2017 היתה שנת שיא של כל הזמנים בתיירות לישראל, עם כ-3.6 מיליון תיירים – זינוק של כ-25% לעומת 2016. לפי נתוני משרד התיירות שהתפרסמו היום (רביעי) מספר התיירים הגבוה ביותר הגיע מארה"ב – 716 אלף (זינוק של 21% לעומת אשתקד). מרוסיה הגיעו 307 אלף תיירים (עלייה של 26%), מצרפת –284 אלף (עלייה של 8%), מגרמניה – 202 אלף (זינוק של 34%), מבריטניה –185 אלף (עלייה של 10%), מאוקראינה –137 אלף, מסין – 105 אלף, מאיטליה – 93 אלף, מפולין – 85 אלף ומקנדה – 85 אלף.
המקומות המובילים בהם טיילו התיירים היו בירושלים, בתל אביב, בים המלח, בטבריה ובאזור הכנרת ובגליל. 54% מהתיירות הנכנסת היתה נוצרית, כאשר 25% מתוכה היה למטרות צליינות. 21.1% מהתיירים היו יהודים והיתר בני דתות אחרות. עם זאת, חלק מהתיירים היהודים, שהם בעלי אזרחות זרה, הגיעו לביקורים משפחתיים, או לחופשה שנתית.
 
עוד עולה מנתוני משרד התיירות, כי 41% מהתיירים כבר ביקרו בעבר בישראל ו-29.8% הגיעו במסגרת טיול מאורגן. 63% מהתיירים לנו בבית מלון או בכפר נופש, לעומת 56% אשתקד ו-7% מהתיירים לנו בדירות שכורות, שהפכו לפופולריות מאוד בתל אביב, על רקע יוקר מחירי בתי המלון.

במחצית הראשונה של 2017 נרשמה עלייה של 11% בלינות במלונות התיירות בארץ, זאת לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בניסיון להגדיל את היצע חדרי המלון בניסיון להוזיל מחירים, קידם משרד התיירות שינוי חקיקה, שיסמיך ועדות מקומיות לתכנון ובנייה לאשר הסבת מבנים למלונאות. הדבר אמור לחסוך בירוקרטיה של שנים, אבל בינתיים, ישראל תמשיך להיות יעד אטרקטיבי ויקר.

תיירים בחופי תל אביב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


18 קווי תעופה חדשים לנתב"ג
מדיניות השמים הפתוחים, שהביאה לפתיחת עשרות קווי תעופה והרחבת טיסות הלואו-קוסט, הוזילו את מחירי הטיסות לארץ, שאיזנו במעט את יוקר השהייה. במהלך השנה האחרונה נפתחו 18 קווי תעופה מיעדים חדשים לנתב"ג, בתמיכת משרד התיירות, שיצא במבצע של מענקים כספיים לחברות תעופה שיטוסו מיעד חדש. באסטרטגיית השיווק החדשה, שכללה פרסומים וקמפיינים לאוכלוסיות יעד שונות, הושקעו כ-440 מיליון שקל. 
בנוסף, מתווספים קווים מערים רחוקות. השנה נפתח קו חדש משנגחאי ומספר התיירים מסין זינק ב-46% לעומת אשתקד וב-139% לעומת 2015. במשרד התיירות ציינו, כי 91% מהתיירים שביקרו בארץ בשנה האחרונה דירגו את הביקור באופן כללי כטוב מאוד עד מצוין. על פי ההערכות במשרד, התיירות הנכנסת תרמה השנה למשק כ-20 מיליארד שקל.

השר לוין: "תוצאה של מדיניות ברורה"

מעבר למבצעי השיווק מעבר לים והוזלת הטיסות, גורם נוסף שככל הנראה משפיע על הגאות התיירותית הוא השקט הביטחוני היחסי, על רקע פיגועים שהיו במקומות שונים בעולם. שר הביטחון אביגדור ליברמן, אף התבטא לאחרונה, לנוכח דרישתו להגדלת תקציב מערכת הביטחון, כי השקעה בביטחון תניב הכנסות גבוהות עוד יותר בתיירות.
שר התיירות, יריב לוין, אמר בעקבות הזינוק במספר התיירים: ״שיא של כל הזמנים בתיירות לישראל השנה אינו דבר מקרי, אלא תוצאה של מדיניות ברורה. ביצענו מספר מהלכים משמעותיים ובהם פנייה לקהלי יעד חדשים וממוקדים, בניית תתי מותגים וקמפיינים חדשניים, שיתופי פעולה עם סוכני התיירות אונליין הגדולים, מתן תמריצים לחברות תעופה שפותחות קווים חדשים לישראל והמשך פעולות השיווק ברחבי העולם". לוין ציין עוד, כי לנוכח הגאות התיירותית יזמים מזהים פוטנציאל וכבר רואים עלייה בהתחלות הקמה של מלונות. 
מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי ציין כי בוצעו שינויים במבנה הארגוני במשרד, במטרה להתאימו לשוק התיירות החדש, תוך מתן דגש על תחום הדיגיטל ופיתוח נישות תיירותיות בעולם, כמו ספורט וקולינריה. "במקביל פעלנו לשיפור תשתיות התיירות, כשהקו המנחה שלנו הוא קודם כל תחזוקה וניקיון האתרים הקיימים. אנחנו פועלים לגוון את אפשרויות הלינה בארץ, כך שיתאימו לטרנדים המתפתחים סביבנו, ובהמשך לגידול בתיירות, גם פועלים לגיוס כוח אדם לתעשייה, המעסיקה כיום למעלה מ-200 אלף איש", הוא ציין עוד -  "בעקבות כל השינויים הללו, אנחנו אופטימיים לגבי הגידול בתיירות וביסוסה כגורם משמעותי בתרומה למשק ולתעסוקה".