בעקבות השביתה המתוכננת במגזר הציבורי משרד האוצר הגיש היום (שלישי) בקשה לצווי מניעה נגד הסתדרות המורים כדי למנוע את השביתה בגני הילדים, בבתי ספר היסודיים ובחטיבות הביניים. זאת בטענה כי הסתדרות המורים התחייבה ל"שקט תעשייתי" בהסכם שנחתם עמה בכל הקשור לשביתות כלליות במשק.



מנכ"ל משרד האוצר, שי באבד אמר כי "אנו מצפים מההסתדרות למצות את המשא ומתן ולדאוג באמת לעובדים החלשים, ולא לגרום לנזקים למשק הישראלי בצורה של שביתה פראית ולא נחוצה. בכל מקרה, אנו פונים לבית המשפט במטרה לאפשר את המשך התנהלותם הרגילה של אזרחי ישראל". מנגד הסתדרות המורים דבקה בעמדתה לפתוח בשביתה בעקבות אי הסכמות על העלאת שכר.



משרדי האוצר והחינוך, מרכז השלטון המקומי ושלוש הערים הגדולות: ת"א, ירושלים וחיפה, הגישו לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים בקשה לצווי מניעה נגד השביתה המתוכננת של ארגון המורים החל ממחר בבוקר.



באוצר מדגישים כי ארגון המורים התחייב במסגרת רפורמת "עוז לתמורה" על "שקט תעשייתי" עד סוף חודש אוגוסט 2017 ולכן אינו יכול להשבית את הלימודים. מהסתדרות המורים נמסר בתגובה כי "השקט התעשייתי של הסתדרות המורים הסתיים ביום בסוף יוני 2015, כך שאין להסתדרות המורים מניעה להצטרף לשביתה במשק מחר".




הפגנת ההסתדרות היום. צילום: דוברות ההסתדרות
הפגנת ההסתדרות היום. צילום: דוברות ההסתדרות



לקראת השביתה, מגן דוד אדום הודיע היום כי החל ממחר בבוקר יצטרפו עובדי מד"א לשביתה הכללית במשק ובשלב ראשון יעבדו במתכונת שבת. בתוך כך בית הדין הארצי לעבודה מתכנס לדון בעתירת איגוד לשכות המסחר כדי להוציא צווי מניעה לעובדי נמלי הים. במקביל נמשכים במשרד האוצר בירושלים הדיונים בין ראשי ההסתדרות והאוצר אך ללא כל התקדמות לעת עתה והשביתה כרגע עדיין בתוקף החל מהשעה שש בבוקר מחר. 



כזכור, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע אתמול בהפגנה בה השתתפו כ-2,000 עובדי ההסתדרות, כי "הפערים מול האוצר גדלים" וכי "החל מיום רביעי ב-6:00 תיערך שביתה בכל המגזר הציבורי". בשביתה ייקחו חלק גם הסתדרות המורים וארגון המורים. בהסתדרות ביקשו להזכיר כי העילות לסכסוך העבודה הן דרישות ההסתדרות לעדכון השכר במגזר הציבורי והמבוי הסתום במשא ומתן מול האוצר בנושא הסכם שכר חדש לעובדי המגזר.