תערוכה בערבה


העגבנייה הקטנה בעולם, לימון ללא גרעינים וגויאבה בלי ריח, יככבו בתערוכת החקלאות שתתקיים בערבה התיכונה, עם 200 חברות מהארץ ומהעולם שיציגו את מיטב החידושים והפיתוחים. עוד בתערוכה: ביתן תצוגה גדול לגידול דגי הנוי והאלמוגים המטופחים בערבה התיכונה, סיורים מודרכים, שוק איכרים, דוכני מזון ומופעים של אריאל זילבר ורמי פורטיס.


31 בינואר עד 1 בפברואר, מושב חצבה, הכניסה לתערוכה חינם, כרטיס להופעות: 120־150 שקלים, לפרטים: 08-6581083,


www.aravaopenday.co.il




התערוכה בערבה
התערוכה בערבה



אדום בלב


על רקע הכלניות שיכסו את צפון הנגב במרבדים אדומים, יתקיים בפעם ה־13 פסטיבל "דרום אדום". במהלך סופי השבוע של חודש פברואר, ייערכו שלל פעילויות לכל המשפחה, ןבהן סיורים ושחקנים בין הפרחים, שווקים וירידים חקלאיים, צעדת הכלניות המסורתית של קק"ל לזכרה של שושנה דמארי, מרתון אופני הרים, סדנאות הפעלה ויצירה בטבע, קרקס על המים בפארק אשכול, שוק ומוזיאון בדואי; וגם הופעות חיות של מיטב האמנים: חווה אלברשטיין ושלומי שבן במופע המשותף, יהודה פוליקר, חנן בן ארי, שלום חנוך, טונה, מוש בן ארי, קובי אפללו ועוד.


לפרטים:


www.habsor.co.il או בדף הפייסבוק "פסטיבל דרום אדום"




פסטיבל 'דרום אדום'. צילום: קובי רפאלי
פסטיבל 'דרום אדום'. צילום: קובי רפאלי



תפוזי JAFFA


הרבה שנים עברו מאז שתפוזי JAFFA יצאו מפרדסיה של יפו, וכעת לא נותר מהם דבר. סיור ברחבי העיר יחזיר אתכם לימים ההם ויחשוף אתכם לגינות ולצמחייה הרבה בעיר הנמל הישנה, שעוברת ג'נטריפיקציה מואצת.


3 בפברואר, 10:00, 10־20 שקלים, לפרטים: 


www.oldjaffa.co.il




תפוזי יפו. צילום: אביתר דיין
תפוזי יפו. צילום: אביתר דיין



חגיגה בנתניה


שוק איכרים ססגוני, משתלה עשירה, כני ציור שיפוזרו במדרחוב ובכיכר ויזמינו את הקהל הרחב בכל הגילים ליצור ציורי טבע, תערוכת פיסול עצים, הצגת הילדים "סיפורה של ורדית", פינות איפור ועוד - יחכו לבאים לחגיגות ט"ו בשבט בכיכר העצמאות בנתניה. בנוסף, יתקיימו בעיר סיורים בחורשת האלונים, נטיעות בגינות הקהילתיות ואפילו סדנה למשיכת פרפרים.


31 בינואר, החל מ־11:00,


ללא תשלום




נטיעות בנתניה. צילום: דוברות עיריית נתניה
נטיעות בנתניה. צילום: דוברות עיריית נתניה



כך הולכים השותלים


בעבר היה ט"ו בשבט חג שמוקדש רובו ככולו לנטיעות. גם השנה אפשר להמשיך במסורת הנטיעות שעורכת קק"ל בצוק מנרה, הממוקם בלב החורש. אחר כך תוכלו לעלות ברכבל לתצפית על החרמון המושלג.


31 בינואר, 11:00־15:00, לפרטים: www.cliff.co.il




נטיעות בצוק מנרה. צילום: צוק מנרה
נטיעות בצוק מנרה. צילום: צוק מנרה



שביל התגליות


איפה אפשר לחגוג יום הולדת לאילנות אם לא בגן בוטני? זה האוניברסיטאי בירושלים, יערוך הפנינג שיכלול משחקי ניווט לאורך שביל התגליות, וגם שתילת פרחים וסדנה להכנת כדורי זרעים וקישוטים לבית מחומרים טבעיים.


3 בפברואר, 10:00־14:00, 10־35 שקלים, לפרטים: 02-6794012




צומחים מלמטה


נראה כי אין מילים רחוקות יותר מאשר "טבע" ו"התחנה המרכזית החדשה בתל אביב". למרות זאת, ואולי בגלל זה, ייערך בה אירוע מיוחד לחג, "מקומות שצומחים מלמטה". במהלך האירוע, שיתקיים בכניסה למתחם, ישופצו חלקים באתר, ייערכו נטיעות, יוצבו דוכני מזון ויתקיימו מופעי רחוב.


9־10 בפברואר




ט"ו בשבט בתחנה המרכזית בת"א. צילום: יח"צ
ט"ו בשבט בתחנה המרכזית בת"א. צילום: יח"צ



מון שרי


האגרונום אורי וייס מגדל בחממות במושב גני עם עגבניות שרי אדומות וצהובות, ואתם מוזמנים לכבוד ט"ו בשבט להגיע ולקטוף. וייס יערוך למבקרים סיור בגן הירק, שבמהלכו יספר על גידולים אורגניים. בסיום יוזמנו הילדים לשתול צמח מאכל בעציץ.


2 בפברואר, החל מ־9:00, 35 שקלים לילד, 10 שקלים למבוגר, לפרטים: 054-7274633



קטיף עגבניות שרי. צילום: אלעד זיו
קטיף עגבניות שרי. צילום: אלעד זיו



כמו העץ


כבר אמרו: "כי האדם הוא עץ השדה". אבל מה אומר עלי העץ שאני מצייר? אם אתם סקרנים לדעת, כדאי שתגיעו לסדנת גרפולוגיה שתיערך במיוחד לכבוד ט"ו בשבט במרכז שדה ויער נס הרים. במהלך המפגש תציירו עצים ותלמדו מה הם מעידים על אישיותכם.


2 בפברואר, 18:00; 20:00, 30 שקלים, רישום מראש במוקד קק"ל "קו ליער":


1-800-350-550




הכל דבש


מרכז המבקרים "דבורת התבור" יקיים פעילות מיוחדת לקראת ט"ו בשבט, הכוללת סיור והסבר על חשיבותן ותרומתן העצומה של דבורי הדבש להאבקת עצים וצמחים בחקלאות ובטבע. כל משפחה שתגיע תקבל שתיל צופני מתנה, כחלק מהמאמץ המשותף של הדבוראים, מועצת הדבש וקק"ל לחזק את אוכלוסיית הדבורים. כמו כן, ייערכו ביקורים במכון רדיית הדבש, במצפה הדבורים שבו יחזו המבקרים באלפי דבורים החוזרות מהאבקת מטעי העצים, וגם באולם גידול המשי. הסיור יכלול פעילויות יצירה לילדים, שיכינו שוקולד־דבש עם פירות יבשים, שכמיית דבורה ונר ריחני, חרק בתלת־ממד ושלט לחדר.


31 בינואר, 49 שקלים לילד,


39 שקלים למבוגר, לפרטים:


04-6769598, 050-5637645




דבוראים. צילום: רשות הטבע והגנים
דבוראים. צילום: רשות הטבע והגנים



כובשים וסיפורי קרבות


אם חשוב לכם לשמור על הטבע ואין לכם בעיה ללכלך קצת את הידיים, קהילת מתנדבי פארק (גן לאומי) נבי סמואל, מזמינה אתכם לשתילות של צמחייה ארץ־ ישראלית, כמו גם לסיור מרתק בגן בעקבות אמונות ומסורות, כובשים וסיפורי קרבות. בסיור באתר תבקרו במעיין, בגן מקלט למיני צומח בסכנת הכחדה ולקינוח: תצפית הגג מ"הר השמחה".


1 בפברואר, 14:30־16:30,


ללא תשלום




פצצת אנרגיה צהובה


אוהבים בננות? מי לא. לרגל החג יתקיים במשק "עידן הפרי" הפנינג לפרי הצהוב והאהוב, שכולל שתילת נצר, קישוט עציץ, יצירת מחזיק מפתחות מעלה בננה, הכנת ממתק פירות מיובשים, חידונים, משחקים, מסלול מכשולים ועוד.


3 בפברואר, החל מ־10:00, בהרשמה מראש בטלפון: 077-9964439




חנן הגנן


ט"ו בשבט הוא יום חג בחווה בתל אביב, שם ייערך סיור מטייל עם "חנן הגנן". הילדים יכירו את עצי הפרי, ישחקו במשחק זיכרון, ייהנו מסדנאות, ייטעו עצים, ישתלו שתילים ויאפו פיתות בטבון.


3 בפברואר, 9:30; 11:30, 35 שקלים, 25 שקלים לבעלי כרטיס "דיגיתל"




ט"ו בשבט בחווה החקלאית בת"א. צילום: שיר כהן
ט"ו בשבט בחווה החקלאית בת"א. צילום: שיר כהן




שמורת טבע


השקדיות מעטרות את מסלול הטיול בין שני יובליו של נחל דולב. סיור פריחה חגיגי ומודרך שייצא משמורת הטבע נחל דולב שבה הוא זורם, יעבור בין מעיין עין חוד אל המבצר הצלבני, שממנו תצפית רחבת היקף.


10 בפברואר, 20־45 שקלים, בהרשמה מראש בטלפון: 3639*




מעבדאדא


למוזיאון "ינקו דאדא" בעין הוד יגיעו George & George, ובאמתחתם מתנה: שני עצי דאדא גדולים ונדירים שבחרו השניים לנטוע במוזיאון. הצגה זו היא חלק מפעילות מתוכננת במקום לרגל החג, עם פעילות לילדים: הכנת ציפורים על מקל.


3 בפברואר, החל מ־11:00,


30 שקלים לילד מגיל 4, 25 שקלים למבוגר




מעבדאדא. צילום: רענן טל, יח"צ
מעבדאדא. צילום: רענן טל, יח"צ



מול היערות


קצת אחרי החג, אבל עדיין בסימן אילנות, תקיים קק"ל סיור מודרך שיצא מקיבוץ שדה נחמיה וילמד את המשתתפים כיצד צומחים יערות בישראל. הסיור יתחיל במדור הזרעים של הקרן, שם מתחיל התהליך, ימשיך בדרכי הנוף ביער בן שמן ויסתיים בחניון המוזיקלי.


16 בפברואר, 10:00, ללא תשלום




צילום: אבי הירשפלד
צילום: אבי הירשפלד



שלוש־ארבע לעבודה


אירועי ט"ו בשבט בבית אבי חי בירושלים יוקדשו השנה לדמותו ופועלו של א"ד גורדון, שהיה ונשאר מודל להגשמה עצמית וחלוציות, ומי שכונה על ידי בני דורו מייסד דת העבודה. כעת, לרגל הוצאתם מחדש של כל כתביו, יתקיים בבית אבי חי אירוע לט"ו בשבט תחת הטייטל: "האדם והטבע", על שם ספרו "האדם והטבע", הכולל מסות ומאמרים העוסקים בקשר בין האדם העובד והמתיישב לארץ ישראל. האירוע ילווה במופע שירי טבע של הצמד "תמר ונתנאל", ויוגשו פירות ויינות מתוצרת הארץ.


30 בינואר (היום), 20:30, מחיר:


20 שקלים, לפרטים: www.bac.org.il