פיגוע ירי בקהיר: אש נפתחה היום (חמישי) על אוטובוס תיירים ישראלים בקהיר. חמושים פתחו באש על אוטובוס תיירים בבית מלון בקהיר ואין נפגעים במקום. מקור ביטחוני במצרים מסר כי זהות החמושים ידועה ומצלמות האבטחה מקור במשרד הפנים המצרי, גנרל חאלד שלאבי, מפקד משטרת רובע גיזה בקהיר אמר כי "הירי לכיוון אוטובוס התיירים והמלון אינו פיגוע טרור אלא אירוע על רקע פלילי".



בהודעה לעיתונות אמר שלאבי כי מדובר באדם חשוד שהיה מסוכסך עם איש ביטחון במלון וירה לעברו כאשר אוטובוס התיירים הגיע למקום בזמן האירוע. גורם במשרד הפנים במצרים אמר כי בשעות הבוקר התקהלו כ-15 אנשים ברחוב צדדי סמוך למלון וירו זיקוקים על שירותי האבטחה במקום. אחד מהם ירה בנשק לעבר נקודת הבידוק הביטחוני במלון וגרם לניפוץ זכוכיות והביא לנזק לחזית המלון ולאוטובוס התיירים שנקלע למקום באותו זמן. לדבריו כוחות הביטחון רדפו אחר החשודים והצליחו לעצור חשוד אחד שהסתתר מאחורי המלון.



החמושים הגיעו על אופנוע ופתחו באש על כ-40 תיירים ישראלים מאום אל-פחם, יפו וכפר קאסם שהיו במקום. התיירים ששהו במלון "שלוש הפירמידות" ברחוב אלהרם בגיזה, החלו לעלות על אוטובוס המוביל לפירמידות כשהותקפו על ידי החמושים, כך מסרו מקורות ביטחוניים. חמוש אחד נעצר בזירת האירוע וכוחות הביטחון מנהלים מצוד אחר התוקף השני בחלק אחר של קהיר.



מקורות מצרים דיווחו כי סוכן הנסיעות המצרי ניהל קשרים עם הסוכן הישראלי, נעצר בחשד שהעביר מידע על קבוצת התיירים הישראלים שנכחו באוטובוס, מאום אל-פחם, יפו וכפר קאסם. "היינו בדרכנו בשעות הבוקר למלון, כאשר שמענו יריות. אנשי הביטחון שהיו באוטובוס ירדו מהר והתחילו לירות לכיוון החמושים. אף אחד לא נפצע, חוץ מכמה נפגעי חרדה", אמר סארי מחאג'נה, תושב אום אל-פחם, שהיה באוטובוס, לאתר "אל-ערב". "רק בנס לא נפגענו. כוחות הביטחון של מצרים הגיעו מהר למקום, והתחילו לסרוק את האזור", הוא הוסיף. נוסע אחר סיפר לאתר העיתון "אל-יום א-סאבע": "חשבנו שבגלל שהיום הוא חג לנוצרים, מישהו חוגג עם זיקוקים. כאשר ראינו את המשטרה רודפת אחריהם, הבנו שזה פיגוע. יש בעיות בכל מקום. אנחנו בריאים ושלמים".



על פי דיווחים נוספים במצרים, אין נפגעים כאמור מקרב התיירים וכוחות ביטחון רבים הגיעו לאזור התקרית יחד עם כוחות הרפואה והם מעניקים טיפול ראשוני לתיירים. יש לציין כי כוחות הביטחון המצרים מלווים עם אבטחה כבדה תיירים ישראלים לכל מקום אליו הם מגיעים במצרים.



זירת האירוע בקהיר. צילום: פייסבוק
זירת האירוע בקהיר. צילום: פייסבוק



מפקד המשטרה באזור, חאלד שאלבי, אמר כי "חמושים ירו לעבר אוטובוס שהוביל כ-40 תיירים ישראלים מאום אל-פחם, מה שגרם לניפוץ הזכוכית של האוטובוס וכן לפגיעה בחזית המלון". הוא הדגיש כי אף אדם לא נפגע אך הם סובלים מהלם ומצבם הנפשי לא תקין כתוצאה מהירי. עוד אמר שאלבי כי החמושים השתמשו בירי זיקוקים לעבר האוטובוס.