"אני קוראת, יש לי מטפלת מצוינת ומתוקה, יש לי בנים טובים וכלות טובות. מה עוד אני צריכה?", אמרה בהתרגשות טובה פינסברג (92.5) כשפגשה בביתה שבמרכז תל אביב את השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל ואת מנכ"ל עמותת מטב ליאור שטרסברג.

פינסברג, ילידת ברלין, עלתה לארץ בשנת 36' עם הוריה ושתי אחיותיה דרך צ'כוסלובקיה. כשהייתה בת 88, קיבלה ליום הולדתה איי־פד ומאז היא לומדת את רזי המכשיר החכם ומחוברת לכל מה שקורה.



אבל אהבתה הגדולה לסריגה עדיין טבועה בה עמוק. "כשהילדים היו קטנים, הם לבשו אפודות שסרגתי להם. עכשיו יש ארבעה נינים", היא סיפרה בהתרגשות לגמליאל והוסיפה שהיא ממשיכה לשמור על שגרת חיים סדירה. "עד 23:00 אני רואה טלוויזיה ואז אני הולכת לישון ומתעוררת ב־8:00", היא ציינה.



"תודה לאל ולקדמה הטכנולוגית", אמרה גמליאל בעקבות המפגש המרגש. "האוכלוסייה הוותיקה בישראל של 2017 היא חיונית ונמרצת. פינסברג היא דוגמה מופתית לכך, אישה מלאת חיים ומעוררת השראה. הפגישה איתה הייתה חוויה מרגשת מאוד עבורי".



גם שטרסברג אמר בסיפוק: "התרגשתי מאוד לבקר את טובה היקרה, אני מקפיד באופן שוטף לבקר בבתיהם של אזרחים ותיקים רבים המקבלים שירות ממטב בכל רחבי הארץ. אומרים שחברה שלא מכבדת את העבר וההיסטוריה שלה אין לה זכות קיום, כך גם חברה שלא מכבדת את הקשישים שבקרבה.



"חשוב מאוד שכולנו ניתן את הדעת, כי בני הדור המבוגר זקוקים וראויים לתשומת הלב שלנו. לכן לקחנו על עצמנו במטב את המשימה הלאומית הזאת - לעורר את המודעות לנושא הבדידות בגיל המבוגר", ציין שטרסברג ויצא בקריאה לכלל הציבור: "הצטרפו לפרויקט 'מחזירים אהבה' ובואו גם אתם לבקר אנשים מבוגרים ולתת להם אהבה וכבוד".