פחות מיממה לאחר הפיגוע במתחם השוק בנתניה, במהלכו מחבל שהגיע למקום פצע שני ישראלים, נעצר אדם בחשד כי סייע לו להגיע לאזור. תושב יפו בן 30 חשוד כי הסיע את המחבל מאזור המשולש והוריד אותו בנתניה, כך פורסם הבוקר (שישי) בהודעה משותפת של המשטרה והשב"כ. החשוד יובא בהמשך היום לדיון בהארכת מעצר בבית המשפט השלום בתל אביב.



באירוע נפצעו גבר כבן 40 ואישה כבת 62 באורח בינוני וקשה בפיגוע דקירה שאירע ברחוב שוהם בנתניה, בסמוך לשוק העירוני. מאבטח בסופרמרקט סמוך ששמע זעקותיו של ילד "מחבל מחבל" שלף את נשקו, ירה לעבר המחבל והרג אותו במקום. שני הפצועים פונו לבית החולים לניאדו בנתניה. היום, מצבה של האישה השתפר והוא מוגדר קל. המחבל, צעיר בשנות ה-30 תושב טול כרם, דקר שני האזרחים והמשיך כשהוא אחוז אמוק לרוץ לכיוונו של השוק, אלא שאז הספיק המאבטח בסופר לירות לעברו ובכך למנוע ככל הנראה פיגוע גדול הרבה יותר.



זירת הפיגוע בנתניה בצילום על ידי מצלמות האבטחה
זירת הפיגוע בנתניה בצילום על ידי מצלמות האבטחה



היום אירע ניסיון פיגוע נוסף ליד מערת המכפלה בחברון במטרה לפגוע בשוהים במקום. היא נוטרלה וחוסלה על ידי כוחות הביטחון שהיו בזירה, לא היו נפגעים. הפלסטינית הגיעה אל עבר עמדת לוחמי משמר הגבול, באחת הכניסות למערת המכפלה ולפתע שלפה סכין וניסתה לדקור את אחד הלוחמים. לוחם שזיהה את המחבל, ביצע לעברה ירי מדויק והיא נוטרלה. לאחר מכן, נקבע מותה. 



אל רצף הפיגועים הצטרף אתמול הפיגוע הרצחני בקרית ארבע, בו נדקרה למוות הלל יפה אריאל ז''ל במיטתה עי" מחבל שטיפס על הגדר העירונית ביישוב וחדר אל ביתה של הנערה. על פי החקירה, המחבל זוהה על ידי מצלמות האבטחה ועד שהגיעו הכוחות הצליח המחבל לבצע את הרצח הקשה. הלל ישנה במיטתה והבית ככל הנראה היה פתוח לרווחה, לא הצליחה להיאבק במחבל שרצח אותה במספר דקירות דוקרן חד וארוך. 



הלל יפה אריאל ז''ל
הלל יפה אריאל ז''ל