שבוע לפני הבחירות ונדמה כי הוויכוח בין השמאל לימין מתלהט.



פאנל פוליטי שהתקיים היום (שלישי) באוניברסיטת בר אילן, עורר סערה גדולה לאחר שמועמד המחנה הציוני לתפקיד שר הביטחון, האלוף (במיל.) עמוס ידלין, החליט לעזוב את המקום בעקבות הגעתו של מועמד מפלגת "יחד" לכנסת, ברוך מרזל, שנחשב לפעיל ימין קיצוני ועומד בראש "עוצמה יהודית".



על פי מקורביו של ידלין, הוא התריע מראש כי לא ייקח חלק בפאנל אם ברוך מרזל יהיה במקום. באירוע היו אמורים לקחת חלק השר אורי אריאל וחברי הכנסת זאב אלקין ואלעזר שטרן. דקות אחדות לפני תחילת האירוע התברר כי מרזל אכן מתכוון להגיע ולעורר פרובוקציות, מה שגרם לידלין להחליט כי לא ייקח חלק באירוע.



ממקורביו של ידלין נמסר כי "לפני מספר ימים התקבלו דיווחים לפיהם ברוך מרזל מתכוון להגיע למקום ולעורר פרובוקציות. ידלין הודיע כי השתתפותו מותנית באי הגעתו של מרזל, המטיף לגזענות ואלימות ואחראי להסתה קשה. להפתעתו של ידלין, עם הגעתו לפאנל התברר שלא רק שמרזל נוכח אלא שהינו חלק מהפאנל הפוליטי. זאת בניגוד לכל הסיכומים הקודמים. עמוס ידלין ויתר על הבמה הציבורית החשובה משום שאין בכוונתו להעניק תעודת הכשר לברוך מרזל ולערכים האנטי דמוקרטיים אותם הוא מייצג. ידלין ימשיך להופיע מעל כל בימה ולצד אישי ציבור שאינו שותף לעמדותיהם אך שהדמוקרטיה והחוק הם נר לרגליהם.

מרזל עצמו לא נשאר חייב והגיב לנטישה: "הצביעות של השמאל חוגגת. לידלין אין בעיה לשבת בפאנל עם שונאי ישראל כמו אחמד טיבי או זאחלקה אבל כאשר הוא רואה אדם נאמן לעם ישראל וארצו הוא מתקפל. נדמה לי שאני הפוליטיקאי היחיד שמקיים הבטחותיו עוד לפני הבחירות אמרתי שאני אבריח את השמאל הקיצוני וכך קורה", הוסיף.