"הטבע מביא חיים ולוקח אותם לאט לאט, מייבש את האדם כמו עץ שלא מקבל מים, סוחט כל טיפת חיים ללא אפשרות חוקית להילחם נגד חוקי הטבע. אנחנו, כדי להתמודד, אומרים שזה חלק מהחיים. בפועל אנחנו החיים, סובלים את מראות האנשים שנתנו לנו את החיים", כך כותב היום (שני) חבר הכנסת חיים ילין (יש עתיד) בעמוד הפייסבוק שלו. 



ילין נמצא בימים אלה בארגנטינה, שם הוא מבקר את אמו שנמצאת בתרדמת לאחר שקיבלה מכה בראשה. בפוסט שכתב הוא מתאר את מצבה ואת תחושותיו בגלל שאינו יכול לעזור לה לסיים את חייה בכבוד, כפי שביקשה מילדיה כבר לפני שנים.



"לפני כשבוע עליתי על טיסה לבואנוס איירס. אמא נפלה כמה ימים לפני, קיבלה מכה בראש ומאז היא בתרדמת מחוברת לכל הצינורות שנותנים סימני חיים לאדם מת. הפעם היא לא חיכתה לי בשדה התעופה עם העוגיות הארגנטינאיות שאני כל כך אוהב. האחים שלי, שלא היינו שבע שנים ביחד, חיכו לי", כתב חבר הכנסת.



על אמו כתב ילין כי היא גידלה אותו ואת אחיו לבד. "תמיד הייתה לוחמת, לא תמיד ידעה למלא את החסך הרגשי שלנו, אך דאגה תמיד לחפות בדרך החומרית, בקניות ומסעדות. אף פעם לא היה חסר".



לאחר מכן כתב ילין על הביקור אצל אמו בבית החולים: "מי לא מכיר את כל המסכים והחיבורים לגוף האדם, הצפצופים המונוטוניים שלא מפסיקים לשנייה והם חלק מהחדר. ביום הראשון עברנו על כל המכתבים שקבלה אמא מהנכדים בישראל, כל הברכות לימי הולדת, מסמכים מהסבים מ-1933... בשני ארגזים גנוזים חיים שלמים. אמא אספה הכל, מסודר ומתויק. המכתב המדהים שכתבה לפני כמעט 20 שנה הוא ממש צוואה. היא מבקשת ביום מותה לתרום את גופה למדע. היא מבקשת שנשמור שלא יאריכו את חייה. היא רוצה ללכת לעולם הבא בראש זקוף".

"אמא התחילה לנשום לבד ופותחת עין", הוסיף חבר הכנסת. "היא לא מרגישה כלום וגם לא מבינה, עדיין לא יודעים מה יהיה מצבה, אבל דווקא היא שתמיד חששה מהמצב של תלות, הולכת בדרך לא הגיונית. אני בטוח שהיא לא נלחמת, זה הגוף נלחם בלי השכל. אתמול ביקרתי את אבא, הוא היה בטוח שאני אור (הבן שלי), הוא שאל אם יצאתי מהצבא ואם אבא יודע שאני כאן. רק לפני כמה חודשים למרות שגופו קרס המוח פעל, עכשיו גם זה לא".

וילין גם חושב על הצד המעשי של הדילמה בה הוא נמצא: "אני לא מפסיק לחשוב על חקיקה שתשנה את המצב, מצד אחד אדם שיודע שימיו ספורים ושם קץ לחייו הוא מתאבד, ואם אתה מנסה לקצר את חייו אתה רוצח. אז מה כן עושים כדי למנוע את הסבל? אלוהים נתן ואלוהים לקח, אבל אלוהים למה הסבל? נתת שכל לאדם והוא האריך את החיים, אבל לא נתת את הכלים והשכל לסיים בכבוד את החיים":.

"הטבע לחילוניים ואלוהים למאמינים - הם לא מסוגלים לקצר את הסבל ולכן אנחנו החיים חייבים לעשות את המעשה. סוף הסיפור ידוע לכולם, כך נולדנו... רק התאריך לא ידוע".

"מי ייתן וישוחרר הגוף מהנפש והסבל של ההורים יתפוגג עם הנשימה האחרונה".

"מי ייתן והנפש הכלואה שלהם תשתחרר מעבדות לחרות".