הנהגת הג'יהאד האסלאמי מאיימת לסיים את הרגיעה ברצועת עזה, אם ימות האסיר הפלסטיני השובת רעב, חאדר עדנאן.



ההנהגה של הארגון פנתה אתמול (שישי) לשלטונות מצרים ודרשה את התערבותה לשחרורו מן הכלא. במקביל, איים בכיר הג'יהאד, חאלד אל-באטש, אתמול כי "לא נסכים שבנינו ימותו בבתי הכלא בשל שביתת רעב, כאשר במקביל האויב יהיה בטוח ולא תהיה תגובה מההתנגדות. בארגון יהיו פטורים מתנאי התהדיה, אם ימות האסיר חאדר עדנאן".



בהפגנה במחנה ג'באליה ברצועת עזה, קרא אל-באטש לרשות הפלסטינית, מצרים והקהילה הבינלאומית להתערב להצלת חייו של עדנאן.



פעיל הג'יהאד האיסלאמי בגדה, חאדר עדנאן, שנחשב לאחד מסמלי שביתות הרעב בכלא הישראלי, נכנס להיסטוריה לאחר ששבת רעב במשך 66 ימים באפריל 2012. היום נכנסת שביתת הרעב שלו ליומה ה-54.



מנהל היחידה המשפטית במועדון האסיר הפלסטיני, עו"ד ג'וואד בולוס, הדגיש היום כי אין הסכם בין האסיר השובת רעב ולבין שירות בתי הסוהר, שלדבריו "עושה הכל כדי לסיים את שביתת הרעב של האסיר כך שישראל לא תרגיש מובסת".



במסיבת עיתונאים בראמללה הוסיף עו"ד בולוס: "מה שרוצה האסיר עדנאן ברור: לשחרר אותו או להעמידו לדין. הוא מוכן למות למען הגשמת המטרה ודורש מישראל להתייחס אליו כאל אדם".



בא כוחו של האסיר מטעם הג'יהאד האסלאמי הוסיף עוד, כי "חאדר אוהב את החיים, אך הוא מוכן למות מות קדושים. גם ישראל לא רוצה שהוא ימות בכלא". עו"ד בולוס הדגיש, כי "מצבו הרפואי של האסיר חאדר עדנאן קשה מאוד והוא צפוי למות בכל רגע נתון. גופו חלש מאוד, וכל הבדיקות הרפואיות מצביעות על סכנה מיידית לחייו". הוא סיפר, כי בבית החולים בו מאושפז עדנאן התקשרו אליו ביום שישי וסיפרו לו על הסכנה לחייו.



רעייתו של האסיר, רנדה עדנאן, ביקשה מהפלגים הפלסטינים "לפעול כדי להביא לשחרור מיידי של בעלי". היא הדגישה, כי "אינני מעוניינת בהצהרות שאם ימות חאדר בכלא, אז הם יתערבו. המשפחה שלנו לא רוצה אותו שהיד".