על רקע הביקורת על הקמפיין המסיבי של משרד החינוך, לעידוד למידת חמש יחידות בגרות במתמטיקה, שר החינוך נפתלי בנט חשף היום (שלישי) כי חל זינוק של 6,000 תלמידים שניגשו השנה לבחינת הבגרות ב-5 יחידות מתמטיקה. במסיבת עיתונאים בתיכון אורט לוד אמר בנט: "אחרי עשור של ירידה מסוכנת במתמטיקה ובמדעים, אני שמח היום לבשר: הפכנו את המגמה. בזכות המאמץ הכביר שלכם". הוא הוסיף כי "אלפי תלמידים אלה מאופקים, מלוד, מרהט ומכל רחבי הארץ התאמצו, השקיעו והוכיחו לעצמם שהם מסוגלים להכל. אנחנו לא מוותרים על אף ילד ולא מוותרים לאף ילד".



על פי הנתונים שהציג השר, בכיתות י"ב חל גידול של כ-2,000 תלמידים שניגשו לבחינה בחמש יחידות ובכיתות י"א חל גידול של כ-4,000 תלמידים. בנט הדגיש כי חל גידול במספר הניגשים בערים בפריפריה. כשבנתיבות נרשם גידול של 56 אחוזים, בירוחם 68 אחוזים, בשפרעם 96 אחוזים וברהט נרשם זינוק של 104 אחוזים.



עוד נמסר כי במגזר הלא יהודי חל בשנתיים האחרונות גידול של כ-700 תלמידים הניגשים ל- 5 יח"ל במתמטיקה בשכבות י"א ו-י"ב. גם הערים הגדולות מתחזקות. בירושלים נרשם גידול של 29 אחוזים, בתל אביב 21 אחוזים ובחיפה 23 אחוזים.



שר החינוך הוסיף: "קירוב הפריפריה למרכז הוא לא רק באמצעות רכבות – הוא באמצעות משוואות. המהפך במתמטיקה יביא את זוכה פרס הנובל הבא מדימונה, את המהנדסת הבאה מרהט ואת ממציא כיפת הברזל הבא מקרית שמונה. נגמר העידן שבו ויתרנו על ילדים שרצו לעשות בגרות של חמש יחידות רק בגלל תפיסה נוראית שאינטליגנציה היא עניין של גאוגרפיה. בכלל, כמו שאמרו לנו שזה לא אפשרי להגדיל את מספר תלמידי חמש היחידות והוכחנו שזה אפשרי, כך גם כל ילד שרואה אותנו עכשיו ילמד שכל מה שהוא רוצה להיות, הוא יוכל להיות. אם זה במתמטיקה, אם זה בהיסטוריה ואם זה במחול. השמים הגבול, ואנחנו רק הענקנו לתלמידים כנפיים".




היעד - 18 אלף תלמידים



כזכור, באוגוסט שעבר הכריז השר בנט על התכנית הלאומית לחיזוק לימודי המתמטיקה, והצהיר שלאחר שנים של ירידה במספר הניגשים לבחינה בחמש יחידות - המצב הולך להשתנות. היעד שהציב היה להכפיל את מספר הניגשים ברמה זו תוך ארבע שנים, כך שיגיע ל-18 אלף.



במסגרת התכנית, שעלותה 75 מיליון שקל, נפתחו השנה כ-100 מגמות לימוד חדשות לחמש יחידות. במקביל העניק משרד החינוך "רשת ביטחון": תלמיד שלא השיג ציון עובר בחמש יחידות (בשקלול שתי הבחינות והציון הסופי), יקבל תוספת של 20 נקודות ויעבור את הבחינה בארבע יחידות. בכך ניסה המשרד לעודד תלמידים מתלבטים בין חמש לארבע יחידות.