nי קבע שחופשה באילת חייבת להיות בחודשים יולי־אוגוסט ולכלול שעות על גבי שעות של רביצה תחת השמש? תיירים אירופים, לא מעטים מהם מרוסיה, משוכנעים שהזמן הטוב ביותר לבלות בעיר הדרומית הוא דווקא בחורף. הטמפרטורות נוחות, אין עומסים באטרקציות, והאילתים רגועים יותר ופנויים לשיחה קלילה על הבר או מול הים. 

אצל המקומיים העסקים כרגיל: כשהסופה הגדולה פקדה את הארץ לא מזמן, השמש דאגה מדי פעם לקפוץ אליהם לביקור. אבל למרות מזג האוויר הנעים, קשה לשכנע את התייר הישראלי להדרים עד אילת בעונה הזו. אולי זה קשור למחירים הנוחים של חופשות החורף באירופה, אולי חוסר מודעות, או שהוא פשוט מעדיף להשקיע את הכסף בחבילה שכוללת את השמש.
חוות הגמלים. צילום: מיטל שרעבי
חוות הגמלים. צילום: מיטל שרעבי
על מנת לחשוף את האופציה הקרירה באילת בפני הקהל הישראלי, מלונות העיר ואתרי התיירות והעסקים, ביוזמה של תאגיד התיירות, החליטו לצאת במבצע די מגניב: "חבילת אילת", שכוללת טיסות של ארקיע, שני לילות במלון בסוף שבוע, ארוחות בוקר במלון, ארוחות ערב במסעדה ואטרקציות במחיר של 999 שקל לאדם. מחיר לילד בחדר ההורים: 499 שקל. 

הציבור יוכל ליהנות מהחבילה עד 24 בפברואר וגם לשלב בה מופעים, פעילויות אקסטרים, שיעורי יוגה וארוחות רומנטיות. ואם אתם מאלה שחושבים שאין מה לעשות באילת, מצאנו לכם כמה המלצות לאטרקציות שלא כדאי לפספס.
איפה ישנים?
בשנים האחרונות אילת משתדלת להציע יותר אפשרויות לינה - לא רק המלונות הגדולים המוכרים. למשל מלון הבוטיק "סוליי". המלון הושק לפני כשלוש שנים בלב לבו של אזור הבילויים ובמרחק הליכה קצר מהחוף הצפוני. יש בו 73 חדרים מעוצבים בהשראת הים, לובי מקסים, בריכה מחוממת ואווירה נעימה. 
המלון אהוב גם על האילתים בזכות ארוחת הבוקר העשירה שלו, המשלבת בופה וסגנון הגשה אמריקאי. מכיוון שהישראלים אוהבים שפע, גם במזון, יש פה בר עם מגוון סלטים ומטעמים, ובנוסף כל אחד יכול לבחור מנה אישית המוגשת לשולחן. 
מחיר החדרים: החל מ־473 שקל ללילה בחדר זוגי. תרשיש 12, טלפון: 08־6334004.

מלון סוליי. צילום: מיטל שרעבי
מלון סוליי. צילום: מיטל שרעבי

אם אתם פחות בעניין של מלונות, אופציה שמתאימה לכם יכולה להיות לילה ב"קולוניה" - מתחם נופש המשקיף לים עם אוהלים משודרגים וממוזגים. המתחם שמתמחה בגלאם קמפינג נמצא על רחבת דשא שבה פזורים תשעה אוהלי יוקרה. במקום פועלים גם מועדון צלילה ובית קפה. מדובר בחוויה ייחודית: ישנים למרגלות ההרים, כשממול הנוף של הים. 
במתחם יש אוהל שיכול להכיל עשרה אנשים, יחידה משפחתית שיכולה לארח שמונה אנשים וארבעה אוהלים זוגיים. השירותים והמקלחות משותפים. למקלחות אין גג, כך שתוכלו להתקלח תחת כיפת השמיים. נציין, לסיום, כי תוכלו ליהנות במקום ממסעדה ים־תיכונית, המגישה ארוחות בוקר, פיצות בטאבון וארוחות ערב.
מחיר: החל מ־400 שקל ללילה לאוהל זוגי באמצע השבוע. מיקום: מעבר הגבול הדרומי. טלפון: 08־9334993.

איפה מבלים?
חוות הגמלים היא אחת האטרקציות הוותיקות באילת. החווה הוקמה לפני 30 שנה באזור נחל שלמה, ואפשר לצאת ממנה לטיולי גמלים (הכוללים נשנושים במאהל בדואי) ולטיולי רייזרים בנהיגה עצמית בין המצוקים של שמורת הרי אילת. 
הטיולים, שמתאימים לכל המשפחה ואורכים כשעה, עוברים בנחל שלמה, נחל רחבעם ויהושפט ומגיעים למפגש הגבול עם מצרים. מי שמפחד מנהיגה מעט אתגרית יכול להחליף את הרייזרים בכרכרה רתומה לחמורים ולצאת לטיול של שעה וחצי הכולל אירוח מדברי קל.
פינצ'יטו. צילום: מיטל שרעבי
פינצ'יטו. צילום: מיטל שרעבי
מלבד טיולים בשטח הפתוח, במתחם ישנו פארק חבלים גדול, הכולל כ־700 מטרים של מסלולים בשלוש רמות קושי. אפשר למצוא פה גם נדנדות, אומגות ורשתות טיפוס.
טיול רייזרים מודרך באורך שעה לזוג: 450 שקל. פרטים בטלפון: 08־6370022.
טרנד חדרי הבריחה לא פסח על אילת. זוהי אופציית בילוי מצוינת כשבחוץ קר ורטוב.
רשת Escape Room Israel פתחה את סניף הדגל שלה במלון "הרודס" בעיר. אחד משני חדרי הבריחה שפועלים כעת במתחם, שבקרוב יגדל ויכלול ארבעה חדרים, הוא "טיטאניק". בדומה לנוסעי הספינה, שקרחון גרם לטביעתה, גם משתתפי חדר הבריחה נקראים להציל את נפשם: הם נתפסים על חם בזמן גניבת חפצים מהמפלס העליון, ולאחר מכן ננעלים בחדר המכונות של הספינה, ועכשיו, כשהטיטניק מתחילה לשקוע, המשימה היא לברוח לפני שיהיה מאוחר מדי.
מחיר: 120־80 שקל לאדם (כלול ב"חבילת אילת"). טלפון להזמנות: 079־9322224.

פיפת' אבניו. צילום: מיטל שרעבי
פיפת' אבניו. צילום: מיטל שרעבי
אפשרות נוספת לימים קרירים, שאף פעם לא נמאסת, היא "סתלבט על המים" שבריף הדולפינים.
 בריכות הסתלבט מאפשרות לקחת פסק זמן מהחיים, לנקות את הראש ולהירגע למספר שעות. 
בכניסה למתחם הבריכות מפקידים את הסלולרי ונכנסים לעולם שקט, שבו נמצאות שלוש בריכות: בריכת מי ים, בריכת מים מתוקים ובריכת מים מלוחים שבה אפשר לצוף. המבקרים מקבלים גם טעימה מטיפולי תנועה במים, כשברקע מוזיקה שבוקעת מרמקולים שנמצאים בתוך הבריכות.
 עוד במתחם: פינות ישיבה הצופות לים ולדולפינים, פינות קפה ומיץ תפוזים.
מחיר: 200־170 שקל לאדם. ריף הדולפינים, החוף הדרומי. פרטים בטלפון: 08־6300111.
סמוך למוזיאון העיר אילת, מול שדה התעופה, שוכן מבנה עם סככת עץ שמעטים מהנופשים יודעים מה ייעודו - בית לאומנים תושבי אילת. בגלריית האומנים אילת אפשר למצוא יצירות של אומנים מקומיים ותערוכות שונות מהארץ ומהעולם. עבודות קרמיקה, פיסול, צילום, ציור, תכשיטנות וחפצי נוי. 
דרך יותם 2. פרטים בטלפון: 08־6340243.

איפה אוכלים?
תומר, נתן ויעקב הם שותפים שלקחו את האהבה שלהם לבירה ואנשים צעד אחד קדימה, והקימו את "המבשלה" ("מבשלת סוף") באזור התעשייה בעיר. מעבר לחדר ייצור בירה תמצאו בה בר ומסעדה עם בירה נהדרת ואוכל מצוין. בניגוד למבשלות רבות, שבהן בדרך כלל מציעים רק נשנושים קלים, כאן יש תפריט מושקע וכמובן אווירה חמה וחברית.
המקום מחולק למעשה לשניים: המסעדה והמבשלה, שאליה אפשר להשקיף דרך קיר זכוכית. במבשלה עצמה אפשר לסייר וללמוד על תהליך ייצור הבירה. מי שיושב במסעדה יוכל לטעום לפחות שישה סוגים של בירת בוטיק, שכן כל שולחן מקבל ערכת טעימות. אחרי שתבחרו בבירה   לטעמכם, תוכלו להזמין אותה מהתפריט.
האורגים 2. פרטים בטלפון: 08־9350550.
 
המבשלה. צילום: מיטל שרעבי
המבשלה. צילום: מיטל שרעבי
"פיפת' אבניו" היא מסעדה מקומית שמחזיקה בתפריט שהרכיב השף אביב משה והופכת ברגע לדאנס בר מטורף. פרט לאוכל הטוב (פסטות, בשרים) והעיצוב היפהפה, כדאי להגיע לכאן גם כדי לנסות את הקוקטיילים המפנקים וליהנות מהאווירה המגניבה. בסביבות 23:00 הקצב של המקום משתנה, הווליום עולה ובר הקוקטיילים מקבל את אור הזרקורים. 
רחוב שופרון. פרטים בטלפון: 08־6333303.

גם מי שהולך לקניות צריך לאכול. סמוך למרכז ביג בכניסה הצפונית לעיר נפתחה מסעדת רחוב חדשה שמגישה אוכל של בית. ב"פינצ'יטו" תמצאו את כל מה שהייתם מצפים לו ממסעדת פועלים משודרגת (וכשרה): שניצל בבגט, המבורגר, חביתה, בשרים על האש וסלטים. ויש כמובן תוספות שבעלי המסעדה מכינים במקום: לימון כבוש, מטבוחה ועוד.
הסתת 11. פרטים בטלפון: 072־3942196