בטוויטר של משטרת צרפת קוראים היום (ראשון) לעדים לסייע בחיפוש אחר חשוד במעורבות בפיגוע הטרור בפריז, אזרח בלגי בן 26, כשהיא מכנה אותו "מסוכן". המשטרה הצרפתית פרסמה את תמונתו, ולדבריה ככל הנראה הצליח לברוח מהזירה.
בהודעה נכתב: "פנייה לעדים - עבד אל סלאם סלאח, יליד 15 בספטמבר 1989, מבריסל (בלגיה). צור קשר אם יש לכם מידע שיעזור לאתרו. אנא התקשר ל-197 קו חירום. האדם מסוכן ואין ליצור עמו מגע".
שבעה מחבלים, שניים מהם אזרחי בלגיה, מתו במהלך התקיפות ביום שישי, עוד מסרו גורמים רשמיים בצרפת.

מה שהוביל לפרסום התמונה הוא גילוי של רכב מילוט, שהצית את החשד כי לפחות מפגע אחד הצליח לברוח. שר הפנים הצרפתי ברנרד סזנב אמר כי החקירות מצביעות על כך שההתקפות "נערכו בחו"ל, על ידי קבוצת אינדיבידואלים המבוססת בבלגיה". עוד הוא אמר כי הקבוצה שיתפה פעולה עם גורמים בתוך צרפת.

ערוץ טלוויזיה צרפתי מדווח כי שלושה אחים, שזהותם ואזרחותם עדיין סודיות, ככל הנראה היו הטרוריסטים שתקפו את פריז ואת סנט-דניס בשישי אחרון. הערוץ מדווח כי האח הראשון מת במתקפה, וכי השני מוחזק בבלגיה, וכי לא ידוע אם לקח חלק בהתקפות. המשטרה מחפשת עתה אחר האח השלישי - עבד אל סלאם סלאח. יכול להיות כי הוא אחד מהמחבלים שפוצצו עצמם, או שהוא נמלט. מקור אחר אמר לאותו ערוץ כי סלאח מתגורר במחוז פריז.


פיגוע הטרור בפריז. צילום: רויטרס

שישה מחבלים פוצצו עצמם ושביעי נורה
 
בתוך כך, עוד מידע עולה כי מבין התוקפים שנהרגו במתקפה המשולבת על פריז - שישה פוצצו עצמם ושביעי נורה על ידי המשטרה. כמו כן, נודע כי ראשי התיבות של שמו של המחבל שהחזיק בדרכון סורי, שפוצץ עצמו באצטדיון הספורט של פריז, הם א.א ודווח כי הוא ככל הנראה עבר דרך ארצות רבות של האיחוד האירופי בדרכו לפריז. גורמים רשמיים מטורקיה אומרים כי הוא החל את מסעו בטורקיה בסירה של 70 מהגרים לאי היווני לרוס, שם נרשמה הגעתו ב-3 באוקטובר. עוד נמסר כי הוא עבר בקרואטיה ובהונגריה בדרכו לאוסטריה. שייכותו של הדרכון למחבל המתאבד שגופתו נמצאה ליד אצטדיון הספורט עדיין לא אושרה.
 
שניים מתוך שבעת המחבלים שמתו היו בעלי אזרחות צרפתית והתגוררו בבריסל, אחד מהם מהעיר מולנבליק, שם נעצרו ביום שבת שבעה אנשים. מספר זה מעלה את כמות התוקפים הצרפתים במתקפה המשולבת לשלושה.
 
במהלך סוף השבוע ביצעה המשטרה הבלגית שורה של חיפושים במחוז מולנבליק. המשטרה בבלגיה עצרה ביום שבת שבעה חשודים במהלך פשיטות על רובע של מהגרים מבריסל, לאחר שהתעורר חשד כי הם קשורים לפיגוע הטרור. בסרטון שנחשף נראה המעצר של אחד מהם, שבוצע כאשר השוטרים איתרו אותו מחוץ לתחנת המטרו המקומית. כשנשקם שלוף הם ביצעו את המעצר והובילו אותו לחקירה. 

בתוך כך, מנהיגי ה-G20 סיכמו היום (ראשון) כי יחזקו את ביקורת על הגבולות ועל נמלי התעופה באירופה. פורום המדינות החזקות בעולם נפגשו בטורקיה, וגינו את ההתקפות עליהן לקח אחריות ארגון המדינה האסלאמית (דאעש). הפרטים מהפגישה נכתבו בתזכיר של פסגת ה-G20, שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס, שבו הצהירו המדינות כי הן נשארות מאוחדות במלחמה נגד הטרור.
 
אחד התושבים שהיה במקום בעת המעצר סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס: "הסתובבתי כדי לעלות לרכבת וראיתי את המשטרה חמושים בנשק כבד. אני ממש מופתע, במיוחד בשל המיקום בו איתרו את החשוד". 


מתקפת הטרור בפריז. צילום: רויטרס

שלושה צוותים קיצונים רצחו 132בני אדם

עדיין נמשכים חיפושים אחרי טרוריסטים שבשטח, כיוון שידוע כי לא כל המחבלים שלקחו חלק באירועים הרצחניים נתפסו. כזכור, המתקפה האכזרית בוצעה ע"י שלושה צוותים קיצונים, שרצחו 132 בני אדם וגרמו לפציעתם של 352 נוספים.

מוקדם יותר אותרה מכונית סיאט שחורה, ששימשה את המחבלים במהלך מתקפת הטרור הקשה. היא נמצאה במונטריי, פרבר מזרחי של פריז ושימשה ככל הנראה את הטרוריסטים בירי על בתי הקפה בפריז. כמו כן, בבריסל נעצר הבוקר אדם ששכר מכונית שהיתה באולם הקונצרטים "בטקלאן", וככל הנראה חשוד כקשור לאירוע. 
 
קודם לכן אמרו גורמי מודיעין בארצות הברית לרשת CBS האמריקאית כי הדרכון הסורי שנמצא על אחד המחבלים שנהרגו במהלך האירועים הקשים, ככל הנראה מזויף. לדבריהם, המספרים לא היו נכונים או מתואמים, והתמונה שבמסמך לא התאימה לשם של בעל הדרכון. התובע בפריז, פרנסואה מולינס, אמר כי 99 מהפצועים נמצאים במצב קריטי בעקבות "המעשים הברבריים".

צרפת מציינת שלושה ימי אבל לאומי עקב מותם של 132 איש שנהרגו בהתקפות שבוצעו במסעדות, באולם קונצרטים ובאצטדיון ספורט. מאות נוספים נפצעו, רבים באורח קשה.
בתוך כך, אזרחים בקהילה האסלאמית בעיירה שרטר שרויים בהלם כאשר פרטים העולים מהחקירה מצביעים על כך שחשודים בתקיפה בפריז חיו והתפללו בעיר.