מזה מספר חודשים שמתבצעים חיפושים ברשת אחר מלונות במדינה בשם ווקאנדה, זאת למרות שמדובר במדינה בדיונית באפריקה הזוכה לפרסום רב בסרטי גיבורי-על הוליוודיים "הפנתר השחור" ו"הנוקמים". עלילתם של שוברי הקופות מתרחשת במדינה והיא מוזכרת בפרסום המאסיבי שמלווה את הסרטים בחודשים האחרונים. לא כל הצופים מודעים לכך שהמקום אינו קיים ונוצר אפקט של ביקוש לנופש ביעד הבדיוני.
בכל שנה אלפי אנשים מרחבי העולם נחשפים לפרסומים ומחפשים מלונות ביעדים הבדיוניים. ייתכן וחלק מהחיפושים נעשים רק מסקרנות, אבל לפי הערכה אם עלות ממוצעת של חופשה במלון מסתכמת במאות דולרים, אז מדובר בקהל שמוכן להשקיע במצטבר מיליוני דולרים על נופש באתרים שאינם קיימים. 
אתרים בדיוניים נוספים הזוכים לביקוש הם האיים מסיפור מסעות גוליבר, בעיקר האי ליליפוט. הם אינם קיימים במציאות אבל מאחר וזו אגדה נצחית תמיד יש אנשים שנחשפים לסיפור וחושבים על נופש באיי גוליבר. סרטי דיסני מאוד פופולאריים ולא מפסיקים לייצר מקומות קסומים ובדיוניים חדשים.

איל סגל, מאתר חיפוש המלונות הוטלס קומביינד, אומר: "הביקוש לנופש בווקאנדה היא דוגמה עכשווית ופופולרית לתופעה קיימת שאנו מכירים, של ביקוש לנופש באתרים בדיוניים מהאגדות. התופעה מתרחשת בסמוך לטרנדים כשמסיבה כלשהי יעד בדיוני זוכה לפרסום וחשיפה מאסיבית, והחיפוש נעשה בעיקר על ידי צעירים ונוער".
סגל מוסיף: "יש מקרים בהם למלונות או יעדים בדיוניים יש שם דומה ליעדים אמיתיים ולצוות האתר שלנו לקח זמן להבין שהחיפושים הם אחר אתר בדיוני. למשל לקח לנו זמן להבין ש"לטבריה" היא אינה טעות עם טבריה, אלא אומה בדיונית אירופאית המוקפת בהרי הקרפטים".