טקס העברת הפיקוד על חטיבת גבעתי התקיים היום (ראשון) ברמת הגולן. לתפקיד עצמו נכנס אלוף משנה הנכנס, ירון פינקלמן, אשר החליף בתפקידו את המפקד היוצא, אל"מ עופר וינטר. הטקס נערך במעמד אלוף פיקוד הדרום, האלוף סמי תורג'מן.



במהלך הטקס נשא דברים אל"מ וינטר, אשר צפוי להמשיך כעת לתפקיד במכללת פיקוד ומטה.



"היום הזה, בו אני מעביר את הפיקוד על החטיבה הוא מרגש עבורי, מהווה סיומה של התקופה המשמעותית בחיי. ח"י שנים של גבעתי, התחברתי לרוח ומאז אני נושם, חי, מרגיש ומתרגש מכל דבר שקשור לחטיבה.



"קיבלתי את הפיקוד, התחייבתי לעשות זאת משליחות וענווה. עשיתי את המיטב להוביל את החטיבה לאהבת הארץ ולהכין אותה למלחמה אם נידרש לכך. הבטחתי לעשות הכל כדי לנסות להחזיר את הילדים הביתה בשלום. כמעט הכל קרה. התכוננו היטב, התאמנו בכל העוצמה, הכנו את הציוד וזה הגיע - צוק איתן". 

וינטר המשיך ואמר: "נלחמנו בעוצמה, חתרנו למגע, פגענו והשמדנו. אתם המפקדים, לוחמים יקרים שלי, אתם שועלים שהוכיחו את עצמם כאריות. נלחמתם באומץ תוך הקרבה וסיכון עצמי באחווה ובאחדות. לכם, אני רוצה להגיד תודה. תודה אישית, שהלכתם אחריי באימונים ובקרבות, על זה שנתתם בי אמון. אני יכול להגיד בפה מלא שעשיתי הכל כדי שנצליח וננצח במשימה, ומעולם לא שלחתי אחד מכם למקום בו לא הייתי מוכן ללכת לשם בעצמי. 
"תודה בשם החטיבה, בשם צה"ל ובשם אזרחי מדינת ישראל, אשר פוגשים אותי ומבקשים להגיד לכם שעם ישראל אוהב ומעריך אתכם. הבטחתי לעשות את הכל כדי להחזיר את הילדים הביתה לשלום, לצערי, לא כולם חזרו. לוחם אחד השארתי מאחור, סגן הדר גולדין ז"ל, עשינו הכל באותם ימים כדי להשיבו, על כך יעידו המפקדים והחיילים ובטוחני שגם האויב זוכר זאת היטב. אך לא די. צה"ל ומדינת ישראל מחוייבים להמשיך ולסיים את המשימה ולהשיב את הדר ושל אורון שאול ז"ל ובטוחני שכך גם יהיה.
 
"משפחות יקרות, אני נושא עמי צער עמוק על כל אחד שלא הצלחתי להשיב הביתה. אני מבטיח להמשיך לשאת בליבי את אלו שהלכו איתנו בדרכים, אלו שהלכו ונשמו גבעתי גם את נשימתם האחרונה. אלוף הפיקוד, תודה על הובלת הפיקוד באחריות, על הובלת חטיבת גבעתי, גם כאשר לא היה נוח, תודה על הגיבוי". את הנאום סיים וינטר עם ברכת הגומל.