חגי פליסיאן שנחשד בעבר במעורבות ברצח בבר נוער התראיין הערב (שני) בחדשות 2 והגיב על המעקב שהוצמד לו בשל מצעד הגאווה שהתקיים ביום שישי שעבר בתל אביב. לדברי פליסיאן משמעות המעקב היא שעדיין חושדים בו שהוא אשם ברצח בבר נוער. "מבלבלים את המוח 'נפצה את חגי, נעשה ככה, לא נעשה ככה', ועדיין יש שם דברים מסריחים מתחת לכל התמונה הדו פרצופית שלהם", אמר פליסיאן שהפנה אצבע מאשימה כלפי המשטרה.



לדבריו הוא הופתע מכך שעקב אחריו. "באו לפה בבוקר, דפקו לי בדלת ואמרו לי: 'חגי פליסיאן, הכל בסדר'. הלכתי עם חמתי, ואני רואה אותם כל הדרך מאחורינו וחמתי בשוק מזה. אני, גם אשתי נבהלה, לא הבינה מה העניין שלהם, מה הם רוצים מאיתנו".



עם המעקב של אנשי המשטרה הבין פליסיאן כי צוות בילוש נוסף הגיע לבית משפחתו. "ביום שישי בערב כשחזרתי מבית הכנסת, השוטר יצא אחרי מבית הכנסת. אמרתי לו: 'מה אתה רוצה ממני? למה אתם עוקבים אחריי?'. לדבריו השוטר השיב לו: אתה יודע, אלה ימים רגישים". בתגובה השיב פליסיאן לשוטר: "אמרתי לו, 'מה בגלל מצעד הגאווה או משהו? אם אני חשוד, בוא תעצור אותי, למה אתה עוקב אחריי? מה אני עשיתי?' אני יצאתי חף מפשע".



פליסיאן ואשתו תעדו את הבלשים שעקבו אחריהם ונמנעו מלהתעמת עמם. "בסופו של דבר מה הם רוצים? הם חושבים שאני מהאנשים האלה, לא יודע מאיזה אנשים שאני אבוא, אתפרץ עליהם, אצעק עליהם וזה? לא, שלחתי להם בקבוק תפוזים, שיהיה להם לשתות. אני לא 'אתחרקש' איתם. אני לא אבוא ואלך איתם ראש בראש".



 חגי פליסיאן בבית המשפט. צילום: פלאש 90
חגי פליסיאן בבית המשפט. צילום: פלאש 90



על היום בו התברר כי אינו אשם אמר פליסיאן: "יצאתי מבית המשפט דרך השערים כמו גדול. על מה ולמה יש להם לבוא ולהציק לי ככה, על מה? בגלל שיום הגאווה, עכשיו יגידו גם שנה הבאה גם יום הגאווה, יבואו ויגידו לי את זה כל החיים? גם ככה זה רודף אותי הדבר הזה. גם ככה אני בקושי מצליח לשרוד את היום שלי".



ממתין לפיצויים



כמעט שבע שנים חלפו מהרצח שזעזע את כל המדינה באוגוסט 2009. הרצח התקיים בבית אגודת הלהט"ב (אגודת ההומואים, הלסביות, הביסקסואלים והטרנסג'נדרס בישראל) בתל אביב ונרצחו בו ניר כץ וליז טרובישי ובנוסף נפצעו אחד עשר אנשים. ארבע שנים אחרי הרצח הוגש כתב אישום נגד חגי פליסיאן, כחשוד ברצח אך האישום בוטל לאחר שהתגלה שהוא ככל הנראה הופלל על ידי עד המדינה זוהר חנקשייב ולמעשה, עד היום הרצח טרם פוענח. פליסיאן שוחרר והמדינה אמורה לפצות אותו ב-2.3 מיליון שקלים.



עו"ד משה יוחאי, פרקליטו של חגי פליסיאן התייחס למעקב אתמול ואמר: "המשטרה שכחה את העוול הגדול אשר עשתה למשפחת פליסיאן ובמקום להניח להם לנפשם ממשיכה לרדוף אותם רדיפה שערורייתית ולא מובנת אשר לא מוסיפה כבוד למשטרה. הגיע הזמן שהמשטרה תכיר בעובדה שחגי אינו הרוצח ותניח לו לנפשו".