אזעקת צבע אדום נשמעה היום (חמישי) ביישוב כרם שלום שבמועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה. אין דיווחים על נפילות, בצבא בודקים האם מדובר בהתראת שווא



לפני כשבועיים נשמעה אזעקת צבע אדום באזור יישובי עוטף עזה, נחל עוז ועלומים ובקיבוץ שער הנגב. מדובר צה"ל נמסר כי מודבר בהתרעת שווא וכי לא נורו רקטות לעבר ישראל.
לפני כחודש שוגרו מספר רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל וזוהו 3-2 נפילות. מערכת כיפת ברזל לא הופעלה ולא דווח על נפגעים או נזק. 

האזעקה באה לאחר שגורם בכיר בפיקוד הדרום התייחס בהערכת מצב ליכולת ההתעצמות של ארגון חמאס ברצועת עזה ואמר כי "חמאס משקם את היכולות שלו בייצור אמל"ח. כמו כן הדגיש כי "בבסיס הערכת המצב קיים חשש של חמאס ממתקפת פתע". 
הגורם הציג תמונת מצב לפיה הארגון מתמקד בשיפור המוכנות שלו לקראת עימות נוסף ולצד זה העריך הגורם כי חמאס מאוד מורתע ומסכל את הטרור על גבול הרצועה: "החמאס הקים כוח מיוחד על הגדר ובנה קו מוצבים שנמצא תחת מעקב צמוד שלנו ובזמן אמת נדע לטפל במוצבים בפרק זמן קצר. הארגון הקים כוח ריסון שמונע אירועי ירי על הגדר ובמידה ויתרחש ירי של ארגונים סוררים הוא יוצא לבצע מעצרים כמו במקרה של הפעלת המטען בשבוע שעבר".
עוד צוין כי גם בנושא הרקטות החמאס הפיק לקחים והמשיך לפתח רקטות משופרות. הגורם הבכיר אמר כי החמאס הבין את נקודת התורפה של העורף והשקיע רבות ברקטות קצרות טווח במטרה לאיים על הקו הראשון בעורף ועל שטחי כינוס. בנוסף הארגון מבצע ניסויים רבים של ירי תלול מסלול בזויות שונות ובמטחים שונים כדי לאתגר את מערכת כיפת ברזל".