נשיא ארצות הברית, ברק אובמה נאם אמש (שני) בחדר הסגלגל בבית הלבן והבהיר כי ארצות הברית מחויבת להביס את מה שכינה "השלב החדש" בטרור. אובמה פנה לאזרחי אמריקה לאחר הטבח שהתרחש בקליפורניה בשבוע שעבר בו נרצחו 14 בני אדם שמבצעיו, סעיד פארוק ותשפין מאליק היו תומכים של ארגון הטרור דאעש.



בנאום נדיר ניסה אובמה להרגיע את הציבור האמריקאי בעקבות החשש הגובר מפני ארגון דאעש. דבריו לא סיפקו את הרפובליקנים שהמשיכו לבקר אותו על כך שאינו מעריך כראוי את יכולותיהם של הטרוריסטים.



בנאומו בן ה-14 דקות הבהיר אובמה בצורה זהירה באילו פעולות ינקוט ואילו פעולות לא יבצע. "נרדוף גורמי טרור בכל מקום בו יהיו". עם זאת הדגיש אובמה: "חשוב לא להיגרר פעם נוספת למלחמה קרקעית ארוכה ויקרה בשטחי עיראק וסוריה". בתוך כך הבהיר אובמה כי ארצו מקדמת את סיום הסכסוך בסוריה. "התחלנו תהליך כדי לבסס הסכם הפסקת אש בסוריה, על מנת להתמקד במטרה המשותפת שלנו להרוס את דאעש".



אובמה שדיבר ארבעה ימים לאחר מתקפת הטרור בסן ברנרדינו גינה את הפיגוע וכינה אותו "מעשה טרור שנועד להרוג חפים משפע ". נשיא ארה"ב התייחס לטבח בקליפורניה ואמר כי "ה-FBI עדיין אוסף עובדות, הקורבנות נרצחו באכזריות על ידי קולגות ואשתו. אין לנו ראיות שהם הונחו על ידי ארגון מעבר לים או שמישהו הפעיל אותם בבית. אבל ברור לנו שהם עברו רדיקליזציה נגד המערב ונגד אמריקה". עוד הוסיף אובמה כי "המקרה בסן ברנרדינו מעיד על כך שהטרור עבר לשלב חדש כשארגון דאעש משתמש באינטרנט כדי להרעיל את מוחותיהם של תוקפים פוטנציאליים".



בדבריו קשר אובמה בין ביטחון לאומי לבין הצורך לפקח על מכירת נשקים בעקבות הטבח והבהיר: "איום הטרור הוא ממשי אבל אנחנו נתגבר גם על את זה". הנשיא האמריקאי התייחס לאחריותו להביס את הטרור ואמר כי "אין לי אחריות גדולה יותר מההגנה של אומתנו. אני יודע שאחרי כל כך הרבה מלחמה, אמריקאים שואלים האם אנחנו עומדים מול סרטן שאין לו תרופה. האיום מטרור הוא אמיתי, אבל אנחנו נתגבר עליו, אנחנו נהרוס את הארגון הזה וכל ארגון אחר". אובמה הדגיש כי אמריקה לא תיכנע לטרור: "אנחנו לא נכנע לפחד, זה מה שדאעש מקווים לכך. אנחנו נמשיך על ידי להיות חזקים וחכמים.



לאחר נאומו יריביו הרפובליקנים מיהרו לבקרו, המועמד לנשיאות, הסנטור מרקו רוביו, אמר כי "אנשים פוחדים לא רק בגלל המתקפות אלא בגלל התחושה שהנשיא המום לנוכח מתקפות אלה".