למרות ירי הפצמ"רים, במהלך סוף השבוע הראשון של פסטיבלדרום אדום ביקרו ברחבי המועצה האזורית בני שמעון אלפי אנשים. בצומת בית קמה קם שוק בדואי מיוחד בשם "שוקראן", דרכו עברו אלפי אנשים במהלך השבת ולקחו חלק בחוויה קסומה של התרבות הבדואית. השוק כלל מוצרים רבים בעבודת יד, אוכל בדואי אותנטי והפתעות נוספות רבות. בכניסה לדרך המטיילים שבין בית קמה לשמורת פורה הוקמה עמדת השכרת אופניים ומשם יצאו טיולי אופניים מודרכים לכל המשפחה.



ביער דבירה התקיימה פעילות בנושא ניווט לכל המשפחה שהתפרסה על כל אזור הפריחה של הכלניות ובקיבוץ שובל התקיימה תערוכת צילומים בשם "שובל של השראה", חברי הקיבוץ בחרו דמות מעוררת השראה מבחינתם ובחרו תמונה אופיינית והצטלמו באופן שהכי דומה לתמונה. התערוכה הוצגה במקום היסטורי ומיוחד – חדר האוכל הישן של הקיבוץ שבמשך השנים הפך לנגריה. כמו כן, הוצגו בקיבוץ גם תצוגת כלים חקלאיים, כולל הטרקטור הגדול ביותר במזרח התיכון.



פסטיבל דרום אדום. צילום: אייל ברירברם
פסטיבל דרום אדום. צילום: אייל ברירברם



ביישוב גבעות בר התקיימו פעילויות לכל המשפחה בכל רחבי היישוב, החל ממכירת אוכל ביתי – דים סאם, ממולאים מכל העולם, וגם מרקים ועוגיות טיפולים אלטרנטיביים, מכירת תכשיטים מקוריים, תערוכת אמני היישוב, ועוד. בקיבוץ בית קמה, כמו בגבעות בר פתחו התושבים את בתיהם למבקרים והציגו יצירות מקומיות, אוכל ותכשיטים מעשה ידיהם של היזמים הקטנים. בין התוצרת שהוצגה ברחבת הקיבוץ: כלי הגשה וחפצי נוי מעוצבים מקרמיקה, מוצרי טיפוח אורגניים, סידורי פרחים טריים, סידורי פרחים ואקססוריז מפרחי משי, שמלות בעיצוב וינטאג', תכשיטים, עוגות, עוגיות וקישים באפייה ביתית, שמן זית ודבש מקומי.



בחצר הסטודיו של "כלי בראשית" במושב תאשור, התקיימה פעילות לכל המשפחה שכללה יצירת כלים בשיטת סיבוב האובניים, ציורים בבוץ וצבע ויצירת מנדלות בהטבעת זרעים וחומרים נוספים. במשתלה במושב תדהר הקימו מתקנים רבים לילדים ודוכני מזון ופינות יצירה ברוח ט"ו בשבט.



מרבדי כלניות בדרום. צילום: אייל ברירברם
מרבדי כלניות בדרום. צילום: אייל ברירברם



סיגל מורן, ראש המועצה האזורית בני שמעון אמרה: "גשמי הברכה כבר שטפו והעירו את נופיו המרהיבים של צפון הנגב, כלניות אדומות מתחילות לעטוף את המרחב ומשפחות רבות מגיעות לנפוש באזור התיירות המעניין והמפתיע של השנים האחרונות. המרחבים, האוויר הטוב, האטרקציות, הנופים, השילוב בין התרבויות השונות, צורות ההתיישבות והחברה הבדואית, הופכת את הביקור שלכם לחוויה מרגיעה, מעשירה ומהנה. בסוף השבוע האחרון הגיעו אלפי מבקרים לצפון הנגב ופתחו בחגיגיות את פסטיבל דרום אדום".



לדבריה, "במקום הוקמו דוכנים רבים של העסקים המקומיים, אוכל מקומי, מסלולים שטופי שמש, אמנות, בגדים ומזכרות תוצרת תושבי האזור. אני שמחה להזמין אתכם להגיע לטייל ולחוות את האזור דרך הרגליים או הגלגלים, לרכב באופניים במסלולים ביערות ולהגיע עם הילדים לדוכנים הרבים והמופעים בפסטיבל. שילוב מושלם של טבע, תרבות וחוויה. בואו לפגוש אנשים טובים, אווירה טובה ולראות את הנגב במלוא תפארתו".