מותו של שלום יוחאי שרקי ז"ל, ההרוג באירוע הדריסה אמש (חמישי) בירושלים, שעדיין מתקיימת בדיקה לגביו האם מדובר בפיגוע, הותיר את בני משפחתו ואת חבריו הרבים בהלם. הלוויותו של שרקי תיערך בשעה 17:00 בערב בהר המנוחות בירושלים. 



בנות דודותיו של שרקי, אסתר סולטן ונעמי כהנה סיפרו על חוש ההומור ועל שמחת החיים של שלום: "הוא היה מדריך נערץ, ותכננן ללמוד חקלאות בפקולטה ברחובות. הוא היה מצחיק מאוד וכל בדיחה לו נכנסה לפנתיאון. שלום היה אדם שחי בהנאה מכל מה שעשה, האובדן שלו שלום נוראי למשפחה שלנו ולכל המעגלים: הילדים שהוא הדריך, החבר'ה של "מסע ישראלי"". עוד סיפרו כי שלום היה בדייט עם הבחורה שנפגעה ואז "מחבל נכנס בו כי הוא יהודי, הזוי שזה קרה ביום השואה". 


ח"כ לשעבר משה פייגלין, האשים את הרשויות בניסיון לטייח את המקרה ואמר כי "כל מערכות הביטחון עושות כל מאמץ לטייח כאלו מדובר בתאונה. כל ישראלי יודע מה המשמעות של ערבי צעיר שנכנס במהירות ב-90 מעלות לתוך תחנת האוטובוס, חוץ ממשטרת ישראל, שם עוד בודקים אפשרויות למשהו אחר". פייגלין הוסיף ואמר כי אם לא היה מדובר במשפחה מפורסמת היא הייתה צריכה להיאבק על העובדה שהבן שלה נרצח". 


הרב אהרן טרופ, ראש ישיבת בני צבי בבית אל, בה שרקי היה מדריך, אמר על ההרוג: "מדובר בבחור מסור מאוד, אהוב מאוד, שהשקיע את כל כוחותיו ואהבתו לתלמידים בישיבה".
 
עוד אמר טרופ על שרקי: "כולנו לוקחים את זה פה קשה מאוד ולא מובן איך יכול להיות שבעיר הקודש, עיר הבירה, יהודים שרק רוצים לעשות טוב לעולם נרצחים פעם אחרי פעם. משפחות המרצחים עדיין חיות בעיר. איך לא מגרשים אותם לכל הרוחות? איך לא הורסים את בתיהם?" 
שרקי, בן ה-25, הוא בנו של הרב הרב אורי שרקי‏, מרבני מכון מאיר, הוא רבה של קהילת "בית יהודה" בקריית משה בירושלים ויו"ר ברית עולם - המרכז העולמי לבני נח ומחבר ספרים.
 
משפחת ההרוג פרסמה הבוקר הודעה: "ברוך דיין האמת נכדנו, בנינו ואחינו אהוב ואוהב שלום יוחאי שרקי הי״ד שנרצח בידי בן עוולה השיב נשמתו בטהרה לבוראו בירושלים עיר הקודש"