1. 
צ'ילה

צ'ילה היא מדינה בחופה הדרומי־מערבי של אמריקה הדרומית, הנמצאת בין הרי האנדים לאוקיינוס השקט. בשנת 2018 תחגוג המדינה 200 שנות עצמאות, ועובדה זאת, לצד קווי טיסות קבועים מאירופה, גורמים ל"לונלי פלנט" להפוך אותה ליעד הכי חם של השנה. בצ'ילה אפשר למצוא רצועת חוף מדהימה, והיא גם היא יעד מצוין לטרקים. עיר הבירה, סנטיאגו, מציעה חוויית בילוי ייחודית ודינמית. אם תבחרו בה כיעד הבא שלכם, תוכלו לשלב ביקורים בטבע פראי, לחצות יערות גשם, לטפס לפסגות הרי געש, לרבוץ באחד החופים המשגעים ולשלב ביקור באחת הערים המרכזיות של המדינה.



2. 
וייטנאם

על פי "טרווליסט", יעד לא פחות מבוקש על ידי ישראלים השנה יהיה וייטנאם. המדינה כיעד הולכת וצוברת תאוצה לאחרונה, והיא מתאימה לכל מי שיש לו פנאי לצאת לחופשה ארוכה שאליה ההגעה קצת פחות נוחה מלתאילנד הקרובה. וייטנאם האקזוטית מתאימה לכל מי שמיצה את תאילנד ורוצה לנסות יעד חדש ולא יקר (למעט הטיסה). את וייטנאם אפשר לשלב עם טיול בקמבודיה, וכך לקבל שניים במחיר אחד. מדובר במדינה לא קטנה, והמבקרים בה בדרך כלל מתמקדים בצפון או בדרום, כדי לא לצאת במרדף אחרי אתרים. במרכז וייטנאם תוכלו למצוא כמה ערי נופש שיושבות על קו החוף. עיר הבירה שלה, האנוי, נמצאת על גדות הנהר האדום. בבירה הסואנת תמצאו פינות קסומות ואת מפרץ האלונג. בדרום וייטנאם מחכים למטיילים העיר הו צ'י מין וגם נהר המקונג, שמתחיל את דרכו בפסגות ההימלאיה. ואי אפשר שלא להזכיר את היערות והג'ונגלים שבהם אפשר לצאת למסלולי טרקים; ואת אינספור הכפרים הקטנים והפסטורליים.

מפרץ האלונג בהאנוי, וייטנאם. צילום: אינג אימג
מפרץ האלונג בהאנוי, וייטנאם. צילום: אינג אימג

 
 
3. 
באקו, אזרבייג'ן 

באקו, בירת אזרבייג'ן, היא יעד חדש יחסית בקרב הישראלים. אזרבייג'ן היא מדינה קטנה השוכנת בחבל הקווקז, בין הים הכספי להרי הקווקז, והטיסה אליה מכאן אורכת שלוש שעות בלבד. בבאקו, שתושביה מוסלמים, אפשר למצוא עיר רווית מונומנטים, פארקים, מלונות פאר, ורובע עתיק לצד רחובות מפוארים שבהם שוכנות חנויות של בתי אופנה מובילים. מבחינה אדריכלית, באקו היא חגיגה לעיניים, ובין אתרי החובה שלה תמצאו את כיכר הדגל; קריסטל הול - אולם הקונצרטים שנבנה לרגל האירוויזיון של שנת 2012; מרכז התרבות על שם הנשיא לשעבר היידר אלייב, הנמצא במבנה בעיצובה של האדריכלית זהא חדיד; וכמובן את העיר העתיקה איזרי שחר ("העיר הפנימית"), הבנויה בצורה אליפטית ומוקפת חומה. כל אלה ולא מעט אזורי קניות במחירים שפויים הופכים אותה ליעד אטרקטיבי.

מרכז התרבות היידר אלייב בבאקו. צילום פרטי
מרכז התרבות היידר אלייב בבאקו. צילום פרטי


 
4. 
דרום קוריאה

בעוד שעל תאומתה הצפונית אנו שומעים רבות בהקשר שלילי, דרום קוריאה עושה חיל מבחינה תיירותית. בשנים האחרונות אפשר לראות עלייה במספר המבקרים במדינה. תקראו לזה סקרנות, או פשוט רצון להכיר את אחת המדינות המודרניות באסיה, אבל דרום קוריאה, ובראשה הבירה סיאול, היא גן עדן לכל חובבי המגדלים הגבוהים והווייב האורבני. השנה אף קיבלה עיר הבירה מתיחת פנים לרגל הפתיחה של Seoullo 7017 – הגן התלוי עם בתי הקפה והברים - ואירוח אולימפיאדת החורף 2018. מובן שדרום קוריאה מציעה יותר מחופשה אורבנית, וחובבי ההיסטוריה יוכלו למצוא בה מקדשים רבים. כמו כן, לאורך המדינה יש פארקים שבהם תמצאו מסלולי טיולים מוסדרים, אתרי סקי ולא מעט מעיינות חמים. כדאי שתדעו: יש טיסות ישירות לסיאול מישראל, כך שאף שמדובר ביעד רחוק, הוא נגיש.

דרום קוריאה. צילום: אינג אימג
דרום קוריאה. צילום: אינג אימג
 
 
5. 
איסלנד 

מאחר שהשנה נפתחו טיסות ישירות מישראל לאיסלנד עם חברת התעופה WOW Air, ב"טרווליסט" מאמינים שהיא תהפוך לאחד היעדים האהובים על הישראלים ההרפתקנים. איסלנד היא יעד מושלם לכל חובבי טיולי הטבע. אף שמדובר במדינה שבה עונת התיירות קצרה במיוחד (בחודשי הקיץ), היא מציעה נופים שנראים כאילו לקוחים מתוך גלויה - שילוב של נוף בזלתי המתמזג עם השמיים והים הכחול. מכיוון שאנחנו אוהבים לצאת לטיולי משפחות במהלך חופשת הקיץ, איסלנד יכולה לתת פייט לא רע ליער השחור. המדינה הקרה מתאימה לטיול ארוך של עד שבועיים, שבו אפשר לטייל ברכב שכור או בטיול מאורגן. אף שלא מדובר ביעד זול, היא בהחלט מתאימה למשפחות עם תקציב מוגדר, ובהחלט לא תבזבזו בה כסף על קניות. לפני שמטיילים בה, חשוב לדעת שזה לא יעד המאפשר ספונטניות, וחייבים לסגור מראש מלונות, שכן הביקוש גובר על ההיצע. 

איסלנד. צילום: אינג אימג
איסלנד. צילום: אינג אימג
 
 
6. 
פורטוגל

אם אתם אוהבים את ספרד, אין ספק שתתאהבו גם בשכנתה פורטוגל. המדינה שמוכרת לא מעט בזכות יין הפורט המשובח שלה, מציעה חבל ארץ יפהפה שבו תמצאו הכל מהכל: נופים עוצרי נשימה, גבעות ועמקים, נהרות, חופים נפלאים שמושכים גולשים מכל רחבי העולם, כפרים קטנים וערים עם קצב צעיר, תרבות עשירה, מוזיאונים וגלריות. לאחרונה נדמה שחובבי היין הישראלים גילו את המדינה והחלו לצאת למסע בעקבות היקבים המצוינים שהיא מציעה. בפורטוגל יש ריכוז מפתיע של מסעדות שמחזיקות בכוכבי מישלן, ורק ב־2017 שבע מסעדות חדשות זכו בכוכב. במרכז כל העושר הזה נמצאות ליסבון ופורטו, שתי הערים הגדולות במדינה שמציעות חוויה תרבותית מלאה לצעירים ולמשפחות. לפורטוגל אפשר להגיע בקלות בטיסה ישירה באחד הקווים השבועיים שיוצאים במהלך הקיץ.

פורטוגל. צילום פרטי
פורטוגל. צילום פרטי
 
 
7.
מלטה

מלטה היא רפובליקה המורכבת מכמה איים שנמצאים מדרום לאיטליה, ולמעשה האי הגדול בקבוצה נקרא מלטה, ובו נמצאים עיר הבירה ומרבית התושבים. מלטה מציעה את חופשת סוף השבוע האולטימטיבית, המשלבת רביצה על חוף הים בשילוב טיולים קלילים. במידה מסוימת, היא תחליף מעולה לחובבי יוון וקפריסין שרוצים לגוון בבחירת היעד הבא שלהם. עיר הבירה של מלטה נקראת ולטה, והיא משלבת בצורה מאוזנת בין ישן לחדש. ניכר שיש בבירה התעוררות מחודשת, ולא פעם היא מארחת פסטיבלים של סרטים ומוזיקה, תערוכות נחשבות ואירועי חברה נוצצים. מעבר לאירועי תרבות, אפשר לראות בעיר גם לא מעט אתרים ארכיאולוגיים מרתקים, כנסיות ועוד. הקרבה שלה לחוף, ומזג האוויר הים־ תיכוני המושך שמש במרבית השנה, גרמו לכך שהיא הפכה ליעד חביב על האירופאים, וכעת גם על הישראלים. במלטה יש נמל תעופה אחד אשר נמצא מדרום לעיר לואה, מה שמציב אותו במרכז האי, שאליו יוצאות טיסות ישירות מנמל התעופה בן־גוריון.

מלטה. צילום: אינג אימג
מלטה. צילום: אינג אימג

 
8. 
מאוריציוס

לא במקרה מכתיר "לונלי פלנט" את מאוריציוס, גן עדן הנמצא על אי בדרום־מערב האוקיינוס ההודי, לאחד מיעדי החובה שלו. השנה חוגגת המדינה המוקפת ים בצבע ספיר וריזורטים מפוארים 50 שנים של עצמאות. מעבר לשלווה האינסופית, האי מציע פעילויות ימיות כמו צלילה בין שוניות האלמוגים, גלישה, שיט לאורך הלגונה ועוד. מעבר לפעילות בתוך המים, לאי יש חופים עוצרי נשימה, כך שהוא מעולה לחופשות רביצה שבהן לא עושים דבר מלבד להתהפך על מיטת השיזוף מצד לצד. אם רביצה אינסופית לא מדברת אליכם, תוכלו לשלב בחופשה גם טיולים רגליים אל הרי געש ולשוטט ברחבי האי. מכיוון שהאי עבר הרבה ידיים והיה בין היתר לקולוניה של האנגלים והצרפתים, ניכרת השפעתם של עמים אלה עד עכשיו, כך שבהחלט מדובר ביעד עשיר מבחינה תרבותית ולא רק באי בעל מראה יפהפה. כרגע אין טיסות ישירות מישראל למוריאציוס, ולכן הדרך הכי טובה להגיע לאי היא בטיסת קונקשן מאירופה או מאפריקה.


מאוריציוס. צילום: אינג אימג
מאוריציוס. צילום: אינג אימג


 
9. 
גיאורגיה

והנה עוד מדינה בחבל הקווקז שנכנסה לרשימת המאסט שלנו: גיאורגיה, העשירה בתרבות ובצבע. עיר הבירה טביליסי היא נקודת פתיחה מצוינת עבור טיולים וטרקים רבים. גיאורגיה היא מדינה מאוד גאה שבה אפשר לראות התייחסות למסורת בכל פינה, החל מהתבשילים שעוברים מדור לדור ועד קידוש הגיבורים המקומיים לדורותיהם. מכיוון שמדובר במדינה עשירה באוצרות טבע, אפשר להגיע אליה לטיול ארוך או לגיחה קצרה לחופשת בטן־גב בעיירה בתומי, השוכנת לחופי הים השחור. דבר נוסף שכדאי לדעת על גיאורגיה הוא שבמדינה חובבת האלכוהול יש דרך יין מקסימה. הגיאורגים מאוד גאים ביין שהם מייצרים, השונה מאוד מהיין האירופי הקלאסי, והם אפילו נוהגים להביא בקבוק יין קטן ומקומי לכל מי שנכנס למדינה. השי הקטן הזה הוא הצצה קטנה לרוחב הלב של המקומיים. לטביליסי יוצאות טיסות יומיות מנמל התעופה בן־גוריון.

גיאורגיה. צילום פרטי
גיאורגיה. צילום פרטי
 
 
10. 
ולנסיה, ספרד 

אחרי מדריד וברצלונה, הגיע תורה של ולנסיה, העיר השלישית בגודלה בספרד. ולנסיה היא עיר נמל רומנטית ויעד נפלא לטיולים לאורך כל השנה. גם כאן תמצאו אוכל מגוון, תרבות ואמנות. טיול בוולנסיה כולל ביקור בפארקים וגנים, מוזיאונים, בית אופרה, מוזיאון טבע והמון תרבות, שאותם אפשר לשלב עם שופינג ושוקי אוכל צבעוניים. העיר התוססת מתאימה מאוד לזוגות ולצעירים, שמחפשים יעד עירוני עם חיי לילה סוערים. אם יימאס לכם מהאורבניות, או אם אתם מגיעים ליותר מכמה ימים, תוכלו לשלב טיול לעיירות החוף של קוסטה בלנקה. בקיץ יש טיסות ישירות לוולנסיה פעמיים בשבוע. 
 
ולנסיה. צילום: אינג אימג
ולנסיה. צילום: אינג אימג