במהלך החודש האחרון סיקרנו כאן שלל אירועים מרגשים של מפגשים בין-דוריים שבהם השתתפו ילדים, צעירים, מבוגרים וקשישים מכל חלקי החברה הישראלית במסגרת פרויקט ייחודי שיזמה עמותת מטב בשיתוף מעריב למען האזרחים הוותיקים של ישראל, "מחזירים אהבה". זאת כדי להעלות את המודעות הציבורית לשילובם של הקשישים בישראל במרקם החברתי ובחיי היום־יום שלנו, הדורות הצעירים יותר, וגם לתופעה הקשה של בדידות שממנה סובלים קשישים רבים מדי שנפלטו בעל כורחם מחיים פעילים וחברתיים. אנו עושים זאת למען הוקרתם על עשרות שנים של ערכים, עבודה והורות שהניחו את היסודות לחברה שאנחנו מנהלים היום ולחיזוק הקשרים בין הדורות.



היום מגיע הפרויקט הייחודי הזה, שזו השנה השנייה ברציפות שבה הוא מתקיים, ליום השיא לאחר שקידמנו אותו במהלך החודש האחרון מאז היום הבינלאומי למען הקשיש. היום נקראים כל קוראינו לצאת ולהחזיר אהבה לקשישים הקרובים אליהם וגם לרחוקים יותר. אם בביקור בביתם, בפעילות משותפת בחוץ, בסיוע ובעזרה בכל דבר שיצטרכו או בכל צורה של תשומת לב, שיתוף, קשב ואכפתיות ועם המון תודה והערכה. מהלך סמלי שאנחנו מקווים שיכה שורש גם בחיי השגרה של כולנו.  



"קונצרט" אישי ואינטימי



במהלך היום הקרוב ייצאו להחזיר אהבה לקשישים בין היתר ראש עיריית טמרה, ראש עיריית גבעת שמואל וראש עיריית ראש העין, אשר יבקרו קשישים בבתיהם. בנות מתיכון אמי"ת כרמיאל ייפגשו עם קשישים לפעילות משותפת, ילדים מבת ים יבקרו קשישים בבתי אבות בעיר, ילדי בית ספר מקריית ביאליק יגיעו לבקר קשישים השוהים בדיור מוגן, במרכז יום בשרון תתקיים ארוחה מיוחדת לקשישים וסדנה של שזירת פרחים ובמקביל יתקיימו אירועים נוספים בכל המגזרים ובכל חלקי הארץ.  



במסגרת פעילויות החודש של פרויקט "מחזירים אהבה" נרתמו כל מגזרי הציבור הישראלי להקדשת זמן איכות משותף והענקת כבוד לקשישים רבים בארץ - מילדי גנים ובתי ספר, דרך סטודנטים וחניכי תנועות נוער ועד אישי ציבור, ידוענים, מנהלי חברות ועוד. שפים ידועים הגיעו לסדנת בישול עם קשישות מרכז יום בדרום תל אביב; סטודנטים למוזיקה הגיעו לבתיהם של קשישים ל"קונצרט" אישי ביתי ואינטימי והצליחו ליצור שעה קלה של ריגוש עבורם; ילדי גנים הגיעו למרכזי יום לקשישים לפעילות משותפת של גינון, שירה ויצירה; חברי כנסת, שרים וראשי ערים הגיעו גם הם לבתיהם של קשישים, האזינו לסיפור חייהם ועטפו אותם בחום.