כשהם מונחים אחד ליד השני, הועלו היום (ראשון) ארונותיהם של שלושת הנרצחים מהפיגוע הקטלני בטורקיהיונתן שור, שמחה דמרי ואברהם גולדמן, אל כבש המטוס בדרכם לישראל. העבודה הקשה שנעשתה במשרד החוץ ב-24 השעות האחרונות, ביחד עם המשלחות הרפואיות שהמריאו לישראל, הביאו לכך שכל הפצועים והנרצחים הגיעו לישראלים. חמישה פצועים הוטסו גם כן במטוס המיוחד, כשאחת מהן במצב קשה מאוד, עוד אחד קשה, פצוע אחד באורח בינוני ועוד שניים במצב קל.  לפני ההמראה, ערך משרד החוץ טקס קצר בשדה התעופה "אתאטורק". 


במהלך הטקס, ביקשו אנשי המשלחות להודות לאנשי הקהילה היהודית בטורקיה, שעזרו לכוחות להתנהל במדינה ולסיים את הטיפול היעיל. נציג הקונסוליה אמר במהלך הטקס: "מאתמול בבוקר אנחנו עובדים מסביב לשעון על מנת לסייע בהטסה ממש ברגעים אלה של ההרוגים והפצועים. הטרור מכה בנו בכל מקום, בכל האזור, בטורקיה בעיקר. לישראל וטורקיה יש אינטרס משותף. הוא מכה בכל מקום שהוא יכול, ביעדים תיירותיים בפרט. 

"המסר הכי טוב שאנחנו יכולים להעביר לעולם ביום קשה שכזה הוא שאנחנו לא משאירים פצועים מאחור. כל הפצועים שאושפזו כאן, חוזרים הביתה, כך  נמשיך לנהוג גם בעתיד, אני רוצה להודות לקהילה היהודית בטורקיה, ולממשל היהודי, על מנת להביא לחלק המוצלח של הפינוי וההרוגים הביתה. 
"אנחנו רוצים להודות לשלטונות טורקיה, על העזרה ושיתוף הפעולה מרגע היוודע זהות ההרוגים בפיגוע. קיבלנו עזרה במקומות הגבוהים ביותר, ולכן הפעילות התאפשרה כאן. הקהילה היהודית דאגה לנו, ליוותה את הפצועים, סייעה לנו. מודים ומאחלים איחולי החלמה מהירה.

בתוך כך, ולאחר שראש הממשלה רמז על כך, החליט המטה למלחמה בטרור להחמיר את אזהרת המסע לישראל: "בהתאם להערכת מצב שהתקיימה במטה ללוחמה בטרור, הוחלט להחמיר את אזהרת המסע הקיימת מרמה 4 (איום פוטנציאלי מתמשך) לרמה 3 (איום קונקרטי בסיסי) ובהתאמה לעדכן את המלצתנו לציבור להימנע מביקור במדינה.   
 
"בהמשך להערכת מצב, עקב החמרה בהיקף הפיגועים בטורקיה במוקדי תיירות ובאזורים הומי אדם, כשבמוקד הפיגוע במרכז איסטנבול, בו נרצחו ונפגעו אזרחים ישראלים, ומחשש לפיגועים נוספים – מחמיר המטה ללוחמה בטרור את אזהרת המסע הקיימת למדינה וממליץ להימנע מביקור במדינה".

בתוך כך, בטורקיה גם כן מנסים לעכל את הפיגוע, בו נרצחו שלושה ישראלים ואזרח איראני אחד. רחוב אסתקלאל באיסטנבול כבר מתחיל לחזור לשגרה, עם חשש גדול מצד האנשים במקום. בדיקות DNA שערכו הרשויות בטורקיה למחבל שייכו אותו למדינה האסלאמית, ובכך הוריד את החשד לכך שמדובר במחתרת הכורדית, שכבר הכחישה את מעורבותה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית "דוגאן". ערוץ TRT טוען כי בתום הבדיקה של המכון לרפואה משפטית, נקבעה זהותו של המתאבד שביצע את הפיגוע באיסטנבול: מוחמט אוזטורק.