בדימונה מתכננים הקמת פארק תואם "דיסניוורלד", כך נחשף אמש בחדשות עשר. לפי הדיווח, מתנהלים מגעים בחודשים האחרונים בין יזמים מארצות הברית לבין עיריית דימונה סביב הקמת הפארק הענק.



הפארק אמור לקום בשטח שבין הכניסה לעיר דימונה לממשית, בהשקעה של יותר מ-400 מיליון דולר, על שטח של 1,000 דונם. בסופו של דבר, התכנית היא שהפארק החדש יהיה דומה מאוד לממלכה הקדומה של דיסני באורלנדו. בעוד שלושה שבועות תתקיים פגישה בין ראש העירייה בני ביטון לבין היזמים ושר התיירות יריב לוין, על מנת לקדם את הנושא.



באתר שבאורלנדו נמצאים ארבעה פארקי שעשועים, מלונות ומגרשי גולף. האתר נחשב לפארק השעשועים הגדול בעולם. הרעיון מאחורי בניית דיסניוורלד, היה רעיונו של וולט דיסני לבנות אתר נופש כדוגמת דיסנילנד על שטח הרבה יותר גדול, וזאת על מנת שניתן יהיה להרחיב את הפארק בלי מגבלות של שטח. דיסני רצה שדיסניוולרד יכלול גם "עיר עתידנית" שבה יוצגו ההתפתחויות של המדע והטכנולוגיה.



בתוך כך, השבוע הודיעה חברת וולט דיסני על השקעה של שני מיליארד יורו בהרחבת פארק השעשועים הצרפתי שלה, דיסנילנד פריז, לאחר שהשיבה לעצמה את השליטה המלאה בו בשנה שעברה. פיתוח דיסנילנד פריז יכלול שלושה מתחמים חדשים שיתבססו על גיבורי-על של מארוול כמו ספיידרמן והענק הירוק, סרט האנימציה "לשבור את הקרח" וסרטי "מלחמת הכוכבים", ואשר ייפתחו בשלבים, החל משנת 2021.