כיצד מצליחה אישה אחת לגייס לבדה תרומות בגובה מאות אלפי שקלים בתוך כמה שבועות בלבד? זהו סיפורה של ניקי קידר (37), שגייסה את סכומי העתק הללו רק כדי להוציא למחנה קיץ את אחייניה היתומים וחבריהם.



ניקי, שעלתה לישראל לפני שמונה שנים מבריטניה, הכירה כאן את יוגב קידר ונישאה לו. יוגב הוא אחיו של סא"ל דולב קידר, מפקד גדוד "גפן" בבה"ד 1, שנהרג בקרב עם מחבלים שחדרו לשטח ישראל ליד קיבוץ ניר עם, במהלך מבצע צוק איתן לפני כשנה. יוגב, שקיבל לאחר מותו צל"ש אלוף פיקוד דרום, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.
 
הרעיון עלה לאחר שמאיה, בתו של דולב ז"ל ואחייניתה בת העשר של ניקי, שבה נפעמת ממחנה של ארגון אלמנות ויתומי צה"ל שהתקיים בפסח האחרון. כששאלה ניקי מה הסיכוי לארגן מחנה דומה גם בקיץ, השיבו לה אנשי הארגון שהדבר מצריך גיוס מסיבי של כספי תרומות שאינם בנמצא, ושאין סיכוי לגייס בזמן הקצר שנותר עד חופשת הקיץ. ניקי, שעבדה במשך שנים בגיוס כספים בקרב הקהילה היהודית בבריטניה, לא נבהלה, הפשילה שרוולים – והתחילה בגיוס.
 

"כשאנשי הארגון אמרו לי שצריך לפחות 200 אלף שקל, לא נרתעתי וישר חשבתי על כל האנשים שאני יכולה לפנות אליהם", היא מספרת ל"מעריב־השבוע" בשיחה מלונדון, שם היא נמצאת בחופשה. "אני לא מפחדת לבקש כסף מאנשים למטרות ציוניות, כי זה מה שעשיתי שנים. כאן היה לי גם קשר אישי לסיפור, בכל זאת מדובר במשפחתו של בן זוגי". 
 
מעבר לכך, ניקי מוסיפה: "אני יודעת שאנשים עם ילדים בישראל תמיד מתלוננים על אוגוסט, 'החודש הארוך בשנה', ושזה קשה במיוחד במשפחות שחוו אובדן של הורה".
 
נוסף לכך, היה לניקי מניע אחר, אישי. "עליתי לארץ לפני 8 שנים ואני מדברת עברית בסיסית ומתקשה לתקשר לעומק עם הילדים מבחינה רגשית, גם אם אני מאוד רוצה. זאת הייתה הדרך שלי לתת להם משהו שאני לא יכולה במילים". ואכן, ממש בימים אלו 150 מיתומי צה"ל מעבירים את זמנם במחנה, המתקיים בירושלים, בזכות התרומות שגייסה ניקי עבור ארגון אלמנות ויתומי צה"ל.