ארגון "בזכות", המרכז לזכויות של אנשים עם מוגבלויות, קורא לשנות לאלתר סעיף פוגעני בחוק. "אנחנו דורשים מיושב ראש ועדת חוק ומשפט, ניסן סלומיאנסקי, שייקרא ביום ראשון, בוועדה אותה הוא מנהל, לביטול מיידי של סעיף מס' 36 לחוק הכשרות המשפטית" אומרים בארגון.

הסעיף המדובר קובע, שאדם שצפוי שימונה לו אפוטרופוס, לא יכול לשטוח את טענותיו בעצמו בבית משפט. חמור מכך: אדם כזה, אינו יכול להופיע כלל בעצמו בפני בית המשפט, אלא אך ורק לאחר שימונה לו אפוטרופוס שידבר בשמו. "החוק הקיים שערורייתי ונוגד את עקרון כבוד האדם וחירותו. הוא מאפשר למערכת החוק להחליש עוד יותר את המוחלשים גם כך, עד להשתקתם המוחלטת" טוען הארגון.
הדיון שצפוי להתקיים מחר, יום שלישי, בכנסת, בסעיף האמור בנוגע לסמכויותיו של אפוטרופוס, עורר את זעמם של נציגי ארגון בזכות:  "אנחנו מזהירים מפני השתקה ומניעת הזכות של אדם להביע את רצונו ולהשפיע על  חייו וגורלו". נמסר מהארגון. "ממילא, לאחר שימונה לו אפוטרופוס, כבר לא תעמוד לו הזכות להביע את דעתו ולנהל את חייו בצורה חופשית.  אנחנו עומדים על זכותו של כל אדם להופיע מול שופט גם אם הוא מתמודד עם מוגבלות פיזית או נפשית" מסר אורן גנור דובר ארגון בזכות.
 "הטענה שבגלל שיקולי תקציב ומגבלות זמן, לא יוכל אדם לייצג את עניינו בפני שופט, היא חמורה ושערורייתית ואינה מאפשרת משפט הוגן" הדגיש גנור "גם כך, הההליך של מינוי אפוטרופוס לאדם שמונע ממנו לנהל את ענייניו בעצמו - הוא אחד מההליכים שוללי החירות החריפים יותר שיש בחוק הישראלי. הבנקאי מסרב  להגיד לחוסים כמה כסף יש להם בחשבון הבנק שלהם, הרופא לא רואה אותם ככתובת לדיאלוג ועכשיו גם השופט צפוי שלא לשמוע אותם", אמר גנור. 

ארגון בזכות קורא לאמץ את התיקון לחוק בנוסח שהוצע על ידי הועדה המשפטית כדלהלן: "לפני מינוי אפוטרופוס, ישמע בית המשפט את דעת החסוי באופן המותאם לצרכיו, אלא אם מטעמים שירשמו לא ניתן לברר את דעתו גם בהינתן התאמות לפי חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות"  הכוונה, היא שרק אנשים השרויים בתרדמת, או אנשים עם מוגבלות חריפה אחרת שאיננה מאפשרת להם לתקשר עם סביבותיהם, רק אנשים כאלה, לא ייקחו חלק בדיון בעניינם. ייתר בעלי המוגבלויות, דורש ארגון בזכות, ייצגו את עצמם בדיון בעניינם בעזרת ההתאמות שיאפשרו להם להתבטא ולהגיב לדברים הנאמרים בדיון. 
ההנהלת בתי המשפט ונציגי משרד המשפטים בדיון צפויים, על פי הערכת ארגון בזכות, להתנגד לתיקון המוצע בטענה שהופעה של בעלי מוגבלויות בדיונים תגרום לעומס רב על השופטים"