שר החוץ הצרפתי לורן פאביוס אמר היום (שבת) כי ארצו רוצה כי הסכם בין איראן והמעצמות יבטיח כי טהרן לא תוכל לייצר פצצה גרעינית. 

"צרפת רוצה הסכם, אבל כזה שיהיה יציב ובאמת יבטיח כי לאיראן תהיה גישה לאנרגיה גרעינית אזרחית, אבל לא פצצת גרעין", אמר פביוס בראיון לתחנת הרדיו "אירופה 1". 
איראן ושש המעצמות הפסיקו את השיחות ביניהן ביום שישי האחרון ויחדשו אותן בשבוע הבא, בשאיפה להגיע לפריצת דרך. גורמים רשמיים במשא ומתן סיפרו כי צרפת דורשת בעקביות הגבלות חמורות יותר על האיראנים, בצורה נחושה יותר משאר המעצמות. פאביוס עצמו נחשב למבקר הגדול והפומבי ביותר של השיחות מקרב נציגי המעצמות.

מוקדם יותר השבוע הטילו הצרפתים ספק בהערכות האופטימיות שהשמיעו גורמים בטהרן לפיהן הושגה פריצת דרך בשיחות.  ראש סוכנות הגרעין האיראנית עלי אכבר סאלחי,  אמר כי על 90 אחוז מהנושאים הטכניים במשא ומתן ישנה הסכמה, אך ההתבטאות עוררה את חמתם של הצרפתים שטענו כי הדברים פשוט "אינם נכונים".

האמריקאים מגלים גמישות, הצרפתים קשוחים

 "בניגוד למה שרבים חושבים, שאנו כרגע דנים בנושא אחד בלבד, זה לא נכון. אנו דנים בנושאים רבים ועד שלא נגיע להסכמה על כל אחד ואחד מהם לא יהיה הסכם", אמר גורם צרפתי המקורב לשיחות. המקור הוסיף כי נושא פיתוח הצנטריפוגות האיראניות הוא אחד מכמה נושאים התוקעים את המשא ומתן וכי עדיין נותר פער גדול בין הצדדים.
"מחקר ופיתוח הפך לאחד הנושאים הקריטיים והקשים ביותר , ולא יהיה שום הסכם אם האיראנים לא יסוגו מעמדתם", הוסיף המקור ואמר כי נושאים פוליטיים נוספים ממשיכים לעכב את השיחות.  

לעומת הצרפתים המגלים קשיחות בעמדתם כלפי איראן, האמריקאים מגלים גישה שקולה וחשאית יותר בכל הקשור לשיחות המתוקשרות.  "אנו  מתמודדים עם כמה נושאים קשים, אך השגנו התקדמות מסוימת" אמר מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי.