הותר לפרסום: חמישה ישראלים, בהם שני קטינים בני 16 ו-17 ושלושה בגירים נעצרו על ידי שוטרי מחוז ש"י והשב"כ בחשד למעורבות בביצוע עבירות ביטחון נגד פלסטינים. אתמול נעצר קטין ובגיר ובשבוע שעבר נעצרו שלושה מהחשודים, אחד מהם קטין. הבגיר השלישי שנעצר הוא חייל, לוחם בצה"ל.



צו איסור פרסום הוצא על פרטי החקירה על ידי השופטת אליאנא דניאלי, שהתירה לפרסום את שמותיהם של שני החשודים הבגירים. אחד החשודים הוא דנה שניאור שנעצר בחשד שהצית רכב של פלסטיני, קשירת קשר לביצוע פשע והתאגדות אסורה. מעצרו של שניאור הוארך בשלושה ימים. חשוד נוסף, גם הוא בגיר, פנחס שנדורפי, נעצר בחשד לעבירות ביטחון נגד פלסטינים ומעצרו הוארך בשבוע ימים לצורכי חקירה.



שנדרופי, כך עולה, הוא בנו של אחד הרבנים המוכרים ביהודה ושומרון, יגאל שנדרופי, תושב ההתנחלות נחליאל וראש הישיבה בה. אחד הקטינים נעצר כבר לפני שישה ימים ומעצרו הוארך עד ל-18 באפריל. קטין נוסף נעצר במהלך הבוקר וגם מעצרו הוארך עד לאותו יום.



ח"כ איציק שמולי, יו"ר השדולה בכנסת נגד תג מחיר אמר על מעצר הנערים החשודים: "ישראל חייבת לעקור מתוכה את הנגע הזה של טרור יהודי שמופנה נגד חפים מפשע בגלל אג'נדה פוליטית. המענה חייב להיות ברור ואגרסיבי מצד המדינה ללא שמץ של הבנה או סלחנות לנסיבות".

פעולות נקמה


בחודשים האחרונים אירעו מספר פעולות תג מחיר נגד פלסטינים. כזכור, לאחר פיגוע הירי שאירע בחודש אוקטובר סמוך לצומת איתמר ובו נרצחו איתם ונעמה הנקין, התרחש אירוע תג מחיר בכפר ביתילו הנמצא באזור רמאללה. בכפר הוצת רכב ועל קיר סמוך נכתבו כתובות נקמה. הבית נמצא בחלקו המזרחי של הכפר ובעל הבית התבקש להגיע לתחנת בנימין כדי להגיש תלונה.




הרכב שהוצת בכפר. צילום: ללא קרדיט