פרשת רונאל פישר וקצין המשטרה ערן מלכה מגיעה לישורת האחרונה. נציגות המח"ש הגישו היום (שני) בבית משפט השלום בירושלים, הצהרת תובע בעניינם של השניים ועל פיה בכוונתם להגיש עד לסוף השבוע כתבי אישום נגד השניים.
שופטת בית משפט השלום בירושלים, ג'ויה סקפה שפירא, האריכה היום את מעצרם של עו"ד פישר עד ליום שישי ושל רפ"ק בדימוס מלכה עד ליום חמישי. עוד עלה כי במח"ש נמשכת החקירה בכל הקשור לעו"ד רות דוד בלום שבינתיים שוחררה בתנאי מעצר בית.
לאחר שפרקליטתו של פישר, עו"ד קרן שפירא, התעקשה לקבל הסבר על פרטי האישום המיוחסים למרשה, ציינו נציגות המח"ש כי כתב האישום יתייחס לפרשיות שבגינן נחקר, לרבות פרשת אלון חסן, פרשת מכלוף, פרשת כחלון, פרשת לובינסקי, פרשת יאיר ביטון, בעליה של חברת הבנייה ב.יאיר, פרשת האחים נחמיאס , פרשת שי בראס, מנכ"ל מע"צ לשעבר, פרשת ארז מוצ'צו ופרשת עופר נמרודי. כמו כן יכלול כתב האישום גם את פגישת השיבוש בביתו של עו"ד פישר טרם היציאה לחקירה הגלויה ב-27 באפריל.


"ערן מלכה היה קצין משטרה מושחת ועו"ד פישר פעל באופן מניפולטיבי"
 
לדברי נציגות המח"ש נסמך כתב האישום על עדותה של עדת המדינה בפרשה, על עדות רפ"ק מלכה ועל עדויות נוספות לצד פיצוח מכשיר הטלפון של פישר. עוד הוסיפו כי החקירה הסתיימה והיא כוללת פרשיות רבות כשעולה מהן כי החשוד פישר מסתמן כמשבש סדרתי.
זאת ועוד ציינה נציגות המח"ש: "ערן מלכה היה קצין משטרה מושחת שהיה אמון על חקירות רגישות ומסווגות ביותר שנוהלו על ידי המשטרה. עו"ד פישר פעל באופן מניפולטיבי ליצירת קשרים עם המעורבים בחקירות, סחט אותם ונתן להם מידע מתיקים והכל בעד בצע כסף. המעשים המיוחסים להם מאופיינים בתחכום, בתעוזה ובהעדר מעצורים באופן שאינו מאפשר לתת בהם אמון כלשהו".
פרקליטתו של פישר, עו"ד שפירא, ציינה כי פישר אינו מסוכן לציבור שכן אין ברשותו יותר מידע וכי מי שמסר את המידע הינו רפ"ק מלכה שלדבריה הוא המסוכן בין השניים. עוד טענה שפירא כי מלכה קרוב לחתימה על הסכם עד מדינה".