"לא חוששים": כ-150 מטיילים הגיעו היום (שבת) ליישוב תלמי יוסף שבאזור עוטף עזה, וזאת למרות שיגור הרקטות שבוצע אתמול מהרצועה לעבר ישראל. המטיילים זכו ליהנות מהאטרקציות הרבות באזור, ואף יצאו מהסיור עם מזכרת מרגשת בדמות תליון העשוי מקסאם שנפל באזור. למרות זאת, מאות מטיילים נוספים ביטלו את הגעתם לאזור.



אורי אלון, מנכ"ל שביל הסלט שביישוב תלמי יוסף, אמר ל"מעריב": "אנחנו חווה חקלאית בעוטף עזה הסובלת מהמצב הביטחוני למרות שאנחנו מחוץ לטווח הקסאמים. אנחנו מקיימים סיורים מודרכים מקצועיים בחממות הייטק ומארחים במשך כל השנה עשרות אלפי מטיילים, עקב המצב הלא ברור בכל עוטף עזה, מאות מטיילים שהיו אמורים להגיע לחווה ביטלו את הגעתם למרות שאצלנו יש את כל האישורים הביטחוניים הדרושים.

מטיילים ביישובי עוטף עזה


אחת המטיילות, שלומית, פנתה אל תושבי עוטף עזה ואמרה: "מרגש לראות איך אתם מפריחים את הנגב. מפת ישראל ממתכת של קאסם שנפל באזור זאת התשובה שלנו לחמאס. הייתי מוסיפה, וחיים את החזון של דוד בן גוריון. חשוב לי לציין את העובדה שאתם מגנים עלינו בגופכם".



אך אלון הוסיף כי "בכל זאת, הגיעו עשרות ונהנו. מדובר בקבוצה של משפחות מגבעון החדשה בשומרון, שהודיעו כי הם לא חוששים, ובאו לחזק ולאות הערכה קיבלו במתנה שרשרת עם תליון העשוי מקסאם שנפל באזור". כזכור, בעקבות הכרזת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי מדינתו מכירה בירושלים כבירת ישראל, שיגרו הפלסטינים שלוש רקטות לעבר ישראל, ואחת מהן אף נפלה בשדרות וגרמה נזק לרכוש.