פיגוע דקירה שלישי השבוע: מחבל דקר הערב (שבת) שוטר מג"ב בצומת הביתות שבשומרון.



הלוחם נפצע באורח קל וקיבל טיפול רפואי במקום. המחבל נורה על ידי כוח במקום ומצבו הוגדר אנוש.  לפי הודעת הסהר האדום שטיפל במחבל, זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו.



רש"ט ב', לוחם משמר הגבול, אשר נטרל את המחבל לאחר שראה אותו דוקר את חברו לצוות, שיחזר את הרגעים הדרמטיים: "לפתע הגיח פלסטיני והחל לדקור את אחד מהלוחמים שהיה איתי בצוות. תוך שבריר שנייה הבנו שמדובר בפיגוע ושצריך לפעול ומהר, ביצעתי ירי על מנת לנטרל את המחבל".



הוא הוסיף: "כשמדובר באירוע שאורך מספר שניות בודדות, אין זמן להסס, חייבים להפעיל שיקול דעת מדויק ולפעול באופן מידי, ככה מאמנים את הלוחמים במשמר הגבול, לשמחתי המחבל נוטרל עוד טרם הצליח להשיג את מטרתו״.




רש"ט ב', לוחם משמר הגבול אשר נטרל את המחבל. צילום: חטיבת דוברות המשטרה



מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, שיבח את פעולתם המהירה והנחושה של הלוחמים וציין כי הם "גילו ערנות ומקצועיות בדיוק כפי שמצופה מהם, במענה מבצעי מהיר ונחוש מנעו את החמרת האירוע.פעם אחר פעם מוכיחים לוחמי משמר הגבול שיש לעם ישראל על מי לסמוך".




זית הפיגוע, הערב. צילום: חטיבת דובר המשטרה


הסכין של המחבל. צילום: חטיבת דוברות המשטרה


מוקדם יותר במהלך הבוקר, אירע פיגוע דקירה נוסף בכביש 443, במהלכו הגיע מחבל למחסום בל, ביקש מים מחייל ודקר אותו. בתגובה, שלף החייל את נשקו וירה במפגע, תושב בית ענאן, בידו.  החייל, אשר נפצע קל ופונה לבית החולים שערי צדק שוחרר מאוחר יותר מבית החולים לביתו.



בחקירתו סיפר המחבל, תושב בית ענאן, כי הוא רב הבוקר עם אביו והחליט לצאת לבצע פיגוע. לדבריו, כשהגיע למחסום ביקש מאחד החיילים לשתות מים. החייל הביא לו בקבוק מים ואז המחבל דקר אותו. גורם בצה"ל אמר כי ערנותם של החיילים מנעה פיגוע קשה יותר.



בפיגוע נוסף שאירע בתחילת השבוע, מחבל דקר ישראלי בן 26 בתחנת דלק ופצע אותו קל. כוחות צה"ל ירו במחבל. הגבר שנדקר הגיע בכוחות עצמו למחסום עפר הסמוך למקום, שם חבר לכוחות מד"א שהעניקו לו טיפול רפואי וטיפלו בפציעה בכתפו. לאחר מכן הוא פונה לבית החולים שערי צדק. 



פאראמדיקית מד"א, ענבל ווברמן, שהגיעה למקום סיפרה: "כשהגענו למחסום ראינו גבר כבן 26 עם סימני דקירה בפלג גופו העליון מטופל על ידי כוח רפואה צבאי, הוא סיפר לנו שהוא נדקר בזמן שתדלק את רכבו, הענקנו לו טיפול רפואי בשטח ופינינו אותו במצב קל לבבית חולים בירושלים".