ניסים משעל ורינה מצליח ראיינו בתכנית "משעל על הבוקר" ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" את השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ממפלגת "הליכוד", המופקד על המשטרה. בראיון מתחו משעל ומצליח ביקורת על כך שהמשטרה והשב"כ טרם תפסו את המחבל נשאת מלחם, שביצע ביום שישי שעבר את הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב, ואת הממשלה על כך שהיא לא מצליחה להתגבר על גל הטרור שנמשך כבר מעל ל-100 ימים.



 


בתגובה תקף השר ארדן את התקשורת: "אני לא רוצה את העזרה שלכם, חס וחלילה, אבל אני גם לא כל כך רוצה ביקורת. אנשי תקשורת לא צריכים לתת תשובות, אבל מי שיש לו ביקורת על המשטרה צריך להגיד מה היא עושה לא בסדר. נוח לכם שיש שק חבטות שקוראים לו המשטרה. זה לא הוגן. נעשה פה עוול. שוטרים ושוטרות וחוקרי שב"כ מאז הפיגוע לא ראו את המשפחה. הם 24 שעות בחיפושים וחקירות, למה למתוח ביקורת? מי הם בכלל אנשי התקשורת שיתנו ציונים בנושאים האלה? מה הם מבינים בנושא הזה? כל האמירות האלה על המפכ"ל והמשטרה. לא תמיד חייבים למלא את החלל במלל גם אם אין מה להגיד. כמה פעמים נכשלתם בתוצאות ניבוי הבחירות? למה לא התפטרתם?"

על המצוד עצמו אמר השר: "זה סביר והגיוני שפושעים ורוצחים מצליחים להימלט במשך זמן מסוים. אין ערבויות של מאה אחוז שתמיד מצליחים לתפוס מחבלים. משקיעים את כל מה שיש ואת הכוחות הכי טובים. אם למישהו מהציבור או לתקשורת שמותחים ביקורת יש רעיון שטרם השתמשו בו הם מוזמנים להציע אותו. ההערכות הן שהוא בצפון הארץ. אם הוא חצה את הגבול ליהודה ושומרון או לא זה פחות משנה. אני לא יכול להתייחס האם אנחנו מקבלים סיוע מהרשות הפלסטינית בניסיון למצוא אותו".


נשאת מוחמד מלחם, המחבל החשוד בפיגוע הירי בתל אביב. (צילום:ללא)


על חוסר היכולת של הממשלה להתגבר על גל הטרור אמר השר ארדן: "הביטחון במדינת ישראל ב-100 השנים האחרונות לא מושפע רק ממה שעושות הממשלות אלא גם מהכוונות הרצחניות של אויבי המדינה". "רק ראש ממשלה אחד הבטיח שאצלו לא יהיה טרור", ציינה רינה מצליח, וניסים משעל הוסיף: "כי הוא מר ביטחון". השר ארדן השיב: "ראש המשלה לא הבטיח מעולם שלא יהיה טרור, כי אף אדם בעולם לא יכול להבטיח שלא יהיה טרור. "הוא הבטיח", אמרה מצליח, "הוא אמר שיידע לפרק את החמאס".

"רוח הממשלה הזאת שהיא פוסלת כל ביקורת", המשיכה רינה מצליח, "אל תגיד לנו לא למתוח ביקורת, אנחנו נמתח ביקורת כשיש רוצח שמסתובב ברחובות ימים ארוכים, כי זה מטריד. אני מצפה ממשטרה חזקה שלא ייקח לה כל כך הרבה זמן לתפוס רוצח". ארדן השיב: "את מצפה, אבל אין אצלך הבנה בנושא הזה והציפייה שלך היא לא הגיונית. המשטרה מסכלת וסיכלה עשרות פיגועים בחודשים האחרונים, השוטרים סיכלו אותם בגופם. מה שאת אומרת זה לא ביקורת. זו הכפשה סתם שאין לה בסיס, זה לא מלמד שהמשטרה לא עובדת בסדר".
 
"משעל על הבוקר", כל יום ב-9:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"

מצוד אחר המחבל מהפיגוע בת"א (תומר ניוברג, פלאש 90)