המבורגר, שניצל ביתי, שיפודי פרגית וקבבונים. מלבד בשר, יש פה גם מנות ראשונות מרשימות, כמו עראיס, טחינה מתובלת בצ'ילי, סלט שווארמה וסלט פטוש. אפשר לסיים את הארוחה בכנאפה מגבינת עזים, לפי מתכון משפחתי.



מסעדת "אנגוס". צילום: מיטל שרעבי
מסעדת "אנגוס". צילום: מיטל שרעבי



צומת מגדל, תחנת דלק מיקה (כביש 90). טל': 04־6950967.



במתחם הירדנית בקיבוץ כנרת מחכה לכם "על הנהר" - פאב־מסעדה שבו תוכלו למצוא אוכל טוב ואווירה צעירה. המקום מתפקד כמסעדה לכל דבר ובשעות הלילה משנה קצב והופך לבר. התפריט שמוגש הוא מגוון וכולל מנות בשרים, דגים ופירות ים, תפריט ים־תיכוני קלאסי עם נגיעות איטלקיות.


"על הנהר" יושב על גדות הירדן ובמרחק נגיעה מהכנרת, כך שתוכלו לאכול את הקרפצ'יו־טונה שלהם מול הנוף הקסום, כשהבריזה הקרירה מלטפת. אפשר גם להיכנס פנימה, לדרינק על הבר העמוס בצעירים, ובכל מקרה לא כדאי לפספס את הפיצות המעולות של המקום.



פתוח כל יום מ־19:00 ועד אחרון הלקוחות. טל': 04־6759690.