בבית העלמין ירקונים בפתח תקווה החלה היום (שישי) הלווייתה של אילנה נבעה מתל אביב שנרצחה בפיגוע הירי ביום רביעי בערב בשרונה. מאות הגיעו לבית העלמין לחלוק כבוד אחרון לנבעה שהותירה אחריה הורים, בעל וארבע בנות. בתה שירן נבעה נפרדה מאמה בבכי: "אמא, רציתי שיגידו לי שזה לא באמת קרה, אבל זה לא אמת. רציתי שיעירו אותי מהחלום הזוועתי. תני לי את הכוחות, להיכנס לנעליים הגדולות שלך, מבטיחה שאעשה הכל לעשות את זה". בת נוספת אמרה בכאב: "תמשיכי לשמור עלינו כמו תמיד". 



שתי הבנות ספדו לאם ואמרו: "אבא חזק, אבא גיבור, נשמור על כולם מלמטה, ואת אמא, תשמרי עלינו מלמעלה, תבטיחי לשמור עלינו מלמעלה. עכשיו אנחנו מבינות שאת מלאך אמת, כל מעשה שלך היה מלא באהבה".



האווירה בהלוויה היתה קשה ביותר, זעקות השבר הדהדו ובני המשפחה התקשו להיפרד מיקירתן שנרצחה בפיגוע. בין המשתתפים היו סגן השר איוב קרא, מפקד משטרת מחוז תל אביב, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, מפקד משטרת מרחב ירקון, תת ניצב יהודה דהן, מפקד המחוז לשעבר, בנצי סאו וראש עיריית תל אביב רון חולדאי.



הרב של משטרת ישראל, משה גפני, אמר כי "לפני 17 שנים, עמדתי איתך, תחת חופתכם בברית הנישואים, מי אני שאחרי 17 שנים אאלץ להספיד אותך. איחלתי לכם שכשמותיכם 'אילנה ואלון', מהשורש של 'אילן', שתפרחו לאילן גדול. הקמת משפחה נפלאה עם ארבע בנות מקסימות".



שכן המשפחה, הרב חממי אמר: "אילנה עלתה בסערה לשמים בערב שבועות בזמן שדנים על פרי האילן, ההלוויה היתה אמורה להתקיים אתמול ונדחתה להיום. אין מספידים בערב שבת וערב חג". הבר הוסיף: "אילנה היתה אישה צנועה וטובה שכולם הוקירו".



סגן השר לשיתוף פעולה אזורי, איוב קרא, שהגיע כנציג הממשלה, אמר בהלוויה כי "הטרור לא מבדיל בין צבע, דת ואמונה ולא מבדיל בין ימין ושמאל. צריך להתמודד מול מפלצת הטרור, צריך פתרונות ואופק מדיני. זה לא יום לוויכוחים פוליטיים. באתי לחבק ולחזק. הטרור נמצא בכל פינה באזור הזה".




זירת הפיגוע במתחם שרונה. צילום: אבשלום ששוני
זירת הפיגוע במתחם שרונה. צילום: אבשלום ששוני




"להתמודד מול מפלצת הטרור"


הלווייתה היתה אמורה להיערך אתמול, אך בשל דרישת המשטרה לנתח את הגופה והתנגדות המשפחה, היא מתקיימת כעת. כזכור, בית משפט השלום החליט אמש להיענות לבקשת המשפחה ולא לבצע נתיחה, המשטרה ערערה לבג"ץ שקבע לפנות בוקר שאין לנתח את הגופה. נבעה נהרגה בפיגוע ככל הנראה מדום לב בעת הירי.



במשטרה ביקשו להכריע האם מותה של נבעה נגרם כתוצאה מירי המחבלים, או מסיבות רפואיות. לכך יש השפעה בעיקר על אישומם של שני המחבלים. אם יוכרע כי נהרגה מירי, יקל הדבר על האשמתם של השניים ברצח. סיבת המוות עשויה גם להשפיע על ההכרה בבני המשפחה כנפגעי טרור. 



אולם אתמול הביעו בני משפחתה התנגדות נחרצת לביצוע הנתיחה. שופטי בג"ץ התחשבו כנראה ברגשותיהם, כשקבעו כי הגופה לא תנותח. נבעה, בת 39, היא תושבת תל אביב ואם לארבע בנות. בגילאי 11, 14, 12 וחצי ו-10. בעלה משרת כשוטר במחלקת תביעות במשטרת מחוז ת"א. ואמו, חמתה של נבעה, היא קצינה במחוז.



"אילנה עבדה בעבר שנים רבות בקופת חולים, לא יוצאת מהבית. היא אשת משפחה, אבל נקבע מראש מפגש מחזור של העובדות לשעבר בקופת חולים, מפגש שנדחה כמה פעמים. ואז שישבה בבית קפה עם חברותיה לעבודה בעבר, באו המחבלים ורצחו בדם קר", סיפר קרוב משפחה.