יו״ר הכנסת, יולי אדלשטיין, שיגר הבוקר (חמישי) מכתב לכל ראשי הסיעות בכנסת בדרישה להודיע ללא דיחוי על שיבוץ החברים מטעמם בועדות הכנסת. 
״כידוע, על אף שחלפו שבועיים מאז כינון הממשלה, ועל אף שהסיעות התבקשו זה מכבר להעביר את שיבוץ חבריהן בועדות הכנסת, חלק מהסיעות טרם עשו זאת״, כתב אדלשטיין.
יו"ר הכנסת הסביר את ההשלכות השליליות של העיכוב: ״למותר לציין כי העיכוב באיוש ועדות הכנסת אינו מאפשר להתחיל בעבודה הפרלמנטרית השוטפת, הן בתחום החקיקה והן בכל הנוגע לפיקוח על עבודת הממשלה. אך מעל לכל, הדבר מגביר את חוסר אמון הציבור בבית המחוקקים".

אדלשטיין פנה בבקשה דחופה: "אבקשכם להודיע ללא דיחוי על שיבוץ החברים מטעם סיעתכם בועדות, על מנת שבשבוע הבא תוכל הכנסת לפעול באופן מלא בהתאם לאחריותה ולמצופה ממנה על ידי הציבור״.
זעם באופוזיציה

בתוך כך, גם גורמים באופוזיציה זועמים על כך שעל אף שעברו כבר יותר מחודשיים מאז הבחירות, טרם אוישו ועדות הכנסת. יו״ר סיעת ישראל ביתנו ח״כ רוברט אילטוב, אף שלח בעניין מכתב מחאה ליו״ר הכנסת.
הסיבה העיקרית לעיכובים הן מחלוקות פנימיות בליכוד ובסיעת המחנה הציוני, שם מתמודדים כמה ח״כים על חברות בוועדות החשובות - כלכלה והחוץ והביטחון - אך ישנה גם מחלוקת על איוש ועדות נוספות.
הקרב העיקרי מתנהל במחנה הציוני על תפקיד יו״ר ועדת הכלכלה, שעליו מתמודדים איתן כבל ושלי יחימוביץ׳. גם על תפקיד יו״ר הסיעה מתנהל קרב קשה. בין המתמודדים: מרב מיכאלי, עומר בר לב, אראל מרגלית ונחמן שי.
במחנה הציוני תכננו תחילה לקיים בסיעה הצבעה חשאית על התפקידים, אולם בסופו של דבר הוחלט להעביר את ההכרעה לידי יו״ר המפלגה יצחק (בוז׳י) הרצוג, שאמור לקבל הכרע בנושא עד יום שני.
יו״ר הקואליציה, ח״כ צחי הנגבי (הליכוד), הביע תקווה כי עד יום שלישי אפשר יהיה להשלים את מלאכת שיבוץ הוועדות בכנסת ובחירת יושבי הראש ולהתחיל להריץ את עבודת הוועדות, המשותקת מאז כונסה הכנסת ה־20, למעט ועדות זמניות של החוץ והביטחון והכספים, שגם הן ממעטות להתכנס.