קריאות מחאה נגד ההופעה של אייל גולן מול ציבור עורכי הדין. מספר עורכי דין פנו היום (שני) ללשכת עורכי דין, בדרישה לבטל את הופעתו של הזמר המפורסם, שנחקר בעבר במסגרת פרשת "משחקי חברה", בקיום יחסי מין עם קטינות, וכן הורשע בביצוע עבירות מס. "חזקת החפות אמנם עומדת לו בפרשת הקטינות, אבל הופעה באירוע של לשכת עורכי הדין הוא דבר לא ראוי מבחינה מוסרית וציבורית", אמרה אחת מהחתומים על המכתב ל"מעריב". בלשכת עורכי הדין לא מתכוונים להיענות לדרישה.


"הכל התחיל מפרסום שראינו באינטרנט של הזמנה ליום הפרקליט עם הופעה של אייל גולן", מסבירה עורכת הדין שירה אבנת, העובדת במוסד ממשלתי. "אני משלמת דמי חבר ללשכה ואני מצפה שייעשה שימוש ראוי בכסף הזה. אם לא תבוטל ההופעה, לא ניקח חלק באירוע, אלא נקיים הפגנה מחוץ לו". 

המחאה פרצה לאחר שבשבוע שעבר פרסמה לשכת עורכי הדין הזמנה ל"יום הפרקליט", שיתקיים ב-27 ביולי. באירוע יישאו דברים ראש הלשכה, עורך הדין אפי נוה, ויושב ראש מחוז תל אביב, עורך הדין ינון הימן. מיד אחריהם צפויים לעלות לבמה קרן פלס ורמי קליינשטיין ואחריהם יופיע אייל גולן. במוצאי שבת קיבלו השניים מכתב, עליו חתומים 17 חברים בלשכת עורכי הדין. המכתב לא מתמקד בעבירות בהן הורשע גולן, אלא באלה שהוא נחשד בהן. כידוע, התיק נגדו נסגר בסופו של דבר מחוסר ראיות. 
 

"אנחנו, עורכות דין ועורכי דין החברות וחברים בלשכה, דורשות ודורשים מכם לבטל את הופעת אייל גולן במופע "יום הפרקליט" של ועד מחוז מרכז ולשכת עורכי הדין", נכתב. "לשכת עורכי הדין אינה סתם איגוד מקצועי. היא מייצגת את כלל עורכות הדין ועורכי הדין בישראל, ומייצגת, או לפחות מתיימרת לייצג, ערכים של אתיקה, טוהר מידות, כבוד לחוק וכבוד לאדם. אלו לא רק ססמאות. 
 
"אי אפשר להגן על כבוד המקצוע ועל טוהר המידות, ולפרסם מודעות מהן משתמעת תמיכה במי שהיה מעורב בפרשה חמורה של ניצול מיני של קטינות, ואשר אף שלא הוגש נגדו כתב אישום, התנהג והתבטא באופן המעודד החפצה וניצול מיני של נערות, התנהגות אשר ראויה לגינוי מוסרי ולא לעידוד ותמיכה. 

 

"אי הרשעה בעבירות מין היא לא אות של כבוד"



 
כותבי המכתב התייחסו לעובדה שגולן לא הורשע בביצוע העבירות וכתבו: "חזקת החפות היא לא תו תקן מוסרי ולא תו תקן ציבורי. העובדה שאדם לא הורשע - בהיעדר ראיות מספיקות - בביצוע עבירות מין בקטינות, היא לא אות כבוד, היא המינימום הנדרש מכל אדם. הסטנדרט להתנהגות ראויה גבוה יותר מהימנעות מהרשעה בפלילים. מי שאינו עומד בסטנדרטים מינימליים של כבוד לאדם - ובכלל זה, כמובן, כבוד לנשים, לא ראוי להופיע באירועים של לשכת עורכי הדין".
 
עוד נכתב כי "מי שהתייחס לנערות צעירות כאילו הן זמינות לשימוש מיני שלו ושל סביבתו, שעודד יחס כזה בסביבתו, ושלכל הפחות העלים עין מהחפצה של צעירות שהעריצו אותו ופגיעה בהן, אינו שותף לגיטימי של לשכת עורכי הדין, ולא ראוי לבמה המכובדת שלה". עורכי הדין הוסיפו כי "מעורבותו של גולן בפרשת הניצול המיני רחוקה מלהיות הפגם היחיד בהתנהלותו - גולן נחשד בביצוע העלמות מס בהיקף ניכר (תיק שהסתיים בעסקת טיעון), ויצא בהודעת תמיכה באלאור אזריה, החשוד בהריגה, וזאת במטרה ברורה להשפיע על תוצאת משפטו ו'לצבור נקודות' בקרב קהל מסוים.
 
"הזמנה להופיע באירוע מרכזי של הלשכה היא מתן לגיטימציה ותמיכה לאייל גולן - היא מעבירה מסר לציבור שלשכת עורכי הדין, על חבריה וחברותיה, אינה רואה טעם לפגם בהתנהלותו של גולן, והיא אף רואה לנכון לכבד אותו בהזמנה להופיע באירוע מרכזי". לסיכום כותבים עורכי הדין כי "אנחנו קוראים ללשכת עורכי הדין - שמייצגת גם אותנו - לבטל את ההופעה, ולפרסם הודעה פומבית בה היא מתנערת מאייל גולן, מעברייני מין בכלל וממי שמנצלים את פגיעותן של קטינות ופוגעים בהן בפרט".


 

"לא מתייחסים לנושא שאינו קיים"



 
מלשכת עורכי הדין נמסר בתגובה כי "גולן הודה והורשע בעבירות מס בשנת 2014. מאז סיים לרצות את עונשו בגין עבירות המס. במשך חמש השנים האחרונות נמנעה לשכת עורכי הדין  מלהזמין את הזמר לאירועי הלשכה, אולם כעת אין סיבה של ממש להוסיף ולהדיר אותו מאירועי התרבות והפנאי. לשכת עורכי הדין מאמינה כי כל אדם ששילם את חובו לחברה זכאי שתינתן לו הזדמנות לחזור לעיסוקו ולהתפרנס בכבוד.  "בנוגע לסוגיה השנייה אכן אייל גולן נחקר ואולם מעולם לא הוגש נגדו כתב אישום והתיק נסגר,  מכאן שלזכותו של אייל גולן עומדת חזקת החפות". 

מחברת ההפקות של אייל גולן, ליאם הפקות: "איננו מתייחסים לנושא שכבר לא קיים".