שבוע לאחר פיגוע הטרור הקטלני בתל אביב, ויממה לאחר חיסולו של המחבל הנמלט נשאת מלחם, קיבל משרד הביטחון את המלצת משטרת ישראל להכיר בשלושת קורבנות הפיגוע: אלון בקל, שמעון רוימי ואמין שעבאן כנפגעי פעולת איבה. החלטת משרד הביטחון הערב (שבת) תאפשר לאגף נפגעי פעולות איבה במוסד לביטוח לאומי להתחיל ולטפל באופן מיידי במשפחות הקורבנות ולהעניק להן את מלוא הסיוע הניתן לנפגעי טרור.

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך צלצל הערב לאביו של שימי רוימי ז"ל ושוחח עמו. אלשיך הבטיח לו כי מחר תתקבל ההחלטה להכיר בבנם כנפגע פעולת איבה, וזאת לאחר שלאורך השבוע ביקשו בני המשפחה מהמשטרה להכיר בבנם ככזה. חשוב לציין כי החלטתו של אלשיך תהיה תקפה גם לגבי הנרצח השני בפיגוע, אלון בקל ז"ל, וגם כלפי אמין שעבן, נהג המונית שהסיע את המחבל לאחר ירי ונרצח על ידו.
 
מוקדם יותר הערב אמר השר לביטחון פנים גלעד ארדן כי "ניתן לומר כמעט באופן סופי שההערכה המתגבשת היא שמדובר באירוע טרור לאומני". את הדברים אמר ארדן בפאנל של ערוץ 2. הוא התייחס לפרטי החקירה שנמצאת תחת צו איסור פרסום והוסיף: "אני לא יכול להגיד על סמך מה אני אומר את הדברים האלה". לשאלה האם בצבא ערוכים להריסת ביתו של מלחם, ענה ארדן: "החקירה עוד מתנהלת וצפויים עוד מעצרים ובירורים לגבי מי עשה מה, לכן עדיין לא יכול לענות".


נהג המונית שעבאן, שנרצח ע"י המחבל מלחם

החקירה נמשכת

כאמור, החקירה נמשכת, ובמערכת הביטחון אומרים כי היא תימשך עד אשר כל הסייענים יתפסו. בידי החוקרים עצורים חמישה חשודים, חלקם נעצרו ביום שישי וחלקם עצורים כמה ימים. החקירה ממשיכה מתוך הבנה כי המחבל קיבל סיוע במהלך כל השבוע. כפי שפורסם אתמול ב"מעריב אונליין", בתמונות חדשות של הדירה ששימשה את המחבל בימים האחרונים לפני חיסולו, מצאו החוקרים מספר פריטים שעליהם הוצא צו איסור פרסום. חלק מהם מראים כי נשאת קיבל סיוע באופן ברור מסייענים וחלקם מעלים את השאלה האם הוא יצא מהדירה לפני החיסול, כיוון שחלק מהמוצרים שנמצאו בה היו טריים. 
לאחר חיסולו, הבינו כוחות הביטחון כי מיקומו היה ידוע להם כבר כמה ימים אולם הוא לא היה בתוך הדירה. בין היתר נמצאו בדירה רדיו וכבל חשמל שהיה מחובר למבנה חיצוני. שוטרים הגיעו לדירת המסתור וערכו בה חיפוש לא מצאו אותו, וייתכן שבזמן החיפוש הוא הסתתר בסמוך לבית או היה במקום מסתור אחר. אך כבר בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי הבינו במשטרה שנשאת נמצא באזור והחלו חיפושים שקטים במקום. 

דירת המסתור בה התחבא נשאת מלחם

 
מי שפיקד על ניקוי השטח מתושבים הוא סגן מפקד מחוז חוף במשטרה תת ניצב ג'מאל חכרוש, שהיה מפקד תחנת נהריה בלילה בו נתפס האנס בני סלע בסמוך לתחנה בנהריה בצומת רגבה. חכרוש פינה את היישוב בשקט במטרה לא לעורר את חשדו של נשאת ובמקביל לכך המשטרה פרסה מחסומים רבים ברחבי השרון, במטרה למנוע מן המחבל נתיב הימלטות. בו בזמן הופצה שמועה על מחבל בתל אביב, מתוך הנחה שנשאת מחובר לאמצעי התקשורת, דבר שאולי הסיח את דעתו מהמחשבה שהמשטרה בעקבותיו. לאחר שהטבעת התהדקה סביבו, הכחישה המשטרה את דבר הימצאותו של המחבל בתל אביב ואז ניתנה ההוראה לפשוט על הבית.

"ידיעת הזהב" והמקורות שהובילו למציאתו


"ידיעת הזהב" הגיעה לחוקרי השב"כ ממספר מקומות והצלבה של כלל המידע הביא למציאתו של המחבל. אחד מהמקורות הוא עורך הדין של המשפחה, שהבין יחד עם בני משפחתו של המחבל כי הטבעת סביבו מתהדקת. הוא סיפר לחוקרים היכן הוא נמצא, על פי מידע שקיבל לדבריו מהמשפחה והתבקש למסור לשב"כ. כשהחוקרים קבלו את המידע, היו להם ביד שתי עדויות על מיקומו של המחבל, עדות אחת לפי ממצאים שנאספו במקום ונלקחו לבדיקת DNA, ועדות נוספת של אחד העצורים שהצביע על המקום. לאחר הצלבת המידע נוצר בעצם "משולש הזהב" שהוביל את הימ"מ לדירת המסתור ולחיסולו. כאמור, המצוד אחריו תם וכעת צפויים החוקרים להמשיך את החקירה עד לסיום הרכבת הפאזל. גורם ביטחוני מסר הערב כי לא מן הנמנע שיהיו מעצרים נוספים בפרשה הזו עד להגשת כתבי אישום נגד הסייענים.