על שולחנו של הפצ"ר עדיין מונח תיק יום שישי השחור המגולל טענות קשות על הרג המוני כתגובה על התקרית ברפיח בו נהרג ונחטף סגן הדר גולדין ז"ל



בפרקליטות הצבאית ממשיכים לקבל עד היום (שני) תלונות הנוגעות להתרחשות לכאורה של אירועים חריגים במבצע צוק איתן.



ארגוני זכויות אדם מנצלים את המציאות הקשה ברצועה ומביאים עוד ועוד פלסטינים להגיש תלונות. כל מידע או תלונה המצביעים על התנהגות פסולה לכאורה עוברים בחינה ראשונית של אנשי הפרקליטות הצבאית, בראש ובראשונה כדי להעריך את מהימנותם.



בפרקליטות מדגישים כי המנגנון עושה הכל כדי לבדוק כל תלונה וכל רחש המעלה חשד סביר לחוסר תקינות. עד היום נמצאו לא מעט תלונות מוצדקות לצד העובדה כי עשרות רבות של תלונות נסגרו. בסיום הבדיקה התלונות מועברות לפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, לשם קבלת החלטה אם לפתוח בחקירה פלילית או להעביר את המקרה למנגנון הבירור המטכ"לי לצורך בדיקה עובדתית.



עד כה הועברו לבירור טענות ביחס לכ-190 אירועים שכבר נבחנו והופנו לפצ"ר לשם קבלת החלטה. 105 אירועים כבר נבחנו והופנו לפצ"ר לחוות דעת. על שבעה אירועים הורה הפצ"ר על פתיחת חקירה פלילית ובחלק מהם עדיין מתנהלת חקירה. השאר הועברו חזרה לפצ"ר לצורך בחינה נוספת ובמקרה אחד הוחלט להגיש כתב אישום בחשד לביזה מבית פלסטיני. ביחס ל- 19 אירועים נוספים החליט הפצ"ר על סיום טיפול בהיבט המשמעתי ובהם לא נפתחה חקירה פלילית.



החקירה הבולטת בגינה מבוקר צה"ל על ידי האו"ם, היא אותה תקרית בה נהרגו ארבעה ילדים בחוף ימה של עזה לאחר הפגזה, תיק שנסגר בשבוע שעבר.