מנכ"ל האוצר, שי באב"ד, התנצל היום (ראשון) בפני שרה התרבות והספורט, מירי רגב, בעקבות התבטאות חריגה שאמר אתמול בתכנית "המטה המרכזי" בערוץ 10. "קראה את דוח מפעל הפיס כמו שראתה את 'ספרות זולה'", אמר אתמול מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד על מירי רגב. לאחר מכן, היום התנצל באב"ד בגלצ: "נאמרו דברים שלא היו צריכים להיאמר".



באב"ד הוסיף: "מצד שני, אנחנו לא מתכוונים לוותר על המהלך של הטוטו ושל הפיס, הוא מהלך נכון. גם השרה מירי רגב הצביעה בסופו של דבר בעד התקציב. בסופו של יום היא ראתה את התוספות שניתנו למשרד התרבות הספורט".



כזכור, רגב אמרה: "אם אנחנו מפרקים את הפיס והטוטו, והאוצר מתחייב לתרום כסף ולבנות בתי ספר, ואז אני מוכנה להיות איתו במאבק, אבל אנחנו יודעים שלא יעשו זאת".



המתקפה וההתנצלות בפני רגב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
המתקפה וההתנצלות בפני רגב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



אתמול אמר באב"ד כי "הגיע מצב אבסורדי, שהרגולטור מחליט שצריך לשנות את מה שקורה בהימורים, מרוצי הסוסים ומכונות המזל, הכסף שמגיע ממכונות המזל, מגיע מאנשים הולכים ושורפים את הקצבות שלהם, את אותו כסף לוקחים ובונים איתו בתי ספר וכו', אנחנו נפסיק את זה". 



בביקורת על שרת התרבות, הוסיף באב"ד: "באה מירי רגב, ובאים ראשי המועצות המקומיות, ושומו שמיים, אם הם היו קוראים את הדוח, אז היו רואים שהיו רואים שיש ירידה בהוצאות התפעול של מפעל הפיס".