47% חושבים כי הממשלה מפלה לטובה את תושבי יהודה ושומרון, כך עולה מסקר שנערך על ידי חברת 'פאנל פוליטיקס' ופורסם היום (חמישי) בערוץ הכנסת. המשתתפים נשאלו על העברת 80 מיליון שקלים להתנחלויות השבוע והאם הם תומכים או מתנגדים להחלטה. התוצאות היו מפתיעות: 47% הביעו התנגדות למהלך, 35% תומכים ו-18% אין כל דעה בעניין. שאלה נוספת בנושא הייתה האם הממשלה צריכה להעביר תקציבים גם ליישובי הפריפריה והתמיכה הייתה גורפת – 79% השיבו שכן ולעומת זאת 9% השיבו שלא. בנוסף, נשאלו המשתתפים כיצד היו מגדירים את יחס הממשלה: 47% השיבו כי מדובר באפליה לטובה של תושבי יהודה ושומרון. 



בנוגע לפרשת מסמך הח''כים: 71% מהציבור חושבים כי היחס לחברי הכנסת צריך להיות כמו לכל אזרח רגיל, כך עלה מתוך ממצאי סקר שנערך על ידי מכון 'פאנל פוליטיקס' עבור ערוץ הכנסת. בנוסף, 61% חושבים כי המשטרה לא צריכה לפרסם את שמות חברי הכנסת עליהם נאסף החומר המודיעיני, לעומת 28% שחושבים שכן. לשאלה האם איסוף מידע על אנשי ציבור מהווה בעיה, 65% השיבו שאין עם זה בעיה ו-26% שזה מהווה בעיה.



66% מעוניינים באיחוד בגוש המרכז שמאל


המשתתפים בסקר נשאלו על הרכב המפה הפוליטית בישראל לקראת הבחירות הבאות - 66% מאנשי המרכז שמאל חושבים שעל מנהיגי המפלגות להתאחד ולרוץ במפלגה גדולה בבחירות הבאות. בנוסף, השיבו הנשאלים אילו מפלגות הם רוצים לראות בתוך המפלגה הגדולה: 28% רוצים לראות את מפלגת העבודה, 28% את יש עתיד ו-21% את מפלגת התנועה.



המחנה הציוני: יצחק הרצוג וציפי לבני. צילום: פלאש 90
המחנה הציוני: יצחק הרצוג וציפי לבני. צילום: פלאש 90



בסקר השתתפו 503 אנשים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל מעל גיל 18 כשטעות הדגימה היא 4.5%.