מנסים להילחם בטביעות ילדים: ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, השיק היום (שלישי) קמפיין למניעת טביעות ילדים, לאור המקרים הרבים שאירעו לאחרונה. בקמפיין משתתפות אורנה בנאי, אורלי וילנאי וחגית חבז-מלול, שבנה איתמר טבע בבריכה הביתית. לדברי הארגון, טביעה היא סיבת המוות המובילה בקיץ בקרב הילדים כאשר מתחילת שנת 2016 אירעו 44 טביעות של ילדים, מתוכם 15 טבעו למוות ולכן החליטו להגדיל את המודעות לנושא ופתחו בקמפיין.



בארגון אומרים כי משנת 2008 מתו 137 ילדים בישראל עקב טביעה - 60% מהטביעות אירעו בחודשים יוני עד אוגוסט. כשליש ממקרי הטביעה שהסתיימו במוות בשנים אלו, הינם של ילדים בגילי 0-4, כשב-41% מהמקרים, טבע הילד במרחב הבית. בין השנים 2008-2016 טבעו 10 ילדים למוות בבריכות פרטיות בבית ובחצר הבית.



מקרים רבים בזמן קצר


בתקופה האחרונה היו מקרים רבים של טביעה כאמור, כשרק בשבוע שעבר פעוטה כבת שנה וחצי מירושלים נמצאה כשהיא מחוסרת הכרה, לאחר שטבעה באמבטיה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי וביצעו בה פעולות החייאה, כאשר חזר לה הדופק פינו אותה לבית החולים "הדסה הר הצופים", כשהיא במצב קשה.

בנוסף, לפני כשבועיים, חייל צה"ל רב"ט אילן יענקילביץ׳ בן 19, טבע למוות במאגר מים סמוך לכיסופים. יענקלביץ', ששירת באגף המודיעין של צה"ל, נכנס למים ושעה לאחר מכן, כשלא אותר על ידי חבריו ששהו עמו - הוא הוגדר כנעדר. צוללנים שהגיעו למקום ערכו סריקות לאיתורו ומשו את הצעיר מהמים. צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה שבסופן נאלץ לקבוע את מותו.

אסון נוסף שאירע הוא מותו של פעוט בן שנתיים שטבע בבריכה בבית בראשון לציון. צוותי הצלה שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן פינו אותו לבית החולים "אסף הרופא" בצריפין תוך כדי פעולות החייאה. הוא הועבר לחדר הלם בבית החולים שם הרופאים נאבקו על חייו אך המאמצים לא צלחו והפעוט נפטר.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית "בטרם" אמרה כי "הקיץ הזה קטלני לילדים. תינוקות וילדים בגיל הרך נמשכים למשחק במים ועלולים לטבוע גם במים שעומקם 10 ס"מ, באמבטיה, בגיגית או בדלי מים. טביעה קורית במהירות ובדממה, רוב הטביעות מתרחשת בעת נתק קצר בהשגחה".