בשורה משמחת לאוהדי ערן זהבי. חברת התעופה הסינית האינאן איירליינס הודיעה היום (חמישי) כי היא פותחת קו תעופה ישיר בין תל אביב לעיר גואנגז'ו. הקו יחל לפעול ב-2 באוגוסט ויפעיל שלוש טיסות שבועיות. פתיחת הקו מתאפשרת לאחר הסכם בין החברה לבין משרד התיירות, במסגרתו ייתן משרד התיירות מענק בגובה 750,000 אירו כתמריץ לפתיחת הקו. כבר היום תיפתח מכירת הכרטיסים בקו. 



מחירי הכרטיסים בשלוש הטיסות הראשונות יעמדו על 499 דולר הלוך ושוב. לאחר מכן יעלה המחיר ל-622 דולרים לטיסה. אם אתם מעוניינים לטוס במחלקת עסקים, תצטרכו להיפרד מ-2582 דולר.



בהודעת האינאן נכתב כי "כניסתה של האינאן איירליינס לשוק הישראלי באפריל 2016 שינתה את מפת התיירות הנכנסת לישראל והובילה למהפכת מחירים עבור הנוסעים הישראלים לסין ולמזרח. במונחי נפח שוק תופסת היום החברה כ-63% משוק הטיסות הישירות לסין. 30% מהנוסעים ישראלים, 70% סינים - דבר המסביר את אחד התוצרים החשובים ביותר לכניסתה של החברה לשוק: הזינוק הדרמטי במספר התיירים הסינים המבקרים בישראל. בשנת 2017 נרשם זינוק של 41% בתנועה הסינית לארץ עת ביקרו בישראל 114,000 תיירים מסין".



גואנגז'ו הינה הבירה של פרובינציית גואנדונג שבדרום סין. גואנדונג הינה הפרובינציה המאוכלסת ביותר בסין. גואנגז'ו רבתי מונה כ- 22 מיליון איש ונמנית על הערים המובילות בסין (לצד בייג'ינג ושנגחאי). העיר נמצאת נסיעה של שעתיים ברכבת מהונג קונג וחצי שעת נסיעה משנז'ן, עמק הסיליקון של סין ומקום מושבה של האינאן. 



הקו לתל אביב הוא הראשון שהחברה מפעילה מגואנגז'ו ליעד שאינו במזרח אסיה ומהחברה נמסר כי הוא מהווה חלק ממאמץ אסטרטגי להפוך למותג בינלאומי מוביל ואת דרום סין למרכז פעילות משמעותי עבור החברה.



שר התיירות יריב לוין, אמר, "משרד התיירות גאה להיות שותף בפתיחת הקו החדש מגואנגז'ו לתל אביב, המצטרף לטיסות ישירות מבייג'ינג ומשנגחאי שהשקנו ביחד עם האינאן. כתוצאה משיתוף הפעולה הפורה עם החברה, יש כיום 10 טיסות בשבוע מסין. הקו מגואנגז'ו מצטרף לשורה של קווים חדשים שהשקנו מתחילת 2018, ביניהם: טיסה ישירה מניו דלהי לתל אביב שמפעילה חברת התעופה אייר אינדיה, טיסה ישירה של חברת אדלוויס מציריך לאילת לראשונה מזה שנים, וטיסה מברזיל של חברת התעופה היחידה שמפעילה קו ישיר מדרום אמריקה לישראל – LATAM. פתיחת הקווים מהווה הבעת אמון גדולה במוצר התיירותי הישראלי והוכחה נוספת לכך שמאמצי השיווק של המשרד מניבים תוצאות. משרד התיירות משוכנע כי פתיחת הקו החדש של האינאן תביא לגידול נוסף ושיאים חדשים בתיירות הנכנסת לישראל".



מנכ"ל האינאן איירליינס, וויי ראן, אמר כי "אנו נרגשים מאוד להכריז על פתיחת קו ישיר חדש לגואנגז'ו ומודים לשר התיירות ולמשרדו על התמיכה החשובה במהלך. אין לפתיחת שלוש קוים בפחות משנתיים וחצי לאיזשהו יעד בעולם תקדים בחברה. מדובר בהבעת אמון מדהימה מצד מטה החברה בשוק הישראלי ובשיתוף הפעולה שלנו עם ממשלת ישראל. אין בלבנו ספק כי הקו החדש מגואנגז'ו ימשיך להזניק את מספר התיירים הסינים בישראל ויהווה גשר נוסף לחיזוק היחסים המסחריים בין סין וישראל. אנו מפעילים היום 4 טיסות ישירות שבועיות לבייג'ינג ושלוש טיסות ישירות שבועיות לשנגחאי בהצלחה שעולה על כל הציפיות ובטוחים ששלוש הטיסות השבועיות לגואנגז'ו יזכו להצלחה דומה. אנו נמשיך לספק לנוסע הישראלי מוצר פרימיום במחירים מעולים. את הטיסות לגואנגז'ו נפעיל במטוסי דרימליינר 787-900 חדישים שישרתו שוק גדול מאוד הן מסין לישראל והן של אנשי עסקים ומטיילים ישראלים".