שליש משוכרי הדירות בערים הגדולות בארץ נאלצו לעבור דירה בגלל העלאת דמי השכירות. כך עולה מסקר שפורסם היום (רביעי), שנערך על ידי בית הצעירים של עיריית תל אביב, וממחיש את הנטל הקשה שמשבר הדיור ממשך להציב על אזרחי ישראל.

הסקר, שנערך בקרב שוכרי דירות בתל אביב, ירושלים ובאר שבע, מראה שלמעלה משליש מהם נאלצים להיעזר בהוריהם על מנת לשלם את שכר הדירה. הממצאים הקשים הוצגו בפני ועדת השקיפות בכנסת, בראשות ח"כ סתיו שפיר, שב-2011 הייתה ממובילות המחאה החברתית.
מהסקר עולה עוד שכ-35% מהשוכרים דיווחו, כי בעל הדירה ביקש מהם לשלם עבור תיקונים המוגדרים תחת אחריותו. 40% מהנשאלים מסרו שהעלו להם את שכר הדירה השנה ו-85% ציינו שחוזה השכירות שלהם הוא לשנה אחת בלבד.

14 אחוז מהשוכרים דיווחו, כי נאלצו לשלם עבור שירותי תיווך וכ-5.5% מהשוכרים אף שילמו לטענתם, בליית ברירה, שכר טרחה לעורך דין מטעם בעל הבית.
"נתוני הסקר שערך מרכז הצעירים העירוני מוכיחים שוב כי שוק השכירות הישראלי הוא שוק פרוץ, עליות המחירים תלולות והיעדר היציבות והחיכוכים בין שוכרים למשכירים שוחקים את הצעירים", הזהיר ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, "זהו שוק ללא כללי משחק ואת החגיגה הזו הגיע הזמן לסיים באמצעות חוק שכירות הוגנת שיעשה סדר ויטיב הן עם השוכרים והן עם בעלי הדירות".