אשתו לשעבר של המרגל הישראלי יונתן פולארד, אן פולארד,  התראיינה לחדשות ערוץ שתיים הערב (שבת) והבהירה כי אין כל ערובה לשחרורו הקרוב של בעלה לשעבר, למרות  הפירסומים האחרונים בנושא.



באתר האינטרנט של שירות בתי הסוהר האמריקאי פורסם תאריך סמוך לסעיף שחרורו  של האסיר, ה-21.11.15.  למרות זאת אומרת אן פולארד טוענת כי: " אין שום מילה רשמית שיונתן ישוחרר בשום תאריך. מאסר עולם בארצות הברית פירושו שיונתן יישאר בתאו עד שימות".  יונתן עשוי לקבל חנינה. אין שום תגובה רשמית שמבטיחה זאת".



אן פנתה להנהגת ישראל וביקשה כי יעזרו לפולארד במאבקו להשיג חנינה: "אני רוצה שראש הממשלה ושר הביטחון יספקו תקציב ליונתן שיוכל לשכור עו"ד מהשורה הראשונה. היינו מההתחלה תיק פולי. אך כעת התיק של יונתן נמצא במערכת המשפט ומגיע לו להשתחרר לפי מערכת הצדק האמריקאית. יש לו אפשרות אחת לשהתחרר דרך חנינה מבית המשפט יונתן חולה מאוד. הדרך השנייה היא דרך הבית הלבן. יש סברה שבגלל שיש סיכסוך אישי בין נתניהו לאובמה הוא לא ישתחרר. זה שטויות".  



אן פולארד הוסיפה כי בעלה לשעבר מתכוון להגיע לארץ ברגע שישוחרר מהכלא: "כרגע אני רק רוצה לראות את בעלי משתחרר, אני מאמינה שכשישוחרר ישימו אותו על המטוס הראשון לבן גוריון".



קריאה לשחרר את פולארד בשל מצבו הבריאותי



אפי להב, יו"ר הוועד הציבורי למען שחרור פולארד, אמר הבוקר בעקבות הדיווחים: "מצבו הבריאותי של פולארד לא הולך ונעשה טוב יותר. הציפיות שלנו תמיד היו שמן הצדק יש לשחררו מכלאו כמה שיותר מהר".



 אשר לפרסומים בוול סטריט ג'ורנל אמר להב: "אנחנו לא מגיבים לפרסומים השונים המתפרסמים חדשות לבקרים. ברגע שתהיה הודעה רשמית נגיב בהתאם".



בכיר בממשל אובמה מסר אמש לוול סטריט ז'ורנל כי הממשל החל בהכנות לשחרורו כבר בעוד מספר שבועות, אולם גורמים אחרים מעריכים שהתהליך יימשך חודשים. 



פקידי הממשל מקווים כי שחרורו של המרגל יטיב עם היחסים בין ארצות הברית לישראל, אשר התערערו בעקבות הסכם הגרעין עם איראן. בניגוד לכך, גורמים אחרים בממשל הכחישו בתוקף קשר בין שחרורו הצפוי של פולארד לביקורת שהפנתה ישראל כלפיי ארצות הברית בשל ההסכם עם טהרן.



הבית הלבן סירב להתייחס לדיווח, כמו כן, במשרד המשפטים סרבו להגיב, כיוון שעניינו של פולארד יובא רק בחודש נובמבר לוועדת החנינות.



בחודש דצמבר האחרון, התגברו הקריאות לשחרורו של המרגל הישראלי בן ה-61 שמרצה מאסר עולם, לאחר שהוא איבד את הכרתו ואושפז


בעבר הוא אושפז מספר פעמים עקב מצבו הבריאותי הרופף, אולם זאת הפעם הראשונה שבה דווח על כך שאיבד את הכרתו.



אסתר פולארד, רעייתו, התעדכנה על מצבו ונמסר לה כי יונתן יוחזר להשגחת מרפאת הכלא וכי יזדקק ככל הנראה לניתוח בקרוב. בעקבות האירוע, כאמור, ארגון הגג של הארגונים היהודיים באמריקה פרסם הודעה דחופה בקריאה לשחרורו המידי של פולארד.