שרת התרבות והספורט מירי רגב תוקפת את שר הביטחון משה (בוגי) יעלון שאסר עליה לבצע רפורמות בתחנת הרדיו גלגלצ של גלי צה"ל. "אני מבינה ששר הביטחון שכח שהצבא זה צבא העם". הבוקר דווח כי יעלון הנחה את מפקד גלי צה"ל ירון דקל להפסיק להיפגש עם רגב ולא לשלוח נציגים מהתחנה לפגישות עם משרד התרבות. "אף אחד לא מתערב בפלייליסט בגלי צה"ל", אמר יעלון בשיחות סגורות. "אני לא מתערב בזה, ואף אחד אחר לא יתערב בזה".

בתגובה אמרה רגב כי "גלי צה"ל היא תחנה אליטיסטית, זה לא סוד. גם הרמטכ"ל אמר שאת גלי צה"ל צריך לסגור, והיא בטח לא צריכה להיות תחנה צבאית".

"אני רוצה להקדים איך הנושא הזה התחיל. היו למשרדי פניות רבות של אמנים שמודרים באופן קבוע מהפלייליסט של גלגלצ. פניתי לשר הביטחון וביקשתי להיפגש עם ירון דקל, על מנת לבדוק את סוגיית הפלייליסט, שמהווה בעיני חסם חברתי. שר הביטחון הסכים לפגישות האלה. את דעתי על גלי צה"ל אמרתי כבר מספר פעמים, אבל הדיון שלנו הוא האם גלגלצ ימשיך להוות חסם חברתי בפני ז'אנרים נוספים שרוצים לבוא לידי ביטוי בתחנה הזו".
 
"החלטתו של שר הביטחון מראה שהוא לא רגיש לציבור", הוסיפה רגב. "הוא נותן גיבוי לירון דקל ולגלגלצ להמשיך להיות פלייליסט שמייצג זרם אחד במוזיקה הישראלית. ממשיך להיות החסם החברתי, ומחזק את מה שהציבור חושב – גלגלצ תחנה אליטיסטית. חשבתי שזו הזדמנות טובה לשר הביטחון להגיד – בואי ביחד נעשה שינוי, אבל לצערי הוא לא עשה את זה. הוא פספס הזדמנות נדירה לעשות שינוי בפלייליסט".

לאחר מכן פירסמה רגב פוסט בפייסבוק ובו כתבה בין השאר: "שר הביטחון שכח כנראה שצה"ל הוא צבא העם. התחנה הצבאית גלגל"צ לא משקפת את הערך הזה, היא תחנה אליטיסטית מנותקת מהעם".

מקורב ליעלון אמר בתגובה כי "את הסיבובים הפוליטיים שלה שתעשה על מישהו אחר, לא עלינו. היא יכולה לצעוק עד מחר, בנעשה בגלי צה"ל השרה רגב לא תתערב. היא השמיעה את דעותיה בפני מפקד התחנה, ובזה החגיגה הסתיימה. כותרות שתחפש במקומות אחרים".
 
 

צה"ל הוא צבא העם, על הערך הזה גדלנו. לצערי, התחנה הצבאית גלגל"צ לא משקפת את הערך הזה, היא תחנה אליטיסטית מנותקת מהעם.ב...

Posted by ‎Miri Regev מירי רגב‎ on Thursday, November 5, 2015