סוף להטרדות המיניות בכנסת: מהיום (ראשון) יש כתובת להגשת תלונה על הטרדה מינית. בעקבות פנייתה של יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ עאידה תומא סלימאן, הורה יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין כי מעתה יתאפשר גם לחברי הכנסת, היועצים הפרלמנטריים ועובדי הסיעות לפנות לממונה על שוויון מגדרי בכנסת המשמשת כאחראית לעניין החוק למניעת הטרדה מינית, וליטול חלק בכל הפעילויות המאורגנות על ידי הממונה שמטרתן העלאת המודעות למניעת הטרדות מיניות.



"כיושב ראש הכנסת רואה חשיבות רבה בהגברת המודעות למניעת הטרדה מינית וביצירת סביבת עבודה בטוחה, נוחה ותומכת במשכן". אמר יו"ר הכנסת אדלשטיין והוסיף כי "בכנסת פועלת ממונה על שוויון מגדרי, המשמשת כ"אחראית" לעניין החוק למניעת הטרדה מינית כלפי עובדי הכנסת. מאחר שחברי הכנסת, היועצים הפרלמנטריים ועובדי הסיעות אינם נמנים על סגל עובדי הכנסת, תפקידיה של הממונה בכנסת אינם חלים ביחס אליהם באופן פורמאלי. עם זאת, ולאחר שפנתה אליי בעניין זה יושבת ראש הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, חה"כ עאידה תומא סלימאן, סברתי כי יהיה זה נכון לאפשר גם לקבוצות אלה לפנות לממונה הפועלת בכנסת".



ח"כ עאידה תומא-סלימאן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



הממונה על שוויון מגדרי עוסקת, בין היתר, במתן ייעוץ, מידע והדרכה לעובדים הפונים אליה, ומטפלת בתלונות המוגשות אליה בקשר להטרדה מינית במסגרת יחסי עבודה. בימים הקרובים יועבר לחברי הכנסת, למנהלי הסיעות וליועצים הפרלמנטריים, על ידי הממונה על שוויון מגדרי בכנסת, הסבר מפורט אודות תפקידיה ואופן טיפולה בתלונות שיופנו אליה.



יו''ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, חה''כ עאידה תומא-סלימאן (חד''ש- הרשימה המשותפת) אמרה: "אני מברכת על ההיענות של יו"ר הכנסת לבקשתי. הופתעתי לגלות המצב בו הייתה כתובת רק לעובדי הכנסת ולא לחברות וחברי הכנסת, היועצות והיועצים הפרלמנטריים ולעובדי הסיעות. כך נוצר עד היום מצב לא תקין, דווקא בבית המחוקקים אשר חוקק את החוק. הרי ידוע שאין מקום שלא נגוע בהטרדות מיניות נגד נשים, ואני מקווה שעצם מתן האפשרות לקבוצות אלה לפנות לממונה בכנסת תיצור סביבה בטוחה ונקייה מהטרדות מיניות. אני שמחה על תיקון המצב על ידי יושב ראש הכנסת, משום שזהו צעד חשוב לחיזוק הביטחון האישי של נשים ומניעת ניצול יחסי מרות".