הקיץ והחופש הגדול ממש מעבר לפינה וזה בדיוק הזמן שמשפחות, זוגות צעירים ועוד רבים אחרים מתכננים וסוגרים את החופשות השונות בחו"ל. רוב האנשים יחליטו לשכור רכב ביעד אותו יבקרו, על- מנת לא להיות תלויים בתחבורה ציבורית, או להיות חלק מטיולים מאורגנים, או סתם כי מתחשק להם להתפנק בחופשה וגם כי הדרך היא תמיד חלק מהטיול.



לעתים השכרות רכב גוררות איתם הפתעות לא נעימות והוצאות כלכליות מיותרות, ולכן אנו נציג בפניכם טיפים שונים להשכרה נכונה של רכב בחו"ל, וכך תוכלו להיערך לחופשה החלומית שלכם כמו שצריך.



מנהלת תחום המגזר הפרטי של חברת קשר רנט א קאר, זכיינית Hertz בישראל, כרמית בצלאל, מציגה את הטיפים החשובים להשכרת רכב בחו"ל:



ראשית בחרו את חברת ההשכרה הרצויה ע"פ הקריטריונים: שירות, פריסת תחנות השכרה במדינות בהם תטיילו, דבר שעלול להיות משמעותי במקרה של תאונה או תקלה לרכב, ישנן חברות הנותנות שירות מענה טלפוני 24 שעות ביממה כולל תמיכה מישראל.


• הקדימו להזמין רכב כמה שבועות לפני מועד הטיסה, יש לקחת בחשבון כי בכל מקום ורגע נתון בעולם ישנם אירועים שותפים לרבות: חגים, ימים לאומיים, תערוכות וכנסים. אירועים אלו עלולים להוביל לחוסר זמינות ברכבים אפילו בחברות המובילות בשוק.


• מומלץ להזמין רכב מישראל היות ולחברות ההשכרה בחו"ל יש אינטרס מובהק למכור שוברים במחירים אטרקטיביים מראש ובכך למשוך אליה תיירים במחירים נמוכים יותר מהתעריף המקומי.


• בדקו אם ברשותכם רישיון ישראלי בתוקף (רישיון זמני אינו תקף לנהיגה בחו"ל על אף שיש בחלקו כיתוב באנגלית, לא תוכלו באמצעותו לשכור רכב בחו"ל, כנ"ל - כרטיס אשראי בינלאומי בתוקף (החברות המובילות בשוק ידרשו ממך את הביטחונות הנ"ל, מזומן לא יעזור במקרה הנ"ל(.


• בחרו את סוג הרכב בהתאם לחופשתכם , שאלו את עצמכם מספר שאלות מנחות: מספר הנוסעים? (אל תתפשרו על נוחות, יש להתאים את הרכב לכמות הנוסעים תוך התחשבות בנוחות הישיבה ברכב, יש לקחת בחשבון נסיעות ארוכות וממושכות).


כמות המטען? מזוודות אינן גמישות כך שרכב עם תא מטען גדול ומרווח יכול לספק את צורכי המטען שברשותך, יש לתת חשיבות לגודל המזוודות, נפח המנוע עלול להיות משמעותי בשטח הררי לכן רצוי לשכור רכב בנפח מנוע של לפחות 1600 סמ"ק.


• בחרו בציוד עזר המתאים על מנת שיסייע לכם בחופשה: מערכת ניווט לווייני המאפשרת התמצאות קלה ונוחה בהגעה ליעד, דבר שיכול להוות חיסכון בזמן וחיסכון משמועתי בדלק.


• בחודשי החורף יש לדאוג לציוד חורף כדוגמת: צמיגי שלג ושרשראות, ישנם מקומות שונים בהם השלג עמוק ולא תתאפשרנה המשך הנסיעה ללא הציוד הנ"ל.


• יש לתת חשיבות גבוהה לנושא הביטוחים בשכירת רכב בחו"ל, אל תשכרו רכב ללא ביטול/החזר השתתפות עצמית, המבטלים או לחילופין מחזיר לך את ההשתתפות במקרה של נזק או תאונה.


• מומלץ להחזיר את רכב ההשכרה בזמן המדויק ולא, תחויבו ביום השכרה נוסף. כמו כן לדאוג להחזיר את מיכל הדלק במלואו, על מנת לחסוך אי נעימויות וחיוביים מיותרים מצד חברת ההשכרה. חשוב: שמרו את הקבלה על מילוי טנק הדלק האחרון שלכם. במקרה של חיוב מצד חברת ההשכרה תוכלו להשתמש בקבלה כתיעוד על המילוי (השעה והתאריך מופיעים על הקבלה).


• במקרה של תאונה ופגיעה בצד ג', מומלץ לצור קשר עם תחנת ההשכרה לקבלת הנחיות.


• יש להחזיר את הרכב נקי מאשפה ככול הניתן ובשום אופן לא לעשן ברכב בכדי להימנע מחיובים מיותרים.


• והכי חשוב: סעו בנוחות וברוגע – אתם בחופש.