כ-120 אלף מטיילים פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ביום הראשון של חג הסוכות, כך מסרו היום (שני) ברשות הטבע והגנים. ברט"ג ציינו שהאתרים הבולטים אליהם נהרו מבקרים רבים היו מצדה, אשקלון, אפק, קיסריה, גן השלושה, הבניאס, תל דן ואכזיב. רבים מהמטיילים השתתפו בשלל פעילויות לכל המשפחה שקיימה רשות הטבע והגנים. "את חג הסוכות הסתווי משהו, פתחנו עם שפע פעילויות צבעוניות מלהיבות ותיאטרליות שמשכו רבים", ציינה ראש חטיבת קהל וקהילה ברשות רעיה שורקי – "בערב חג סוכות בחרו כ-7,000 בני אדם לחגוג את את החג בחניוני הלילה תחת כיפת השמיים, או בסוכות שהעמדנו באתרים".



גם לאתרי קק"ל הגיעו המוני מבקרים. כ-30 אלף רוכבים, מטיילים ומשפחות פקדו את היערות, הפארקים והשטחים הפתוחים. בקק"ל ציינו שמוקדי הפעילות הפופולריים היו ביערות הכרמל, בירייה, בית קשת, בן שמן, עמינדב, שוקדה ויתיר. במקביל, אלפים הגיעו לראות את העגורים הראשונים שהגיעו לאגמון החולה, עם תחילת עונת הנדידה.



מופעים תיאטרליים שמשכו רבים. צילום: רשות הטבע והגנים
מופעים תיאטרליים שמשכו רבים. צילום: רשות הטבע והגנים



כ-15 אלף נופשים פקדו את החופים המוכרזים של איגוד ערים כנרת. ברשות הכנרת החליטו להאריך את שירותי ההצלה עד השעה 18.00 לאורך כל חג סוכות ובמקביל, אוכפים את האיסור להשמעת מוסיקה רועשת בחופי הרחצה. בתוך כך, למעלה מ-80 צוללנים מכל רחבי הארץ נהנו אתמול מחוויית צלילת בוקר מוקדמת במועדון הימי "פוצקר" בנהריה, החבר במיזם "אוצרות הגליל".



במהלך ימי חול המועד יתקיימו צלילות לעומק הים בין ריפים ואוניות טבועות ושייט חווייתי לכל המשפחה על סירות מהירות לאורך חופי הגליל המערבי.


בחוף אכזיב (הבננה ביץ') החבר במיזם "אוצרות הגליל", חגגו בערב החג מאות משפחות שרובן נשארו ללון תחת כיפת השמיים. תפוסות גבוהות של מטיילים נרשמו גם באתרי התיירות בערבה התיכונה. רבים ביקרו בחוות האנטילופות והשתתפו בסיורים חקלאיים, טיולי שטח ופעילות במרכז וידור המעניק הצצה לעולם החקלאות והחיים בלב המדבר הישראלי.