ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), המשמש יו"ר משותף של שדולת הכנסת למען הקשיש, הוא אחד מחברי הכנסת הפעילים למען זכויותיהם של האזרחים הוותיקים בישראל. בשבוע שעבר הוא יצא לביקור מיוחד במסגרת פרויקט "מחזירים אהבה" של עמותת מטב לחודש הבינלאומי למען הקשיש. הוא נפגש עם שלימה גרשקוביץ', ניצולת שואה בת 94 מלוד, עיר מגוריו של ח"כ שמולי. היא עלתה ארצה מרוסיה עם משפחתה בשנות ה־90, התחתנה וילדה בת ובן, וכיום היא סבתא לשניים. גם אחרי השואה לא פסחו עליה תלאות החיים, והיא איבדה מאז את בעלה וגם את בנה, שנפטר לפני שנים אחדות.



גרשקוביץ' מקבלת עזרה ממטפלת סיעודית של מטב, שרה פוני, במסגרת גמלת סיעוד וסיוע נוסף של הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל. פוני מגיעה לביתה חמישה ימים בשבוע לשעות היום ומסייעת לה במטלות. "היא עושה בשבילי הכל. אני אוהבת אותה מאוד", סיפרה לח"כ שמולי. בהמשך סיפרה לו על נסיבות עלייתה ארצה וכיצד כילדה למדה עברית - שפה שנאלצה להסתיר 56 שנה עד שעלתה לארץ. "אני מודה על כך שהמדינה קיבלה אותי בגיל מבוגר", היא אמרה, "תמיד חלמתי להגיע לארץ כחלוצה, ומלחמת העולם השנייה קטעה את החלומות".



"היו לי הזכות והכבוד לפגוש אישה מעוררת הערצה, שאף שעברה את השואה לא מפסיקה לשדר אופטימיות ושמחת חיים", אמר ח"כ שמולי והוסיף: "אנחנו, הדור הצעיר בישראל, צריכים לשאת על כפיים את דור המייסדים שלנו. זו החובה שלנו להילחם על כבודתם ולתת להם כל שביכולתנו כדי להבטיח את רווחתם".



עמותת מטב, המתמחה בטיפול וייעוץ לקשישים, מתמחה במתן ופיתוח שירותים למען האוכלוסייה המבוגרים. העמותה מזמינה את הציבור לצאת לבקר ב־28 בנובמבר את הקשישים הקרובים ללבנו והרחוקים מאיתנו כאחד. יום המודעות הארצי של "מחזירים אהבה" למען האזרחים הוותיקים הוא שיאו של הפרויקט, שכולו הוקרה לבני הדור המבוגר וחיזוק הקשרים הבין־דוריים.